Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 16:26
Goede middag allen

ik heb gisteren een bto laptop over gekocht van iemand en over het algemeen is het een super laptop. echter slaat de fan telkens aan harder zachter.

nu ben ik met speccy gaan kijken naar temps en die schommelen mijn teveel en te hoog.

in idle zit de cpu op zon 60 graden met pieken naar 80 85 bij het openen van applicaties.

ik heb de back cover open gehad en tussen de fan en de uitgang zit geen stof ook gaat er genoeg lucht door de koperen roostertjes. nu was mijn vraag aangezien de temp van de videokaart die er in zit goed is en niet schommelt wat de kans is dat de koelpasta op is of dat de heatsink niet lekker zit op de cpu.

ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven mochten er vragen zijn hoor ik het graag

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb soort gelijk probleem, ook een bto latop.

Half jaar lang geen problemen, tot gister de stond de koeling fan hele te "pulseren" en niet hard genoeg zodat temperatuur in gebruik op liep tot boven de 90 graden. en zelf 1 keer uitsloeg ivm warmte.

Nu draai ik op power safer en komt ie niet boven de 60 graden uit. maar goed het hoort niet.
Oveigens draait hij bij lage temperatuur, nu 50 graden wel constant. lijkt alleen bij verhoging dat hij niet meer constant en hard kan draaien

van de week terug naar de leverancier, maar ben benieuwd of iemand hier het weet wat het is?

[ Voor 13% gewijzigd door AseranO op 12-08-2014 21:00 ]

-

• Wut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 12:18

Wut

Drie jaar geleden een BTO laptop gekocht. Na een jaar een reparatieaanvraag ingestuurd omdat de cpu bij 25% activiteit al oververhit raakte (90+ graden Celcius en ergens bij de 100 viel de laptop dan uit). Toen is de koelpasta vervangen waardoor de laptop een paar maanden koeler werd (80+ graden) bij ongeveer 25% cpu activiteit.
Ik heb van BTO toen te horen gekregen dat alleen temperaturen boven de 100 graden zorgmakend zijn.

De super specs van de BTO laptop zijn dus helaas niet bruikbaar omdat de cpu en gpu alleen minimaal belast kunnen worden zonder veelte heet te worden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wut schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:18:
Ik heb van BTO toen te horen gekregen dat alleen temperaturen boven de 100 graden zorgmakend zijn.
Dat klopt in principe ook gewoon, dus waarom belast je hem niet meer, als die dan richting de 100 graden schiet dan kan die gewoon weer terug. Als je hem zelf maar tot 25% belast dan en dan niet warmer dan zo'n 80 graden wordt is er idd geen probleem :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Lezers,

Ooit kocht ik me een BTO laptop. draadje
En was er blij mee, toen

Totdat het toesloeg.

Mijn draadloos internet viel stelselmatig uit.
gewoon, zomaar.
Ik mailde dit naar BTO.
Vriendelijk als ze waren, kon ik deze opsturen. En het werd stil...
Totdat ik vroeg naar mijn herstelling.
Die zou morgen opgestuurd worden. Hersteld, want ze vonden niks.
Ik kreeg de laptop terug. Met de melding dat mijn drivers(hun drivers dus) moesten geüpdatet moesten worden.
Helaas konden zij dit niet, ofwel geen paswoord, ofwel "software" is geen zaak van voor ons.
(lees, wij verkopen PC dozen)

Mijn laptop had daar eenmaal opgezet, een verbinding met het internet, en klaar: hersteld.

sedert 04 september 2013 tot op heden blijven de problemen, de kleine ergerniksjes groeien.

Mijn vraag is dan ook, zijn er mensen met ook een laptop van BTO, die soortgelijke zaken hebben, of hebben tegengekomen?

Moest ik kunnen ruil ik deze om!!!!!

Meld het hier?

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 09:02

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Spijtig te lezen dat je niet tevreden bent.Ik ben dan ook meteen even in deze zaak gedoken.

De Laptop is hier inderdaad binnengekomen met een Draadloos netwerk klacht. Het eerste dat wij hebben gedaan is de laptop enkele dagen in test gehad met onze harde schijf met Windows. Hierbij zijn geen problemen geconstateerd. Vervolgens hebben we na telefonisch contact met jou harde schijf met software getest, ook bij deze test zijn door ons geen problemen geconstateerd.

Het is dus niet zo dat wij slechts gepoogd hebben een verbinding met Internet te maken en klaar. Nee, dit vergt iets meer dan het openen van een enkele pagina.

Wat we nog kunnen proberen is om een geheel andere versie van Draadloos netwerkkaart te plaatsen, er zijn inmiddels opvolgers beschikbaar van de Intel 135 die je hebt (Intel 7260). Er vanuit gaande dat het iets met compatibiliteit te maken heeft. Een andere oplossing kunnen we momenteel ook niet aandragen omdat de hardware bij ons geen problemen liet zien....ik zou bijna zeggen helaas. Immers, bij geconstateerde problemen is de klacht eenvoudiger op te lossen.

Wat ook nog zou kunnen is bij ons langs komen zodat we samen testen op het netwerk hier, als het echt een probleem is moet we het snel zichtbaar krijgen toch?

Je hebt onze contact gegevens en hopelijk vinden we snel een passende oplossing.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan ook een compatibiliteitsprobleem zijn tussen de router en netwerkkaart, soms op te lossen door een driver update of door de instellingen in de router te veranderen, bijvoorbeeld ander kanaal of beveiligingstype.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 09:02

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

-The_Mask- schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:45:
Kan ook een compatibiliteitsprobleem zijn tussen de router en netwerkkaart, soms op te lossen door een driver update of door de instellingen in de router te veranderen, bijvoorbeeld ander kanaal of beveiligingstype.
Dat klopt wat je zegt. Het is in een dergelijk geval sterk locatie afhankelijk (kanaal, omgeving, storingsbronnen, router etc etc ) en dat zullen we verder moeten uitzoeken.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 01:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Klinkt heel erg alsof het de router is waar het probleem ligt.
Het zou helpen als de gebruiker dit kon uitsluiten door te vermelden op welke andere routers en locaties dit getest en geconstateerd is. Ik lees daar helaas niks van terug.

Wat temperaturen betreft; vaak is dit idd koelpasta gerelateerd. Velen denken nog steeds dat 'lekker dik erop' betere geleiding betekent. Niets is minder waar. Wanneer men zelf dus de pasta gaat vervangen en het niet goed doet dan krijg je oververhitting. Laat er eens naar kijken door iemand met kunde.

[ Voor 39% gewijzigd door Tijgert op 27-09-2014 18:35 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1