Deze morgen ben ik gebeld door een slecht engels sprekende man met een indiaas accent. Hij deed zich voor als een medewerker van een microsoft help center (wat ik best plausible vond). Hij vertelde dat mijn pc al een tijd errors naar het help center aan het versturen was en ik een groot probleem heb. Ik werd door verbonden met een technisch persoon die me zou gaan helpen.
Deze 2de persoon sprak iets beter engels
. Ik werd geholpen met het openen van de windows event viewer om aan te tonen dat ik echt een groot probleem heb. Ik moest gaan naar Custom views -> Administrative events en vertellen hoeveel meldingen ik had. Om dit op te lossen mocht ik weer de run box openen en naar de website www. infosis .net (niet klikken!) gaan. De site op me mobiel geopend en even bekeken. Hij vroeg me om teamviewer van die site te downloaden. Ik heb hem toen vertelt dat ik de boel niet vertrouwde en gevraagd wie hij was en wat voor errors hij had gezien. Met woorden als Microsoft, secure, security probeerde hij me toch over te halen om de teamviewer te downloaden. Toen heb ik maar op gehangen
.
Nu maar even een Malwarebytes full scan draaien. Iemand enig idee hoe deze lui werken? Bellen ze random naar mensen of heb ik toch iets op me pc wat er niet hoort?
Deze 2de persoon sprak iets beter engels
Nu maar even een Malwarebytes full scan draaien. Iemand enig idee hoe deze lui werken? Bellen ze random naar mensen of heb ik toch iets op me pc wat er niet hoort?