Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen maar wellicht in de toekomst ook nog video editing, foto bewerking en after effects.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 1440p scherm (iMac in target display mode via mini display port)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor videokaart denk ik aan nvidia vanwege beter drivers. Zeker voor linux, daar zou ik graag naar overstappen naarmate daar meer spellen voor beschikbaar worden. (steambox?)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag hebben dat het een stil en zuinig systeem is. Grootte is niet heel erg van belang maar als het compacter kan voor dezelfde prijs en specificaties dan mag dat wel.
Ga je overklokken?
Ik heb dat nog niet eerder gedaan maar ik wil het wel doen als het de moeite waard is.
Dit is wat ik bij elkaar gezocht heb:
Dan heb ik nog wat vragen:
Is dit een stil systeem?
Ga ik kunnen overklokken en levert dat mij iets op?
Is deze samenstelling in balans of kan ik nog meer voor mijn geld krijgen?
Kan ik in de toekomst een tweede gtx 770 toevoegen als upgrade? Is dat een goed idee?
Ik wil niet over 2 jaar weer een pc kopen. Is deze build dan goed genoeg of moet ik mijn budget dan verhogen?
Alvast bedankt om er eens naar te kijken.
Vooral gamen maar wellicht in de toekomst ook nog video editing, foto bewerking en after effects.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 1440p scherm (iMac in target display mode via mini display port)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor videokaart denk ik aan nvidia vanwege beter drivers. Zeker voor linux, daar zou ik graag naar overstappen naarmate daar meer spellen voor beschikbaar worden. (steambox?)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag hebben dat het een stil en zuinig systeem is. Grootte is niet heel erg van belang maar als het compacter kan voor dezelfde prijs en specificaties dan mag dat wel.
Ga je overklokken?
Ik heb dat nog niet eerder gedaan maar ik wil het wel doen als het de moeite waard is.
Dit is wat ik bij elkaar gezocht heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 111,32 | € 111,32 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 274,90 | € 274,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 78,- | € 78,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 901,07 | |
Dan heb ik nog wat vragen:
Is dit een stil systeem?
Ga ik kunnen overklokken en levert dat mij iets op?
Is deze samenstelling in balans of kan ik nog meer voor mijn geld krijgen?
Kan ik in de toekomst een tweede gtx 770 toevoegen als upgrade? Is dat een goed idee?
Ik wil niet over 2 jaar weer een pc kopen. Is deze build dan goed genoeg of moet ik mijn budget dan verhogen?
Alvast bedankt om er eens naar te kijken.