Toon posts:

Windows 7 geïnstalleerde Updates verwijderen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit. vraag ik me al langer af,waarom zou ik deze al geïnstalleerde Updates niet veilig kunnen verwijderen.Deze staan toch al geregistreert in het register ?
Via Google kom ik er ,voor mijn begrip er niet achter.
ook geen artikel gelezen omtrendt dit gebeuren.
Beste Tweakers help mij hiermee svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
View update history --> To remove an update, see Installed updates --> daarna rechtsklik remove update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flex, dank u wel voor uwe snelle reactie.
Kan ik dan alle updates verwijderen,zodat mijn register intact blijft maw ik deze hierin ook verwijder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:58

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor wat opheldering: Waarom wil je de alle updates verwijderen?

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2014 22:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht,dat al deze Updates in een bepaald bestand zijn op geslagen, dus onnodig ruimte innemen op de schijf.
Dus van de veronderstelling uitgaande,waarom staan deze daar nog vermeldt terwijl ze allang geïnstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar normaal gesproken onder Win7 / 8:
Update downloaden > Installeren > Installatie controlleren (Herstart Windows) > Installatiebestanden verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R
Dat is nu precies wat ik bedoeld "De installatiebestanden verwijderen "
Dus nu ga ik al deze overbodige Updates verwijderen.
Beide heren,hartelijk dank voor uwe antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:12:
D4NG3R
Dat is nu precies wat ik bedoeld "De installatiebestanden verwijderen "
Dus nu ga ik al deze overbodige Updates verweideren.
Beide heren,hartelijk dank voor uwe antwoorden.
Onnodige updates verwijderen???? Wat is dat voor onzin, updates zijn nooit onnodig.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart
Inderdaad heb ik mij hier verkeert uitgedrukt.
Maar zal de zienswijse van D4NG3R navolgen, excuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26
Je kan natuurlijk niet zomaar updates gaan terugdraaien. Ze komen vervolgens ook weer terug via Windows Update. Daarnaast kan deïnstallatie van updates leiden tot flinke problemen.

Je bent veel beter af de boel op te ruimen m.b.v. Schijfopruiming. Je hebt dan de optie om Windows Update bestanden op te ruimen via de optie "Systeembestanden opschonen". Daarmee worden onnodige back-ups en installatiebestanden van o.a. updates verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
Wat de TS waarschijnlijk bedoelt is disk cleanup...deze zorgt dan voor de Windows Update cleanup. Zoals ik hem voorspiegelde zal de TS zijn updates van zijn pc verwijderen, waarom....ik weet het niet :? Maargoed....windows update cleanup --> rechtklik C drive --> properties --> Disk cleanup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ampa66, als je denkt dat de vermelding van bijvoorbeeld Service Pack 1 iets is wat je weg wilt hebben door op 'Verwijderen' te klikken kom je bedrogen uit. Je verwijdert werkelijk SP1, dus alle fixes, verbeteringen en beveiliging die er in zitten haal je weg. Dat is iets wat je NIET wilt doen. De enige reden waarom de optie hebt om updates te verwijderen, is in geval er eentje je systeem zo onstabiel maakt, dat er niet meer mee te werken is (oud programma functioneert niet meer, driver gaat constant onderuit met blauwe schermen tot gevolg, dat idee).

Zou je bijvoorbeeld Office verwijderen omdat je het in een lijstje ziet staan en 'm daar weg wilt hebben? Kan je doen, maar een brief schrijven in Word of een presentatie maken en geven met PowerPoint kan je dan iig niet meer. Denk dus even iets meer na en stel je vraag beter, zoals "wat zijn de updates in deze lijst, kan ik die verwijderen?", ipv "kan ik updates veilig verwijderen?" en dan het hele zooitje zonder verdere onderzoek en vragen weggooien.

Als je geen of weinig verstand hebt, is het beter om je in de materie te verdiepen, dan lukraak wat uitvoeren. Zo komen mensen ook aan virussen en andere rotzooi, ze weten niet wat het doet en klikken maar zonder te snappen wat voor gevolgen het kan hebben. Ze komen dan bij mensen die wel verstand hebben, die maakt het weer in orde en een maand later zijn ze weer terug bij af: met een instabiel systeem vol met troep.

Ik bedoel dit niet negatief, maar als leerpunt. Je moet niet het diepe in duiken voordat hebt leren zwemmen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:20:
Wim-Bart
Inderdaad heb ik mij hier verkeert uitgedrukt.
Maar zal de zienswijse van D4NG3R navolgen, excuse.
Nee, jij snapt mij niet. De installatiebestanden worden na de installatie van de update door Windows zelf al automatisch verwijderd. Wat jij nu aan het verwijderen bent zijn de geïnstalleerde updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,
Nee de geïnstalleerde Updates wil ik niet zo maar gaan verwijderen,misschien is dit zo over gekomen.
Nu is me duidelijk,alle updates waar het vinkje wordt weg gehaaldt ook in het register wordt verwijdert.
Na alle antwoorden nog eens gelezen te hebben, is het me zeer duidelijk.
Dus afblijven.
Dank jullie allemaal .
Pagina: 1