Hallo iedereen!
Ik ben op zoek naar een zuinige en stille high-end game PC (inclusief nieuwe monitor). Ik ben relatief bekend op het vlak van PC builds, maar wat hulp zou fijn zijn
Het doel is dus om een zo zuinig en stil als mogelijke high-end PC te bouwen die toch erg krachtig is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil voornamelijk gamen met mijn PC met af en toe wat videobewerken, photoshoppen, programmeren en browsen. De zwaarste spellen die ik voornamelijk speel (en ga spelen) zijn: Watch Dogs, BF4 en simulatie spellen (Sim City etc.) . Graag met een FPS van ~60 op High/Ultra. Verder gebruik ik Premiere CS6 en Photoshop CS6.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1000 - 2000 euro. Hoe minder, hoe beter, maar geld is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik aan randapparatuur mee neem:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tussen de 12-16 GB RAM, Intel Core i5/i7, 1 of 2 TB HDD, 480GB SSD, moederbord met bluetooth, genoeg SATA aansluitingen en ruimte voor evt een tweede videokaart. Overclocken zit er misschien in, ik heb het nog nooit gedaan. Misschien vanwege het oogpunt om een zo'n zuinig mogelijke PC te maken niet een erg slim idee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liever geen Processor van AMD (vanwege veel stroomverbruik). Qua videokaarten ben ik niet een voortrekker van AMD of Nvidea, zie me maar te overtuigen
. Ik weet dat Nvidea over het algemeen beter scoort voor het renderen met Adobe en AMD voordelen heeft met games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zoals ik al aangegeven heb, wil ik het energieverbruik zo laag als mogelijk houden (zover dat kan met high-end builds) en het geluidsniveau ook. Een beetje geluid ben ik wel gewend, maar het moet geen windtunnel worden
De kasten van Cooler Master vind ik erg mooi (momenteel heb ik de CM Storm Enforcer, deze bevalt erg goed), vandaar dat mijn keuze valt op de CM Storm Trooper Window.
Zoals je misschien hieronder al hebt gezien, heb ik gekozen voor een gouden colorscheme. Ik ben van plan om de rode LED's in de kast te vervangen met blauwe of gele.
Wat ik tot nu toe heb
Dit lijstje heb ik samengesteld in de afgelopen maanden. Als je verbeteringen in mijn samenstelling kan benoemen, hoor ik het graag!
Nieuw lijstje
Dit is mijn eerste topic op het GoT, mijn excuses als ik iets verkeerd heb aangepakt, ik hoor het wel als er iets ontbreekt in mijn post
Bedankt voor elke reactie
,
Sander
Ik ben op zoek naar een zuinige en stille high-end game PC (inclusief nieuwe monitor). Ik ben relatief bekend op het vlak van PC builds, maar wat hulp zou fijn zijn
Het doel is dus om een zo zuinig en stil als mogelijke high-end PC te bouwen die toch erg krachtig is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil voornamelijk gamen met mijn PC met af en toe wat videobewerken, photoshoppen, programmeren en browsen. De zwaarste spellen die ik voornamelijk speel (en ga spelen) zijn: Watch Dogs, BF4 en simulatie spellen (Sim City etc.) . Graag met een FPS van ~60 op High/Ultra. Verder gebruik ik Premiere CS6 en Photoshop CS6.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1000 - 2000 euro. Hoe minder, hoe beter, maar geld is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik aan randapparatuur mee neem:
- Toetsenbord: Logitech G105
- Muis: Logitech G9x Laser
- Headset: Sennheiser PC 363D
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tussen de 12-16 GB RAM, Intel Core i5/i7, 1 of 2 TB HDD, 480GB SSD, moederbord met bluetooth, genoeg SATA aansluitingen en ruimte voor evt een tweede videokaart. Overclocken zit er misschien in, ik heb het nog nooit gedaan. Misschien vanwege het oogpunt om een zo'n zuinig mogelijke PC te maken niet een erg slim idee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liever geen Processor van AMD (vanwege veel stroomverbruik). Qua videokaarten ben ik niet een voortrekker van AMD of Nvidea, zie me maar te overtuigen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zoals ik al aangegeven heb, wil ik het energieverbruik zo laag als mogelijk houden (zover dat kan met high-end builds) en het geluidsniveau ook. Een beetje geluid ben ik wel gewend, maar het moet geen windtunnel worden
De kasten van Cooler Master vind ik erg mooi (momenteel heb ik de CM Storm Enforcer, deze bevalt erg goed), vandaar dat mijn keuze valt op de CM Storm Trooper Window.
Zoals je misschien hieronder al hebt gezien, heb ik gekozen voor een gouden colorscheme. Ik ben van plan om de rode LED's in de kast te vervangen met blauwe of gele.
Wat ik tot nu toe heb
Dit lijstje heb ik samengesteld in de afgelopen maanden. Als je verbeteringen in mijn samenstelling kan benoemen, hoor ik het graag!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 255,50 | € 255,50 |
| 1 | Asus Z87-Deluxe | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X | € 499,99 | € 499,99 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 83,85 | € 83,85 |
| 1 | Cooler Master Storm Trooper (Window) | € 134,81 | € 134,81 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 462,05 | € 462,05 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,95 | € 117,90 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro Gold 1000W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 480GB | € 186,95 | € 186,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.990,50 | |
Nieuw lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed | € 214,50 | € 214,50 |
| 1 | Asus Z87-Deluxe | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Lightning | € 474,01 | € 474,01 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Titanium Grijs - Window | € 93,57 | € 93,57 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 462,05 | € 462,05 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Corsair AX760i | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 480GB | € 186,95 | € 186,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.003,87 | |
Dit is mijn eerste topic op het GoT, mijn excuses als ik iets verkeerd heb aangepakt, ik hoor het wel als er iets ontbreekt in mijn post
Bedankt voor elke reactie
Sander
[ Voor 36% gewijzigd door lesander op 25-04-2014 19:42 ]