Andere back-up locatie dan iCloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
Hallo allemaal,

Om maar even met de deur in huis te vallen. is het mogelijk om een reservekopie op een andere cloud te zetten ipv de iCloud service van Apple?

Ik wil graag een NAS gaan kopen en daarop een eigen cloud service op te zetten zodat ik bij thuiskomst mn iDevice kan syncen en back-upen zonder afhankelijk te zijn van de 5GB van Apple.

ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 09:43

nexhil

BAM!

Je kunt eventueel automatisch via WI-FI en itunes een lokale back-up/sync maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
nexhil schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:55:
Je kunt eventueel automatisch via WI-FI en itunes een lokale back-up/sync maken.
Dat is inderdaad ook een idee maar ik wil juist de tussenkomst van iTunes uitsluiten. De vervolgstap is namelijk dat ik diezelfde cloud/nas ga gebruiken om m'n foto's e.d. op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bittorrent Sync?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
Ok dat stuk is nog wel te behappen maar mijn vraag is dus eigenlijk of het uberhaubt mogelijk is om dit te wijzigen of dat Apple dit wel toelaat en zo ja hoe stel je dit dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:36
Als het gaat om een backup van je device (instellingen, apps, contacten, muziek) dan denk ik niet dat je iets anders kan gebruiken dan iCloud. Voor documenten, foto's en video's zijn de gewone alternatieven beschikbaar (Drive, Mega, Dropbox e.v.a.). Op je NAS kun je WebDAV iod gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mitch op 25-04-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Hi birrkoff, ik zal je topic dit keer openlaten. Maar hou er rekening mee dat we eigenlijk wat eigen inzet verwachten. Probeer dus ook zelf een oplossing te vinden en geef aan waarom die niet werken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Nee, dat is niet mogelijk. Je hebt de keuze uit iCloud (kun je verder ook niet bijkomen) of je Mac (of PC) via iTunes. Bij die bestanden kun je wel (in de ~/Library map). Er is zelfs software om de backup's uit te lezen. Maar je iPhone backuppen naar bijvoorbeeld je NAS lukt niet. Je zult hem sowieso via iTunes terug moeten zetten.

Je kunt wel via Dropbox of welke andere service je foto's automatisch uploaden. Als je een intel NAS hebt kun je daar Dropbox draaien en heb je je foto's automatisch op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
iAmRenzo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:05:
....

Je kunt wel via Dropbox of welke andere service je foto's automatisch uploaden. Als je een intel NAS hebt kun je daar Dropbox draaien en heb je je foto's automatisch op je NAS.
Precies. Je foto's kun je syncen met je NAS door daar dropbox op te draaien. Contactgegevens & agenda kun je waarschijnlijk synchroniseren met jouw mail provider (Google, Hotmail e.d.)

Verdere gegevens zullen toch via iCloud moeten. Echter zou ik niet weten waarvan je mogelijk nog meer een back-up zou willen hebben dan foto's en contactgegevens. Je muziek bibliotheek kun je natuurlijk ook volledig op je NAS bewaren om er vervolgens via een iTunes server o.i.d. aanspraak op te maken.
Pagina: 1