• Flavio_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-08-2025
Heb helaas een probleem met mijn computer waar ik zelf niet uitkom!
Tijdens een ontspannings potje PES, bevroor opeens het scherm volledig. Kon ook niks meer doen met de computer (reageerde nergens meer op), dus heb deze maar opnieuw opgestart.

De volgende 'zaken' gebeuren;
- Computer start wel op, kreeg ook nog een piepje te horen, maar de LED van het beeldscherm bleef knipperen, oftewel, geen beeld.
- Computer nogmaals opnieuw opgestart, maar alle keren vanaf nu (tig keren opnieuw opgestart) krijg ik geen biepje meer te horen en zie ik ook niks op het scherm (LED v/h scherm blijft knipperen)
- Denk niet dat het een videokaart probleem is, anders had je wel de piepjes kunnen horen!
- Computers opengehaald, batterij eruit gehaald en er even later weer ingedaan, maar helaas..
- Videokaart losgehaald en er weer opnieuw ingedaan, maar eveneens niks..

Aangezien ik ook geen enkel piepje hoor, de fans (etc.) wel gaan draaien, evenals het feit dat het lampje v/d CD-rom gaan branden, heb ik het vermoeden dat het niet aan de videokaart / de voeding ligt. Is nu daadwerkelijk het MOBO overleden? :'(

Hoop toch echt dat er nog een oplossing is... Alle suggesties zijn welkom!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 22:37

InFamous

excommunicado

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dit even doorlezen.

Zo kaal mogelijk opstarten, alles los ook je muis, ook je videokaart. Alleen moederbord, CPU, geheugen.

Formerly known as Ragdoll

• Flavio_
Dank voor de snelle terugkoppeling! Had de Troubleshooter inderdaad al doorgelezen voordat ik dit topic opende, kon echter geen bevredigend antwoord vinden voor mijn probleem, vandaar mijn topic!

Heb alle kabels eruit getrokken (alleen de stroomkabel zat er nog in) en heb de geluidskaart, videokaart en nog wat andere PCI kaarten eruit getrokken. Ook de HD en de CD-rom heb ik losgekoppeld van mijn mobo.

Probleem blijft hetzelfde.. PC start op, na enkele seconde sluit de pc automatisch af en weer een seconde of twee later start hij automtisch opnieuw op. Hierna blijft de PC wel aan, echter geeft hij geen piepjes (ook niet het opstartpiepje).

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 23:23

Nemesizz

Untouchable

Het is misschien wat handiger als je ook even de specificaties van de PC vermeld, voor het zelfde geld praat je nu over een 486 PC (zeer onwaarschijnlijk, maar bij wijze van :P ).

Dat je ventilators draaien is zeker geen indicatie dat de voeding goed is.
Als er iets van 5 a 6V over je 12V lijn gaat draaien die ventilators wel maar de andere onderdelen die zwaar op 12V leunen worden daar niet blij van (doen niks).

Vandaar ook dat specs geven handig is, en bij de voeding is het metname handig als het merk+wattage+leeftijd vermeld word. Want alleen '300W' kun je nog weinig mee.

Vat het allemaal niet verkeerd op, maar nu is het gewoon tasten in het duister, en om met suggesties te komen wat je nog kan proberen is het belangrijk dat we (medetweakers) weten wat voor systeem je mee te maken hebt.

Overigens om piepjes 'uit te lokken' , haal je geheugen modules er eens uit.
Als die dan nog niet piept gaat al meer richting voeding en/of moederbord.
Maar ik gok toch nog steeds op de voeding eerlijk gezegt.

• Flavio_
Je hebt ook gelijk, specificaties zijn inderdaad wel handig! :-)

Asus P5B
E6600
2 GB RAM (DDR2-800)
Voeding: Thermaltake PurePower 460w ATX12v 2.0
Seagate 320gb HD
Videokaart is enkele jaren geleden overleden, zit nu een ATI Radeon HD 4870 in (durf niet te zeggen hoe lang dat precies is)

Computer aangeschaft december 2006, op zich ook al wel weer even geleden.
Mocht er meer concrete informatie nodig zijn, dan verneem ik dat graag!

Beide RAM modules er overigens ook uitgehaald, maar exact hetzelfde als hierboven beschreven.
Computer gaat na zo'n 3 seconde na het 'aanzetten' voor zo'n 2 seconde uit en gaat daarna aan, waarna de pc ook daadwerkelijk aanblijft. Echter blijven de piepjes uit!

Verwijderd

Flavio_ schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:43:
Dank voor de snelle terugkoppeling! Had de Troubleshooter inderdaad al doorgelezen voordat ik dit topic opende, kon echter geen bevredigend antwoord vinden voor mijn probleem, vandaar mijn topic!
Volgens mij staat hier toch duidelijk: andere voeding proberen.
De troubleshooter is geen methode die hapklare oplossingen geeft, je zult aan de slag moeten en gaan testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 21:07 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Probeer idd eerst een andere voeding.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Flavio_
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:05:
[...]

Volgens mij staat hier toch duidelijk: andere voeding proberen.
De troubleshooter is geen methode die hapklare oplossingen geeft, je zult aan de slag moeten en gaan testen.
Aangezien ik geen andere voeding beschikbaar heb, wilde ik toch mijn vraag even neerzetten. Wellicht had iemand eenzelfde soort ervaring en wist men gelijk waar het aan kon leggen, vandaar! :)

Zal kijken of ik een andere voeding kan regelen / lenen, anders wordt het er toch één aanschaffen denk ik. Kom hier op zeer korte termijn even op terug, nadat ik het heb getest met een andere voeding. Allen dank tot dusver! 8)
Pagina: 1