Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Configuratie Frtiz!Box 7390 i.c.m. Tweak Groen

Pagina: 1
Acties:

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Wij hebben, sinds September, een glasaansluiting van Tweak. We hebben gekozen voor de groene 100/100 variant en nemen TV, internet en VOIP af.
Aangezien ik de Experiabox een rotding vindt, heb ik deze vervangen door een Fritz!box 7390.

Het configureren was even puzzelen, maar internet en VOIP doen het.
Helaas ben ik te blond voor IPTV.
Ik zie misschien wat over het hoofd... heb de documentatie van AVM gedownload en doorgenomen, AVM's website ondersteboven gekeerd, zeer veel fora gelezen... maar ik loop vast :(
Ik weet dat ik VLAN4 moet forwarden, maar kan niet terug vinden waar ik dit moet doen en hoop dat 1 van jullie mij hierbij kan helpen.

1TV zit rechtstreeks aangesloten (uiteraard met een Motorola settopbox ertussen) op de Fritz en 1 TV is op een andere poort, via een eenvoudige TP-link switch verbonden. Op deze laatste aansluiting (vandaar de switch) zit ook een NAS aangesloten. Die doet het prima (wordt ook gebruikt voor usenet).

Ik zal straks een schematisch overzicht hier bij posten met een overzicht van ons netwerk.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
check eens de site netwerkje.com en dan onder Internet. Daar zie je configuratie voorbeelden oa met Microtik routers.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Mja, ook die site had ik (uiteraard) al bezocht. Fritz! wordt daar niet besproken. Uiteraard is dat ook onbegonnen werk, maar op dat niveau strandde ik helaas...

Ik heb het vanavond/vannacht heel banaal opgelost;
Aangezien mijn verbinding een KPN Groen -verbinding is, heb ik de voorgedefinieerde configuratie van XS4ALL FTTH IPTV gekozen.
Vervolgens met FBEditor de snelheden aangepast en mijn VOIP geconfigureerd via de GUI.
Tadaaa... gewoon werken d:)b

De grap is ook nog: Volgens AVM zou het helemaal niet kunnen...
Ik ben af-en-toe toch blij dat ik zo een eigenwijze eikel ben :D

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)