Toon posts:

Dell U2711 1440p probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe 3dkaart gekocht ( Sapphire HD7950 met boost), en heb een Dell U2711 monitor die (zoals dell zegt), de resolutie 2550x1440 aankan.

Ik gebruik een HDMI 4.1 kabel. Het zou dus gewoon moeten werken, aangezien hdmi 4.1 deze resolutie aankan.

Weten jullie waar dit aan ligt?

Verwijderd

HDMI 4.1? Damn, als jij een HDMI 4.1 kabel is dat goud waard!!

(HDMI 2.0 is de meest recente HDMI versie, en die is zelfs volgens mij nog niet algemeen beschikbaar)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
1.4. haha. Maar, suggesties?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zou kunnen zijn dat je videokaart deze hoge resolutie niet door kan geven via HMDI. Mijn Radeon videokaart kan dat ook niet. Ik heb daarom de monitor aangesloten via een dual link dvi kabel (single link werkt ook niet).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Suggestie waarvoor? Je hebt niet echt bepaald een probleem beschreven!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx wcduck. Zou een displayport kabel ook de oplossing bieden?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, en dat had ik even moeten beschrijven, dat ik op dit moment alleen gebruik kan maken van 1080p.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DP zal het euvel oplossen, DL DVI ook.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
dank

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:21
Gewoon DP of DVL DL inderdaad
Heb hier een Iiyama Xb2779xb, doet ook maximaal 1080p over HDMI

• Jeroen30
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-01 15:30
Redelijk oud topic maar wie weet heeft iemand er iets aan.
Ik heb onlangs een Dell u2711 overgenomen van een medetweakert. Ik had geen dual dvi kabel liggen enkel hdmi en single link dvi.
Over de single link dvi kreeg ik het scherm wel op 1440p maar het beeld was onscherp. Over HDMI kon ik de resulotie niet hoger krijgen dan 1080p maar had wel een haarscherp beeld.
De winkels waren toen al dicht en kon dus even niet snel een andere kabel kopen en had geen zin om te wachten op een kabel via de webshop.
Na wat zoeken vond ik de oplossing om 1440p over HDMI te krijgen met deze patch voor AMD/ATI

ATI-Pixel-Clock-Patcher

Download de AMD-ATI-Pixel-Clock-Pather en klik op ja (na opstarten) om de patch uit te voeren.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/6f4407942883a52ec76508a501c5fc09b3bc93d2/?url=http%3A%2F%2Fwww.mupload.nl%2Fimg%2Fhs60stxmhzc.jpg

Na een reboot was mijn resolutie via HDMI van 1080p naar 1440p veranderd.

Scheelt weer de aanschaf van een nieuwe kabel of zoals ik in sommige topics las een nieuwe videokaart.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Jeroen30 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:13:
Redelijk oud topic maar wie weet heeft iemand er iets aan.
Ik heb onlangs een Dell u2711 overgenomen van een medetweakert. Ik had geen dual dvi kabel liggen enkel hdmi en single link dvi.
Over de single link dvi kreeg ik het scherm wel op 1440p maar het beeld was onscherp. Over HDMI kon ik de resulotie niet hoger krijgen dan 1080p maar had wel een haarscherp beeld.
De winkels waren toen al dicht en kon dus even niet snel een andere kabel kopen en had geen zin om te wachten op een kabel via de webshop.
Na wat zoeken vond ik de oplossing om 1440p over HDMI te krijgen met deze patch voor AMD/ATI

ATI-Pixel-Clock-Patcher

Download de AMD-ATI-Pixel-Clock-Pather en klik op ja (na opstarten) om de patch uit te voeren.

[afbeelding]

Na een reboot was mijn resolutie via HDMI van 1080p naar 1440p veranderd.

Scheelt weer de aanschaf van een nieuwe kabel of zoals ik in sommige topics las een nieuwe videokaart.
Dit gaat wel buiten de HDMI specificatie voor sommige kaarten, dus het is geen garantie.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1