Ampa66, als je denkt dat de vermelding van bijvoorbeeld Service Pack 1 iets is wat je weg wilt hebben door op 'Verwijderen' te klikken kom je bedrogen uit. Je verwijdert werkelijk SP1, dus alle fixes, verbeteringen en beveiliging die er in zitten haal je weg. Dat is iets wat je NIET wilt doen. De enige reden waarom de optie hebt om updates te verwijderen, is in geval er eentje je systeem zo onstabiel maakt, dat er niet meer mee te werken is (oud programma functioneert niet meer, driver gaat constant onderuit met blauwe schermen tot gevolg, dat idee).
Zou je bijvoorbeeld Office verwijderen omdat je het in een lijstje ziet staan en 'm daar weg wilt hebben? Kan je doen, maar een brief schrijven in Word of een presentatie maken en geven met PowerPoint kan je dan iig niet meer. Denk dus even iets meer na en stel je vraag beter, zoals "wat zijn de updates in deze lijst, kan ik die verwijderen?", ipv "kan ik updates veilig verwijderen?" en dan het hele zooitje zonder verdere onderzoek en vragen weggooien.
Als je geen of weinig verstand hebt, is het beter om je in de materie te verdiepen, dan lukraak wat uitvoeren. Zo komen mensen ook aan virussen en andere rotzooi, ze weten niet wat het doet en klikken maar zonder te snappen wat voor gevolgen het kan hebben. Ze komen dan bij mensen die wel verstand hebben, die maakt het weer in orde en een maand later zijn ze weer terug bij af: met een instabiel systeem vol met troep.
Ik bedoel dit niet negatief, maar als leerpunt. Je moet niet het diepe in duiken voordat hebt leren zwemmen.
Commandline FTW | Tweakt met mate