High end power cable

Pagina: 1
Acties:

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een high end power cable mét pin aarde.
Ik vind er genoeg maar deze zijn allemaal met een lengte tussen de 1.5 a 2 meter.

Tot nu toe is 5 meter het langste wat ik ben tegengekomen op 't net:

http://www.xindak.eu/Contents/Products_PowerCables.asp

Kennen jullie een adres of een webshop waar je deze kabels op maat kan laten maken bvb.
Ik ben op zoek naar een kabel tussen de 8 a 10 meter met aan de ene kant een schuko plug met pinaarde (met een gaatje in de stekker dus) en aan de andere kant een eurostekker.

Op marktplaats en ebay verkopen ze er ook mooie met robuuste stekkers aan maar die zijn niet op de juiste lengte.

Gezien hier veel audiofanaten bij elkaar zitten, vraag ik het hier even. Misschien weten jullie een geschikt adresje.

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap je vraag, maar ik denk dat je hier serieuze discussies over gaat krijgen over of het het waard is.
De toegevoegde waarde van kabels is al discutabel, laat staan als je er zelf een laat maken van tig euro.
Als jij denkt dat het het waard is vooral doen, daar niet van hoor :)

Stukje inhoudelijk: ik denk dat je die dingen niet zo snel vind omdat veel mensen die dit soort kabels gebruiken, ook de stroomvoorziening richting hifi geoptimaliseerd hebben voor die hifi. En dan heb je dus gewoon stopcontact met een aparte groep vlak bij je hifi zitten waardoor een lange kabel niet nodig is.

Uiteraard snap je dat een dergelijke kabel icm een simpele verlengsnoer ook niet het beoogde effect kan hebben ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pieter Kimpen
Dank voor je reactie.
Die aparte groep heb ik ook.

Ik heb echter mijn versterker aan de andere kant van de kamer moeten zetten (tussen beide B&W Nautilus 802's in, omdat deze te zwaar was voor mijn meubel (meubel is gemaakt van glasplaten). 't gaat om een Bryston 14B sst.

Ik heb aan die kant van de kamer geen stopcontact zitten, vandaar de vraag naar een langere power cable.
Een stopcontact bijplaatsen aan die kant is ook niet zo makkelijk.

http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1161.JPG

http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1162.JPG

http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1163.JPG

http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1164.JPG

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 26-04-2014 14:51 . Reden: Die rode banners staat niet voor niets rond de foto's!! ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:13

FeaR

In GoT we trust

Kabel van de rol pakken, stekkers uitzoeken en zelf in elkaar zetten. Kan je het zo duur maken als je wilt en ook qua afwerking ben je vrij. Kabels heb je van een paar euro de meter tot tientallen, schuco's gaan van tientallen tot honderden. Of het nut heeft is altijd een tweede, ik heb in dit geval meer mijn bedenkingen over de opstelling van de speaker rechts.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-12 11:31
Hifisupply.nl verkoopt Belden per meter. Een pasr mooie Schuko stekkers er aan en klaar ben je.

• Pieter Kimpen
Dank voor de reacties.
Hier kan ik zeker verder mee!

Het volgende is besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/powercable.JPG

@Fear: Ja, voor de speaker rechts komt nog een oplossing. Deze kamer gaat wellicht een dedicated luisterruimte worden.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-12 19:31

grimson

domeingrommer

Ik kan het ook niet laten hoor maar ...
Je hebt een dure kabel van je set naar je stopcontact / wandcontactdoos en dan?
Van je WCD naar de meterkast is gewoon, gelijk aan de rest in het huis, installatiedraad.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Pieter Kimpen
Die kabel gaat eerst nog deze in hé

http://www.psaudio.com/perfectwave-p3-power-plant/

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ghe:

De buitenste afscherming is NIET een gevlochten stalen mantel, een stalen mantel schermt namelijk niet af, hij is bedoeld om de kabel te beschermen tegen fysiek geweld. De Current Conductor heeft een koperen afscherming met hoge vlechtdichtheid en een tin bescherming tegen oxidatie. Bovendien ligt onder de koperen afscherming een 100% dichte aluminiumfolie voor hoogfrequent afscherming. In tegenstelling tot een kunststoffolie werkt deze oplossing wel!
Misschien niet zo goed als beter geleidende metalen, maar sinds wanneer schermt staal niet af? :?

Verwijderd

Maar heeft het dan nog nut om daar een dure kabel aan te hangen? Die power plant zou dan toch eventuele onzuiverheden uit de stroom moeten filteren? Voor zover dat überhaupt uitmaakt, maar goed.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:06:
[...]

Maar heeft het dan nog nut om daar een dure kabel aan te hangen? Die power plant zou dan toch eventuele onzuiverheden uit de stroom moeten filteren? Voor zover dat überhaupt uitmaakt, maar goed.
Jamaar, alle onzuiverheden in de lucht van de buren, aardstralen en weetikveelwat komen anders zó je on-afgeschermde stroomdraad weer in!

Niet dat 't ook maar íets uit maakt in zo'n kamer met zo'n opstelling lijkt me.. :P

Verwijderd

Osiris schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:07:
[...]

Jamaar, alle onzuiverheden in de lucht van de buren, aardstralen en weetikveelwat komen anders zó je on-afgeschermde stroomdraad weer in!

Niet dat 't ook maar íets uit maakt in zo'n kamer met zo'n opstelling lijkt me.. :P
Tja, lastige discussie. Ik zat vandaag toevallig in een topic waar men niet geloofde dat een DAC tussen een PC en mijn versterker ( in plaats van de onboard dus door die DAC) verschil maakte, terwijl ik toch echt hoor ( of me inbeeld) dat dat zo is. Misschien is TS er wel van overtuigd dat dit verschil maakt en het geld waard is. En zoals ik in dat andere topic ook al zei, al beeld je je in dat het beter klinkt, dan ervaar jij het toch alsof het beter klinkt? Dus direct of indirect, voor jou persoonlijk zou het dan nut hebben :) Maar persoonlijk betwijfel ik sterk of een dure kabel en die power plant zelf nut hebben.

• Pieter Kimpen
Die powerplant heb ik hier als test staan om te reviewen. De kabel tja... Da's om het geheel af te maken.
in ieder geval bedankt. Ik maar zoeken op prefab kabels. Je kan deze dus ook zelf maken :)

Goed om te weten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:04:
Ghe:

[...]

Misschien niet zo goed als beter geleidende metalen, maar sinds wanneer schermt staal niet af? :?
- Vermindert gevoeligheid voor storingen van buitenaf
Sowieso is 230V AC daar niet zo gevoelig voor dus die afscherming heeft nog 's geen enkel doel ook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-12 23:46
FeaR schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:05:
Kabel van de rol pakken, stekkers uitzoeken en zelf in elkaar zetten. Kan je het zo duur maken als je wilt en ook qua afwerking ben je vrij. Kabels heb je van een paar euro de meter tot tientallen, schulp's gaan van tientallen tot honderden. Of het nut heeft is altijd een tweede, ik heb in dit geval meer mijn bedenkingen over de opstelling van de speaker rechts.
+1

Idd, je hebt een mooie versterker en speakers staan, maar een juiste opstelling levert zoveel meer verbetering op dan een stroomkabel.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Pieter Kimpen schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:53:
Dank voor de reacties.
Hier kan ik zeker verder mee!

Het volgende is besteld:

[afbeelding]

@Fear: Ja, voor de speaker rechts komt nog een oplossing. Deze kamer gaat wellicht een dedicated luisterruimte worden.
Leuk! Post je nog een bouwverslagje?

Wise enough to play the fool

• Freezerator
  • Laatst online: 06-12 14:08
Romius schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:10:
[...]

+1

Idd, je hebt een mooie versterker en speakers staan, maar een juiste opstelling levert zoveel meer verbetering op dan een stroomkabel.
Je bedoeld dus niet de speaker achter je bed zetten en een hele kleine kamer hebben met enorme speakers erin? :+

Heb je wel de juiste coating op de vloer en het schuine dak? Want zo komt het dus nooit goed :(

Maar nu even serieus, de kabel die je nu in het stopcontact steekt heb je dus van een zekere kwaliteit. Ik ga ervan uit dat er niet veel beter te krijgen is. Maar zoals opgemerkt, wat monteer je dan in de muur? Daar heb je niet eenzelfde kabel liggen?

Of is dit alleen vanaf dat powerstation naar je versterker toe? Ik snap het even niet meer :? Ergens zit je toch al met "brakke" kwaliteit ten opzichte van je dure kabel waardoor het effect teniet gaat?

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-12 23:46
Freezerator schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:22:
[...]

Je bedoeld dus niet de speaker achter je bed zetten en een hele kleine kamer hebben met enorme speakers erin? :+
Ja die bedoel ik ja :+ Maar dan moet die kabel ook richting de netbeheerder natuurlijk, niet alleen in je eigen muren.

In de beschrijving van die stroomkabel staat ook een leuk stuk: De buitenste afscherming is NIET een gevlochten stalen mantel, een stalen mantel schermt namelijk niet af, hij is bedoeld om de kabel te beschermen tegen fysiek geweld.

Voor als je even een rottige dag achter de rug hebt ofzo? Leef je uit op een kabel van 300 euro, het kan :+

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Alle stopcontacten aangesloten met normaal 2.5mm draad, dan zou dat laatste stukje wonderdraad wel even het verschil maken.

druk en typefouten voorbehouden

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:13

FeaR

In GoT we trust

Enkele reacties getrashed: het puur en alleen posten dat dit in het zilveren HIFI-kabels-topic had gemoeten voegt niets toe. Zowel niet voor de TS als niet voor het topic. Discussie is altijd mogelijk, daar is het immers GoT voor, maar onderbouw je mening/post.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pieter Kimpen
teacher schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:11:
[...]

Leuk! Post je nog een bouwverslagje?
Natuurlijk! Ik ga sowieso metingen laten doen om dat de ruimte helemaal te optimaliseren.
Nee, Er is een aparte groep voor de audio (met aparte bedrading naar boven toe getrokken en aparte zekeringautomaten in de groepenkast)
Hier is de power plant op aangesloten. Aan de power plant zitten dan de bronnen en de voorversterker. Er zou dus nog 1 lange kabel van de versterker naar de power plant moeten.

Die power plant zuivert alle stroom. Dat zou dan het beste resultaat moeten opleveren.

Dat bed dient nog weggehaald te worden. Dan heb ik meer ruimte voor de luidsprekers.

Ik snap best dat sommigen hier het de grootste onzin zullen vinden. Maar jah, ieder zijn hobby zeker.

Toch dank voor de reacties.

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-12 16:29
Neem contact op met Tripple m audio shop in Rhenen.
Als het er niet is bouwen ze het wel op maat:)...

Info: http://www.triplemaudioshop.nl/.

Oh je bent al voorzien, doe er dan een slotje op :)

[ Voor 16% gewijzigd door noodel1988 op 26-04-2014 18:40 . Reden: TS al voorzien van input en mijn input dus overbodig. ]

Trakt | Last.fm | discogs

Pagina: 1