Product besteld in winkel maar niet geleverd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:47
Beste Tweakers,

Afgelopen 10 februari heb ik bij een winkel in Zwolle deze laptop pricewatch: Asus N550JV-CM068H besteld voor €809,99 en deze zou rond 26-04-2014 geleverd worden. Gisteren keek ik even op de site van de winkel om te kijken of de levertijd nog veranderd was en tot mijn verbazing was het product van de site gehaald.

Ik ben op mijn fiets gesprongen om in de winkel eens na te vragen hoe dit in elkaar zit. Daar werd mij verteld dat het product niet meer leverbaar is. Ze vinden het zelf ook wel vreemd dat dit zo maar is geannuleerd en kunnen geen gelijkwaardig alternatief bieden voor ongeveer dezelfde prijs.

Kan ik hier nog wat aan doen of moet ik maar accepteren dat mijn bestelling, waar ik een bon van heb, gewoon is geannuleerd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het enige wat de winkel kan is een vergelijkbaar produkt aanbieden, kunnen zij dit niet dienen zij alle kosten/ aankoop bedrag gewoon aan jou terug te geven. Ik zou zeggen haal het geld op en zoek elders iets anders uit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
Thnx, doe ik dat maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:24

D4NG3R

kiwi

:)

Wat ik me trouwens wel afvraag: Heb je op/rond 10 februari al te horen gekregen dat je ruim 2 maanden moest gaan wachten op deze al lange tijd goed verkrijgbare laptop?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
Ja, op de site stond de levertijd vermeld. Voor het verschil in prijs á €250,- wilde ik wel twee maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 15:03

immetjes

HIER is BERN-E

Ik kan niet snel wettelijk hier iets op vinden. En het makkelijkst is natuurlijk om gewoon je geld terug krijgen en ergens anders een laptop kopen.

Maarrrrr.....kan een winkel zo makkelijk onder zijn leververplichting uit komen? Ik bedoel, de winkel kan een artikel zeer goedkoop prijzen of een prijsfout maken. Kan zo'n winkel dan gewoon zo maar de klant laten barsten en hem net zo lang laten wachten zodat de klant de overeenkomst maar ontbindt?

De winkel heeft een leververplichting van het artikel of vergelijkbaar artikel met minimaal dezelfde
spec's. Niet kunnen leveren...haha dan koopt de winkel hem maar ergens appart in en levert hem wel voor het overeen gekomen bedrag. Het zou wat worden als winkels of personen onder koopovereenkomsten (er is notabene betaald) kunnen uit komen onder de smoes dat iets op is. (Wellicht wel als er is geadverteerd met op=op).

Even snel: https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?f=2&t=117534
Mmmmm:
http://www.higherlevel.nl...on=display;threadid=38629
Ik denk dat de webwinkel een (duurder) alternatief voor de prijs van het verkochte moet leveren. Zo niet dan heb je schade (het verschil in prijs tov van dezelfde laptop bij een andere winkel) en dat moet de 1e winkel vergoeden.

[ Voor 17% gewijzigd door immetjes op 26-04-2014 22:33 . Reden: URL toe gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al zo onnoemelijk veel over de wettelijke aspecten van dergelijke situaties geschreven in SF. Raar dat je niets kan vinden.

De vragen die je nu stelt en de stellingen die je doet zijn zo ongeveer 1:1 al tig keer behandeld :)
Staat zelfs in de sticky met een aantal voorbeeldtopics.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 15:03

immetjes

HIER is BERN-E

Ik was op vakantie en had geen tijd om het allemaal door te zoeken. Met name 4launch topic is interessant. Bedankt.
Pagina: 1