Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus RT-N66U ivm horizon box

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
Net horizonbox van UPC geinstalleerd. Wifi uitgezet van dat ding omdat ik graag mijn asus gebruik. LAN 1 van UPC box op wan van router aangesloten. Internet en lokaal netwerk werken nu prima.

Ip range lokaal netwerk 192.168.1.x met dhcp aan
Ip range horizon box 192.168.192.x met dhcp aan

Vanuit lokaal netwerk kan ik bij diensten Horizon box komen (aantal diensten op dat ding hebben ook ip adressen nodig), echter vanuit horizonbox kan ik niet bij nas in lokale netwerk komen.

Iemand een oplossing om mijn lokale netwerk te benaderen vanuit de horizon box?

Ik zat eraan te denken om beide dhcp servers ranges uit de laten delen binnen 192.168.1.x en dan de ene tot x=50 en de andere vanaf x=51. Zou dat conflicten geven? Beide dhcp servers werken dan immers in zelfde subnet.

[ Voor 15% gewijzigd door Terror op 25-04-2014 23:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Je kan ervoor kiezen om de Asus als AccessPoint in te zetten (in deze HowTo staat precies beschreven hoe), mooier is om de modem (als dat mogelijk is) in bridge mode te (laten) zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 26-04-2014 08:31 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben niet echt into netwerken, maar zover ik heb begrepen mag je de WAN poort alleen gebruiken op de router die na het modem komt. En op die router moet DHCP aan. Alle andere routers op de LAN poort en DHCP uit. Dan neemt de router waar DHCP op aan staat het uitdelen van de IP-adressen voor zich.

Ik kwam ook dit tegen:
http://blog.mobile-harddisk.nl/tips/upc-horizon-en-synology/

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terror schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:46:
Net horizonbox van UPC geinstalleerd. Wifi uitgezet van dat ding omdat ik graag mijn asus gebruik.
Waarom zou het wel of niet aanstaan van de WiFi op router 1 (Samsung ding van UPC) ook maar iets uitmaken voor het wel of niet kunnen gebruiken van WiFi op router 2 :?

Je kunt prima beide gebruiken - dan heb je twee AP's in huis, wat bijna altijd (tenzij je in een klein appartementje woont) meerwaarde biedt boven een enkele, hoe goed die ook is :o
LAN 1 van UPC box op wan van router aangesloten. Internet en lokaal netwerk werken nu prima.

Ip range lokaal netwerk 192.168.1.x met dhcp aan
Ip range horizon box 192.168.192.x met dhcp aan

Vanuit lokaal netwerk kan ik bij diensten Horizon box komen (aantal diensten op dat ding hebben ook ip adressen nodig), echter vanuit horizonbox kan ik niet bij nas in lokale netwerk komen.
Nogal logisch, je hebt nu twee keer NAT achter elkaar. Hoe beeld jij je in dat iets van buiten je LAN2 zomaar correct naar je NAS gerouteerd wordt :?
Iemand een oplossing om mijn lokale netwerk te benaderen vanuit de horizon box?

Ik zat eraan te denken om beide dhcp servers ranges uit de laten delen binnen 192.168.1.x en dan de ene tot x=50 en de andere vanaf x=51. Zou dat conflicten geven? Beide dhcp servers werken dan immers in zelfde subnet.
Conflicten? Wat dacht je van het feit dat de WAN en LAN van je N66U in dezelfde subnet zouden zitten waardoor NAT zou falen...

Je probleem is dat je twee routers inzet die twee netwerken maken. Wat je wilt is overduidelijk één netwerk. Dus moet er een router uit.

Makkelijkst is om je N66U als AP/switch in te stellen. Als dat ding zelfde GUI als mijn AC66U heeft is dat zo simpel als onder 'administration' kiezen voor "Access Point (AP) Mode". Dan stopt de N66U met NAT (en trouwens uitdelen IP-adressen, maar dat laatste is niet eens je probleem).

Mijn advies zou vervolgens zijn om de N66U zo ver mogelijk bij de G7400 vandaan te zetten en bedraad aan te sluiten erop, en vervolgens op beide WiFi aan te zetten. Dan heb je twee goede dualband AP's waardoor je overal in huis snel WiFi zou moeten kunnen vinden. Afhankelijk van je eigen voorkeur kun je SSIDs en keys gelijk zetten of verschillend houden. Ik kies er zelf voor om ze apart te houden zodat ik in m'n client device voorkeuren kan instellen (eerst 5GHz op plek waar ik meeste zit, dan 5GHz op andere AP, dan pas 2.4GHz etc).

Oslik blyat! Oslik!

• Terror
Asus als ap kan wel, maar dan kan ik mijn nas en printer geen vast ip meer geven...horizon box heeft geen mogelijkheid voor static ip helaas...

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan stel je toch static ip op je NAS en printer in? Dat hoeft niet uitgedeeld ter worden door je router dat kun je ook in de config van het device instellen

• Terror
akimosan schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:37:
Dan stel je toch static ip op je NAS en printer in? Dat hoeft niet uitgedeeld ter worden door je router dat kun je ook in de config van het device instellen
Goed punt, nog niet aan gedacht. Net gecheckt en blijkt op beide devices te kunnen.

Overigens. Wat zou er gebeuren als ik DHCP op de horizon box uitzet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terror schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:14:
[...]

Goed punt, nog niet aan gedacht. Net gecheckt en blijkt op beide devices te kunnen.

Overigens. Wat zou er gebeuren als ik DHCP op de horizon box uitzet?
Dan krijg je geen automatische IP adressen meer? 8)7

Vraag is wat je tegelijk met de N66U doet:
- N66U nog steeds als NAT router - dan krijgt alles achter de N66U via de N66U DHCP, maar ervoor moet je handmatig instellen incl WAN van de N66U, en je kunt nog steeds niet voorbij die NAT komen van 'buiten'
- N66U als AP instellen - dan krijgt niets een dynamisch IP en moet je alles handmatig instellen. Werkt wel als je dat goed doet.

Oslik blyat! Oslik!

• Terror
Asus N66U als accesspoint ingesteld en vast IP's buiten range DHCP-server gegeven aan
- Accesspoint
- NAS
- Wireless printer

Nu met twonky beam film aan het streamen naar TV :)

Pagina: 1