Meerdere printers op één pc?

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hela,

ik heb hier een netwerkje met een win2000 server als fileserver en development server, en een apart win2000 servertje als router, vpn server, exchange server, etc...

Er hangt nu aan die fileserver een HP1100A, en nu hebben we door een inboedelovername van een failliet bedrijf onder andere een HP1220C, een HP694C en een CANON LBP660 binnen gekregen, en ik vroeg me af of ik ze allemaal op die fileserver kan hangen..

De één zou dan gebruikt worden voor A3 kleurenprints, de andere voor klad in economy mode, en de ander met net briefpapier erin, etc.. Je snapt het idee.

Ze hebben allen een aansluiting voor op de parallelle poort, maar ja, die heeft het pc'tje maar één. Wie iemand of je het aantal LTP poortje kan uitbreiden ofzo?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
je heb daar een doosje(soort kubus) voor(al eens op tweakers geweest) en op ieder zijde van die kubus is een Paralelle poort...erg handig!!,, waar te koop: misschien conrad?

Verwijderd

mwah, misschien gewoon een extern printservertje met 3 parallelle poorten aanschaffen? of die printerzut moeten allemaal windows printing system based printers zijn. Dan heb je dus wel wat aan een uitbreiding van je printerpoorten met kaartjes. Automagische printerswitch is wat onhandig als er twee printopdrachten tegelijk worden afgewerkt, dan krijg je wat problems (of misschien alleen in mijn geval) met het versturen van de printgegevens naar de juiste printer :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou gewoon losse LPT kaarjes kopen als ik jou was.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=DEP1742&cart=30749637514134608

kijk het is maar een idee maar deze dingen heb je ook voor meer printers moet je gewoon ff kijken bij een hardwareleverancier voor bedrijven. deze biedt optie aan drie printer en die 4e hang je dan gewoon aan de pc!