Toon posts:

Traffic verkeer veel te hoog ? !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Leden,

Ik heb een probleem met een webdomein die ik overigens niet actief in gebruik heb.
Het is namelijk zo ik heb een domein adres ik dacht laat ik eens inloggen in de controle panel. Tot op mijn verbazing zag ik dat mijn traffic echt super hoog was.
http://puu.sh/8n0rN.png <--- afbeelding.

In het verleden heb ik een conflict gehad over dit domein adres. Iemand wilde deze graag hebben echter was dit uitgelopen op een conflict. Zou het kunnen dat iemand mij probeert te naaien ?
Per GB berekend het hostingsbedrijf €2,50 ik ben hier dus niet echt blij mee. :+
Wat kan ik nu volgens jullie het beste doen ? provider heb ik inmiddels op de hoogte gesteld.

Bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:51:
Dag Leden,

Ik heb een probleem met een webdomein die ik overigens niet actief in gebruik heb.
Het is namelijk zo ik heb een domein adres factoring-nederland.nl ik dacht laat ik eens inloggen in de controle panel. Tot op mijn verbazing zag ik dat mijn traffic echt super hoog was.
http://puu.sh/8n0rN.png <--- afbeelding.

In het verleden heb ik een conflict gehad over dit domein adres. Iemand wilde deze graag hebben echter was dit uitgelopen op een conflict. Zou het kunnen dat iemand mij probeert te naaien ?
Per GB berekend het hostingsbedrijf €2,50 ik ben hier dus niet echt blij mee. :+
Wat kan ik nu volgens jullie het beste doen ? provider heb ik inmiddels op de hoogte gesteld.

Bedankt alvast _/-\o_
Even iets anders... je weet dat traffic.. verkeer is :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:51:

Bedankt alvast _/-\o_
Kijk in de logfiles of je kan zien wie je allemaal komen bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://puu.sh/8n1y1.png

Wat ik ook apart vindt ik kan niet inzien hoeveel bezoekers ik heb ontvangen. is hier misschien een andere manier voor dan via het controle panel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:21
Je zou je apache (?) access logs kunnen doornemen, zijn ook tools voor om dat te doen. Overigens moet ik kwijt dat a) je limiet erg laag ligt, en b) dat de meerprijs schofterig hoog is; ongeacht wat dit pakket je kost is het natuurlijk debiel dat je zonder waarschuwing 97 GB a 2,50 af mag tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vistu schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:10:
Je zou je apache (?) access logs kunnen doornemen, zijn ook tools voor om dat te doen. Overigens moet ik kwijt dat a) je limiet erg laag ligt, en b) dat de meerprijs schofterig hoog is; ongeacht wat dit pakket je kost is het natuurlijk debiel dat je zonder waarschuwing 97 GB a 2,50 af mag tikken.
Klopt inderdaad ik vindt het ook behoorlijk veel geld, en ik heb ook geen melding gekregen dat deze zo hoog is.
Maar ik moet eerlijk bekennen Vistu, ik heb daar allemaal niet zoveel verstand van zaken zoals apache.
Kan het zijn dat iemand mij op kosten probeert te drijven ? door een of andere hack of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:12:
[...]

Klopt inderdaad ik vindt het ook behoorlijk veel geld, en ik heb ook geen melding gekregen dat deze zo hoog is.
Maar ik moet eerlijk bekennen Vistu, ik heb daar allemaal niet zoveel verstand van zaken zoals apache.
Kan het zijn dat iemand mij op kosten probeert te drijven ? door een of andere hack of iets dergelijks?
Ik zou dan ook even afwachten wat je provider te zeggen heeft, zeker ook waarom jij geen melding krijgt; wat als je een aanval had gehad en nu op 1,5TB stond?

Apache is een (populaire) webserver; deze houdt in logs (die overigens wel gerotate worden; na verloop van tijd verdwijnen ze) de opgevraagde pagina's en het ip adres van diegene bij. Waarschijnlijk is dit shared hosting en heb je simpelweg een FTP inlog waarna je je spullen upload? Dan ben je echt geheel van de provider afhankelijk voor het leveren van gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:12:
[...]

Daar is helaas geen hack voor nodig, gewoon 24/7 jouw site downloaden is voldoende. Als je dat dan ook nog eens over meerdere computers verdeeld, bijvoorbeeld via een botnet (wat wel weer een 'hack' is), is het ook moeilijk te detecteren en/of te stoppen.

Sowieso niet zo slim om het bewuste domein in de OP te plaatsen. Die zou ik nog even weghalen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ergens kan ik er ook wel mee lachen, maar het is gewoon even vervelend nu ga ik maar gamen ipv koningsdag vieren nu moet ik geld sparen. ;w

@ vistuJa idd 1,5 TB zou me €3750,00 kosten.

Haha evanscent even je tekst aangepast ? :P haha bedankt voor de tip.
Maar wat bedoel je met OP ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:23:
Ergens kan ik er ook wel mee lachen, maar het is gewoon even vervelend nu ga ik maar gamen ipv koningsdag vieren nu moet ik geld sparen. ;w

Haha evanscent even je tekst aangepast ? :P haha bedankt voor de tip.
Maar wat bedoel je met OP ? 8)7
OP is openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, ik wacht even af en mocht ik een reactie krijgen van webreus dan stuur ik deze gelijk door ;-).
bedankt iedereen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:23:

Ja, en dat is natuurlijk bizar. Ik heb een Linode (een virtuele server) a 20 eu /maand waar ik 3TB op kan verstoken. Ik zie nogal een verschil tussen 7500,- en 20,- :). In elk geval, probeer in overleg te gaan met je provider en verzoek ze om inzage en probeer - netjes - erachter te komen waarom je niet gewaarschuwd bent en hoe ze dit denken op te gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Bij zulke hoge verbruiken doe je er goed aan om de provider even te bellen. Een beetje provider zal wel een dealtje met je maken. Verder kunnen zij dan onderzoeken waar het verbruik aan ligt.

Een beetje provider zou je waarschuwen bij een overschrijding. Het plaatje ziet ziet eruit als Plesk. Deze zouden een automatische mail kunnen sturen, mits je e-mail adres correct is ingesteld.

Wat ik vaak tegen kom is dat een verkeerd geconfigureerde lokale mailserver mails ophaalt via een pop connector van de server die groter zijn dan de ingestelde maximum grootte. Bijvoorbeeld:

Mailserver kan mails van max 20MB ontvangen
Lokale mailserver kan mails tot 15MB ophalen

Hier kan echt heel veel traffic aan op gaan. Sluit dit dus uit :)

Nogmaals, contract met je provider is nu even het beste. Zij snappen ook wel dat je niet even 4k kan neerleggen.

Ohja, je zou statistics moeten kunnen zien in Plesk

[ Voor 3% gewijzigd door TECHcrime op 25-04-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 14:43

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Toevallig al reactie van je provider, ik heb namelijk nu het zelfde probleem ..
Pagina: 1