Hoi medetweakers,
Ik wil voor mijn vader een nieuwe pc bouwen, want zijn oude Dell met een Pentium 4 HT is nogal langzaam...
Het budget moet rond de 600-700 euro liggen, en moet midstream kunnen gamen. Ja mijn pa speelt games
Ik had het volgende bij elkaar gezocht:
Processor: Intel Core i5 4670K Boxed
Processor koeler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Moederbord: Gigabyte GA-Z87-HD3
RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Videokaart: pricewatch: Club3D Radeon R9 270 '14 Series
PSU: Seasonic S12II-Bronze 520W
Case: Corsair Carbide 200R Closed
(Ja, dat is zo'n beetje de top in de Pricewatch categorieën)
Nu vroeg ik mij af, voor moederbord, GPU en case:
Het moederbord, ik wil hem in de toekomst nog overclocken, hoe groot is het verschil met andere (goedkopere) chipsets (Z87 vs B85 vs H81)? Oh en één PCIe 3.0 x16 is genoeg.
De GPU: ik heb gehoord dat de GTX 750Ti een behoorlijke prestatie kan leveren, maar de GTX 760 lijkt mij een stuk krachtiger: meer stream processors en bredere geheugen bandbreedte, wat is beter?
De case: Moet zo stil mogelijk zijn, en als het even kan een goed aantal poorten aan de voorkant hebben (4x USB zou mooi zijn), is er nog een betere in de < €50 prijsklasse dan wat ik heb gevonden?
PS: Ik weet dat er geen HDDs of ODDs in mijn samenstelling zitten, mijn pa heeft nog een Samsung 830 SSD liggen, die eindelijk gebruikt kan worden... Stomme laptop
Bij voorbaat dank
Ik wil voor mijn vader een nieuwe pc bouwen, want zijn oude Dell met een Pentium 4 HT is nogal langzaam...
Het budget moet rond de 600-700 euro liggen, en moet midstream kunnen gamen. Ja mijn pa speelt games
Ik had het volgende bij elkaar gezocht:
Processor: Intel Core i5 4670K Boxed
Processor koeler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Moederbord: Gigabyte GA-Z87-HD3
RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Videokaart: pricewatch: Club3D Radeon R9 270 '14 Series
PSU: Seasonic S12II-Bronze 520W
Case: Corsair Carbide 200R Closed
(Ja, dat is zo'n beetje de top in de Pricewatch categorieën)
Nu vroeg ik mij af, voor moederbord, GPU en case:
Het moederbord, ik wil hem in de toekomst nog overclocken, hoe groot is het verschil met andere (goedkopere) chipsets (Z87 vs B85 vs H81)? Oh en één PCIe 3.0 x16 is genoeg.
De GPU: ik heb gehoord dat de GTX 750Ti een behoorlijke prestatie kan leveren, maar de GTX 760 lijkt mij een stuk krachtiger: meer stream processors en bredere geheugen bandbreedte, wat is beter?
De case: Moet zo stil mogelijk zijn, en als het even kan een goed aantal poorten aan de voorkant hebben (4x USB zou mooi zijn), is er nog een betere in de < €50 prijsklasse dan wat ik heb gevonden?
PS: Ik weet dat er geen HDDs of ODDs in mijn samenstelling zitten, mijn pa heeft nog een Samsung 830 SSD liggen, die eindelijk gebruikt kan worden... Stomme laptop
Bij voorbaat dank
[ Voor 9% gewijzigd door ManIkWeet op 26-04-2014 14:12 ]