Goedenavond,
Ik wil ter vervanging van onze huidige Pentium 4 een nieuwe desktop kopen en deze zelf samenstellen. Echt verstand heb ik er niet van, advies wordt daarom zeer gewaardeerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral internetten en werken met Office (ook veel multitasken). Verder zal de PC in lichte mate gebruikt worden voor Photoshop en op z'n tijd voor games als PES en FIFA. Ook moet ie goed HD-videos kunnen afspelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget staat niet vast, iets rond 700 euro (incl. Windows 8 ) zou mooi zijn. Graag zo goedkoop mogelijk op basis van bovengenoemde gebruikswensen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Rappe processor, redelijke GPU en ook zie ik de meerwaarde van een SSD wel in. Optische drive is ook gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Uiteraard graag betrouwbare componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vormgeving en energiegebruik vind ik in principe niet heel belangrijk. PC moet verder natuurlijk geen herrie maken.
Ik wil proberen om een systeem samen te stellen dat toekomstbestendig is (een onderdeel af en toe upgraden is geen probleem), het zou mooi zijn als de basis van het systeem de komende 3/4 jaar mee kan en alle programma's kan blijven draaien.
Ik heb op basis van de BBG en een beetje research alvast een setup opgesteld waarop jullie kunnen schieten:
Daarnaast had ik als optie om de processor en het moederbord te vervangen door:
Hiermee kan ik misschien wat besparen...
Past dit systeem bij mijn wensen? En wat kan/moet er eventueel anders of beter? Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Ik wil ter vervanging van onze huidige Pentium 4 een nieuwe desktop kopen en deze zelf samenstellen. Echt verstand heb ik er niet van, advies wordt daarom zeer gewaardeerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral internetten en werken met Office (ook veel multitasken). Verder zal de PC in lichte mate gebruikt worden voor Photoshop en op z'n tijd voor games als PES en FIFA. Ook moet ie goed HD-videos kunnen afspelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget staat niet vast, iets rond 700 euro (incl. Windows 8 ) zou mooi zijn. Graag zo goedkoop mogelijk op basis van bovengenoemde gebruikswensen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Rappe processor, redelijke GPU en ook zie ik de meerwaarde van een SSD wel in. Optische drive is ook gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Uiteraard graag betrouwbare componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vormgeving en energiegebruik vind ik in principe niet heel belangrijk. PC moet verder natuurlijk geen herrie maken.
Ik wil proberen om een systeem samen te stellen dat toekomstbestendig is (een onderdeel af en toe upgraden is geen probleem), het zou mooi zijn als de basis van het systeem de komende 3/4 jaar mee kan en alle programma's kan blijven draaien.
Ik heb op basis van de BBG en een beetje research alvast een setup opgesteld waarop jullie kunnen schieten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,98 | € 154,98 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-D3H | € 61,86 | € 61,86 |
| 1 | Asus GTX650TI-1GD5 | € 112,51 | € 112,51 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,25 | € 82,25 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 668,71 | |
Daarnaast had ik als optie om de processor en het moederbord te vervangen door:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 88,94 | € 88,94 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 43,06 | € 43,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 132,- | |
Hiermee kan ik misschien wat besparen...
Past dit systeem bij mijn wensen? En wat kan/moet er eventueel anders of beter? Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.