Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talyan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10-2020
Beste tweakers,

Ik heb een 4870 ROG Matrix kaart op de rommelmarkt gekocht vandaag. (Omdat ik impulsief ben, en goedkope hardware leuk is)

Echter ik mis een schroefje! 1 van de schroefjes waarmee het koelblok op de GPU gedrukt word lijkt te ontbreken.

Ik zou graag willen weten waar ik een vervangend schroefje zou kunnen kopen. Zie foto voor betreffend schroefje. :/

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/6QwDjzb

Edit: Image ding lijkt niet te werken, hier de kale link. http://imgur.com/6QwDjzb

[ Voor 9% gewijzigd door Talyan op 26-04-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat heb je zelf al gevonden, want eigen inzet ontbreekt nog al hier.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talyan
Nou, ik ga er een klein beetje vanuit dat ik dit soort schroefjes (Met van die gekke veertjes) niet bij de lokale ijzerboer kan kopen. Heb eigenlijk geen idee waar ik zou moeten beginnen. Mijn eigen inzet is dus een vraag stellen op het internet in de hoop dat iemand dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je die links onder zit van de vier schroefjes een kleinbeetje los draait en die andere twee iets vaster, dan moet het koelblok toch goed genoeg gelijk over de GPU drukken ?

Verder zijn dit een maat schroefjes die je in de kleinere hardware zaakjes nog wel eens kan vinden en anders natuurlijk gewoon in een computerwinkel.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talyan
Bedankt voor je advies Enchion, Blijkbaar minder ongebruikelijk dan ik in eerste instantie dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schroefjes zien er aardig mishandeld uit, de ontbrekende is afgebroken zo te zien.
Voorspelt weinig goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Je hebt zelf niet ergens een andere oude (donor)kaart rondslingeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talyan
Al naar gekeken uiteraard, matcht niet. Overigens is het minder erg dan het op de foto lijkt, ze zijn nog helemaal goed (Op de ontbrekende na) het is wat anders dan je conventionele 'ster'' schroef. Zitten een soort tandjes aan de bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22

InFamous

excommunicado

Niet om het één of ander, maar volgens mij worden schroef en moer door elkaar gehaald hier.

Die GPU zit vast met moeren met daaronder veren voor de druk. Meet met een schuifmaat het schroefdraad op en ga naar de bouwmarkt, voor de GPU zullen ze vast en zeker gewoon metrisch draad gebruiken. Veertje kan je eventueel vervangen door kleine o-ringen, die veren ook wel enigszins mee.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de kaart nog nu? Die ontbrekende is afgebroken en kun je na demontage nog wel losdraaien.
De schroefjes zijn wel te vinden van iemand met overleden videokaart.

*edit. Inderdaad zijn het na wat beter bekijken van de niet al te duidelijke foto soort ronde moertjes.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

Thomg

Aww yiss

Ik zou gewoon kijken wat het doet.
Had ook iets afgebroken van de 480 na ik met kaart en al op m'n snufferd ging, temperatuur bleek een paar graden hoger te zijn dan normaal, gelukkig had ik die dag ook al een Accelero binnen ( daarom liep ik ermee rond ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zoek gewoon iets met de zelfde draad, en knip een veer van een balpen op maat.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velmon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Ik heb hier nog wel een kapotte 4870 liggen met schroefjes en veertjes, 3 stuks ik miste er ook 1 maar de kaart was aan andere zaken overleden. Ik kan niet goed beoordelen aan de hand van de foto of het dezelfde zijn maar toch proberen waard! :)

edit ik wil de hele kaart wel opsturen misschien kan je er nog wat me!

[ Voor 13% gewijzigd door velmon op 26-04-2014 20:33 ]

Bazinga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talyan
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:46:
Werkt de kaart nog nu? Die ontbrekende is afgebroken en kun je na demontage nog wel losdraaien.
De schroefjes zijn wel te vinden van iemand met overleden videokaart.

*edit. Inderdaad zijn het na wat beter bekijken van de niet al te duidelijke foto soort ronde moertjes.
Ja de kaart werkt nog, word alleen te warm. (90+) Denk dat ik hem nog wel kan redden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talyan
InFamous schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:46:
Niet om het één of ander, maar volgens mij worden schroef en moer door elkaar gehaald hier.

Die GPU zit vast met moeren met daaronder veren voor de druk. Meet met een schuifmaat het schroefdraad op en ga naar de bouwmarkt, voor de GPU zullen ze vast en zeker gewoon metrisch draad gebruiken. Veertje kan je eventueel vervangen door kleine o-ringen, die veren ook wel enigszins mee.
Haha, inderdaad. Moertjes bedoel ik... :X
Bedankt voor je advies!
Pagina: 1