Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] Nieuw aangemaakt wachtwoord werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:19
Beste Mods,

Zojuist gooide ik al mijn cookies weg en moest ik opnieuw inloggen.. Lukte niet, op de een of andere manier was mijn wachtwoord verkeerd, ookal kwam deze direct uit mijn keepass database.

Hoe dan ook, moest ik een nieuw wachtwoord aanmaken.
Dit deed ik met de volgende parameters:
  • 24 karakters lang
  • Upper-case (A, B, C, ...)
  • Lower-case (a,b,c, ...)
  • Digits (0,1,2,..)
  • Minus (-)
  • Underline (_)
  • Special (!,$, %, &, ...)
  • Brackets ([,],{,},(,),<,>,)
'Wachtwoord succesvol aangemaakt, je kan nu inloggen met het nieuwe wachtwoord.. '

Maar als ik probeerde in te loggen kreeg ik tot drie keer toe 'wachtwoord, gebruikersnaam combinatie onjuist'. Dus probeerde ik een nieuw wachtwoord aan te maken met minder parameters (enkel Upper-Case, Lower-Case en Digits). Met dit wachtwoord kan ik wel netjes inloggen.

Lang verhaal kort, het is mij niet duidelijk welke parameters er wel toegestaan zijn voor het aanmaken van een wachtwoord bij jullie. En vreemd genoeg werken uitgebreidere wachtwoorden niet, ookal worden ze wel geaccepteerd bij het aanmaken ervan.

Wat is hier aan de hand?

on a side note, vind ik het vreemd dat bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord (via de resetmail met activatie sleutel) er niet wordt gevraagd om het wachtwoord dubbel in te voeren?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Vreemd; ik kan op onze testomgeving prima een account aanmaken met als wachtwoord: ABCabc012-_!$%&[]{}()<> en daarmee vervolgens inloggen. Heb je toevallig nog tekens gebruikt die ik niet in dit wachtwoord heb zitten?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• analogworm
Normaliter gebruik ik Firefox, maar Ik heb net even in Chrome het probleem gerecreëerd, een aantal keer lukte het aanmaken van het wachtwoord wel met de uitgebreide parameters (zoals beschreven in opening post).

Maar dit is er bijvoorbeeld 1tje die niet werkt bij mij:
FOna"h%h8>V-)2%sMe0V\dRy

Lukt het jou om het probleem te recreëren?

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 25-04-2014 14:15 ]

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Is het misschien de " die de fout veroorzaakt?

lol+lol=hihi

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Gevonden wat er fout gaat en een ticket voor gemaakt :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• analogworm
Top!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 16:42

koku

Tnet Devver
Fixed en komt dinsdag met de release mee.
Pagina: 1