Kost het energie om HDMI aangesloten te laten?

Pagina: 1
Acties:

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik zit met de volgende vraag. Ik heb mijn computer verbonden met mijn computerscherm via VGA en met mijn TV via HDMI.
Een groot deel van de tijd gebruik ik alleen mijn computerscherm. Ik vroeg mij af of er alsnog stroom komt te staan op de HDMI poort omdat deze aangesloten zit op de TV.

Vraag geldt zowel voor als de TV uti staat / stand-by
Maar ook voor als de TV aanstaat maar niet op het HDMI kanaal.

Mijn idee is dat in het laatste geval er in ieder geval een signaalvoverdracht plaatsvindt tussen PC en TV en in het eerste geval heb ik er geen idee van.

Wie weet hoe het zit?

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

Kort antwoord: ja
Langer antwoord: als je een kabel in je videokaart hebt en in een ander apparaat denkt je videokaart dat je dit scherm wel gebruikt. Het zal niet veel energie kosten maar je kan misschien weleen verschil zien aan memory clock gebruik.
Het beste is om de kabel te ontkoppelen als je het apparaat niet gebruikt.

Correct me if i'm wrong.

Met vriendelijke ,

Waseland

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 23:24
Zolang het scherm uitstaat kan je hem ook niet terugvinden en als er verbuik zal zijn is het heel laag.
Zet je de tv aan dan gaat hij er wel gewoon beeld naar toe sturen waardoor het gewoon stroom zal verbruiken.

Gamertag: timmie271

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04-2025
Bedankt vopor de reacties, dan ga ik even op zoek naar een manier om HDMI simpel in- en uit te schakelen, omdat ik geen zin heb telkens achter mijn pc te kruipen om de HDMI kabel eruit te trekken en erin te doen.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Hoezo is het een probleem dan?

Voor het stroomverbruik zou ik het niet gaan doen. Het is niet merkbaar en een oplossing is mogelijk veel duurder als dat je zou kunnen besparen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Mits je de TV gewoon uit hebt gaat daar werkelijk niks verbruikt worden. Als je OS aangeeft dat er maar 1 scherm ingeschakeld is, dan gaat de videokaart al niet het beeld ervoor bewerken. Mogelijk dat een een hele kleine stroom door de kabel loopt. Maar dat is echt verwaarloosbaar. Gewoon lekker laten zitten dus.
Pagina: 1