traktor pro 2 monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-06 21:25
ik vond virtual dj iets te simpel en ben daarom overgestapt op traktor. ik krijg alleen het niet voor elkaar om een monitor aan te sluiten.

op het moment heb ik helemaal géén externe apparaten maar wel een toetsenbord waarin een geluidskaart is ingebouwd.
ook heb ik asio4all geinstalleerd.
als ik asio4all kies als audio device kan ik uit 8 channels kiezen voor de master channel, aangezien ik een 5.1 speaker setup heb kies ik de linker voor en rechter voor speakers.
als ik mijn geluidskaart kies als audio device krijg ik de 6 channels van mijn speakers.

als ik nu de monitor wil instellen door de headphones aan te sluiten op de frontpanel worden de speakers uit gezet en gaat alles via de headphones(duh). om dit te voorkomen stel ik bij mijn sounddriver in dat de speakers en headphones allebei een andere geluidsstroom kunnen afspelen.
ik kan nu echter nog steeds alleen kiezen uit de 8 channels. waarvan 2 bedoeld zijn voor een 7.1 setup en de andere 6 van mijn 5.1 setup. ik kan dus geen van alle channels gebruiken. als ik de headset aansluit op mijn toetsenbord kan ik nog steeds de masterchannel via de speakers afspelen maar het toetsenbord word niet herkent door traktor en ik kan dus nog steed alleen kiezen uit dezelfde 8 channels.

de geluidskaart in mijn toetsenbord wordt trouwens wel herkent door windows en beschouwt deze ook echt als een andere dan de ingebouwde geluidkaart van mijn pc.

mijn moederbord is asrock z77 fatal1ty professional.

heeft iemand enig iedee hoe ik kan zorgen dat ik de goede channels kan kiezen voor de monitor?
alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door yannickvanniel op 26-04-2014 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-06 21:25
ah ik heb het net opgelost ;)
ik kwam erachter dat ik in asio4all hettoetsenbord nog moest inschakelen.