Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 11:25
Geachte Medetweakers,

Ik heb al jaren een probleem met de opname kwalitiet van microphones die ik koop. vaak is dat ook door een budget dat ik heb, anders omdat ik er geen verstand van heb en dus gewoon verkeerd koop.

Ik heb vaak gaming headsets gehad waarbij ik eigenlijk altijd de kwaliteit van het geluid aan beide kanten tegen vond vallen. Headsets (onder de 200 euro) hebben vaak een bas die te aanwezig is en een mic die wel werkt maar niet geweldig is. Nu ben ik naar een hoge kwaliteit koptelefoon gegaan waarbij het geluid aan mijn kant geweldig is, maar heb toen een goedkope table mic gekocht en dat klinkt verschrikelijk.

Ik ben nu opzoek naar een redelijke Condensatormicrofoon van maximaal 100 euro.

Natuurlijk heb ik al wat onderzoek gedaan en heb ik deze Auna MIC-900B USB gevonden die goed binnen het budget past en waarbij ik alleen nog een bureau stand moet kopen. Maar ik heb geen idee wat de kwaliteit hiervan is en ook ken ik Auna helemaal niet als merk.

Verder hoor ik ook vaak de Blue Yeti voorbij komen als een goede microphone. maar kan ik deze nog niet vinden voor een prijs die binnen mijn budget past.

TLDR

ik zoek een goede Condensatormicrofoon met een USB aansluiting van maximaal 100 euro, voor Streamen en TS3.

Alvast bedankt

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-10 11:37
geert19 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:46:
Geachte Medetweakers,

Verder hoor ik ook vaak de Blue Yeti voorbij komen als een goede microphone. maar kan ik deze nog niet vinden voor een prijs die binnen mijn budget past.
Zelf heb ik een Blue Yeti, zeer goede geluidskwaliteit en veel opties. Houdt er wel rekening mee dat een condensatormicrofoon zeer gevoelig is voor kleine bewegingen of tikjes op het oppervlak waar deze op staat. Op een bureau plaatsen is daarom afgeraden omdat typen en dergelijke heel erg door zal dreunen.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 22:22
Als je alleen maar wilt streamen en met je clangenoten babbelen, is dan zo'n mic niet een beetje overkill? Ikzelf heb een Logitech USB Desktop mic (helaas niet meer verkrijgbaar maar vast niet een uniek product) en als ik mezelf terughoor op streams dan is de kwaliteit echt heel goed. Ook ben ik van mijn clangenoten altijd degene die het beste te horen is.

Prima.

Verwijderd

Condensatormicrofoon + bureaustandaard = niet doen.

Zelf een RØDE NT1-A gehad, voornamelijk voor Skype. Die pikte zo veel geluid op, naast mijn stem, dat ik 'm weer heb verkocht.

Je kan beter een noise cancelling microphone kopen. Losstaand of in een headset verwerkt.

Bijvoorbeeld de Plantronics .Audio 300 USB https://www.plantronics.com/us/product/audio300-usb

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Check deze review eens. Deze man reviewt normaal veel dashcams en action cams e.d. maar had ook een review van een desktop condesatormic.

YouTube: REVIEW & DEMO Nessie USB Microphone from Blue Mics