Domeinnaam verwijzen naar nieuwe host

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 09:30
Beste Tweakers,

Voor een vriendin ben ik een website aan het maken. Zij had echter het domein al bij een andere host besteld dan ik moet gebruiken (wegens functionaliteiten) en we hebben geen vijf werkdagen om de domeinnaam te verhuizen.

Ik ben al uren aan het proberen om deze domeinnaam, die staat bij domeinnaam.nl, te verwijzen naar mijn eigen host, namelijk pcextreme.nl.

Door middel van https://tools.pcextreme.nl/?page=dns heb ik de DNS records van de website opgezocht bij pcextreme.nl. Vervolgens heb ik deze records ingesteld bij domeinnaam.nl (4x A, 2x MX en 1x TXT).

Ook heb ik de nameservers bij domeinnaam.nl verandert naar v1.pcextreme.nl & v2.pcextreme.nl.

Maar ik blijf de volgende fout krijgen als ik naar de website surf: "Fout bij het maken van de databaseconnectie".

Ik snap het allemaal niet meer, ik heb gelijksoortige problemen gelezen op dit forum maar ook met die posts kom ik er niet uit :(.

Alvast heel erg bedankt voor enige hulp! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:07
Pcextreme draait volgens mij met Direct Admin toch?
Voeg de domeinnaam toe aan jou webhosting omgeving.

De domeinnaam van je vriendin laat je de nameservers van wijzigen naar die van pcextreme, je wacht een aantal uur (TTL). En het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De nameservers mag je in tact laten, de "andere host", die waar je het domein gekocht hebt, host het domein, dus ook de nameservers.

Je moet enkel de (gewenste) DNS records (waarschijnlijk enkel de A, AAAA, MX en CNAME-records) overnemen van die PCextreme (update: niet doen, is een rotbedrijf)-tool en deze invullen in de DNS management tool van de hoster van het bewuste domein.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 14:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:07
Ik denk dat het voor de TS makkelijker is om lekker de nameservers van pcextreme te pakken..
En buiten dat, waarom zou je met veel moeite alle DNS records gaan aanpassen als je ook de nameservers kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
Mijn dank voor de reacties!

Dus ik kan

OF 1: de DNS records aanpassen naar die ik in de pcextreme-tool vind en de nameservers houden zoals ze standaard zijn bij mijndomein.nl

OF 2: de nameservers in mijndomein.nl aanpassen naar de pcextreme nameservers en de DNS records houden zoals ze standaard zijn in mijndomein.nl?

1e optie:
Als ik de eerste optie probeer kom ik tot de volgende DNS records bij mijn domeinnaam:
[img]Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/315lxmd.png

Mijn browsers blijven niks vinden.

2e optie:
Ik weet niet precies wat de nameservers zijn van pcextreme.nl, ik dacht dat het degene waren die in de bovenste post staan maar ben daar niet zeker van, want het aanpassen naar hun algemene nameservers werkte in ieder geval niet. EDIT: nu zegt pcextreme support: "Overigens kan u geen gebruik maken van onze nameservers, deze zal u dus sowieso terug moeten wijzigen naar de nameservers van de partij waar u het domein afneemt."

Het DirectAdmin kan ik niet vinden (ben best een leek :X), maar wel zie ik bij pcextreme de site als 'virtuele host':
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/5vor34.png

Hoe kan ik het oplossen via optie 1, wat doe ik daar fout?

[ Voor 11% gewijzigd door Cealin op 25-04-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 19:08
Cealin,

Je gebruikt nu de nameservers van pcextreme, dat is goed zo.
Je domein heeft nu alleen geen IP adres gekregen.

Je moet ervoor zorgen dat het juiste ip is ingesteld voor (www.)wendysmoro.nl het controle paneel van pcextreme.

Als je een screenshot post van de DNS configuratie bij pcextreme kan ik je vertellen wat je aan moet passen.

Ah, je mag pcextreme's nameservers niet gebruiken. Stel dan weer de oude nameservers in:
ns1.metaregistrar.nl
ns2.metaregistrar.nl

En verwijs (www.)wendysmoro.nl bij domeinnaam.nl naar het juiste ip van pcextreme.
Als je een screenshot post van de DNS configuratie bij pcextreme kan ik je vertellen wat je aan moet passen.

[ Voor 32% gewijzigd door Spykie op 25-04-2014 11:30 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
Bedankt voor je reactie! :)

Ik heb de oude nameservers weer ingesteld.

Via het dashboard van pcextreme (de host) kan ik jammer genoeg geen DNS configuratie opties vinden? Zie: http://oi59.tinypic.com/261ouia.jpg

De DNS zoals ik die heb ingesteld bij domeinnaam.nl (dus waar het domein staat) is in mijn vorige post te zien.

Het verwijzen van "(www.)wendysmoro.nl bij domeinnaam.nl naar het juiste ip van pcextreme." begrijp ik niet helemaal, ik heb wel dit geprobeerd:
http://oi61.tinypic.com/29273pe.jpg
Ik heb dus het IP genomen dat ik met de pcextreme tool kreeg voor de A waarde.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
Je hoeft niets bij pcextreme te doen, dus daar kan je even uitloggen :)

Je wilt geen doorverwijzing maken zoals je probeert in je screenshot.
wendysmoro.nl moet verwijzen naar 109.72.85.122 , precies zoals het stond in je eerste screenshot.

Ik heb het even handmatig getest en dan krijg je weer netjes de melding "Fout bij het maken van de databaseconnectie" maar dat is een ander probleem.

Het kan natuurlijk zijn dat 109.72.85.122 niet het juiste ip is, vraag dan aan pcextreme het juiste ip voor wendysmoro.nl en pas in je eerste screenshot 109.72.85.122 aan naar het juiste ip.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
Okee ik heb die doorverwijzing weggehaald :).

Pcextreme heeft op mijn vraag wat het juiste ip is het volgende geantwoord: "Het juiste IP adres kunt u vinden op de onderstaande pagina: http://tools.pcextreme.nl U gaat hiervoor naar DNS instellingen en u vult de naam van het hosting pakket in."

Dit had ik dus al gedaan, met als ingevulde naam van mijn hosting pakket wendysmoro.nl :(.

Kan het zijn dat ik ook de IPv6 waarden (4x AAAA) moet overnemen en toevoegen aan de DNS bij mijndomein.nl? Ik dacht dat alleen hun plus pakket daar IPv6 gaf, en ik heb geen plus pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
Dan is 109.72.85.122 het juiste adres.
Ik zie trouwens dat de nameservers van pcextreme nog actief zien.

Het moet worden:
ns1.metaregistrar.nl
ns2.metaregistrar.nl

Bedenk je wel dat nameserver wijzigingen tot 48 uur in beslag kunnen nemen en dat DNS wijzigingen ook een paar uren kunnen duren.

Als je alvast verder wil kan je dit in je hosts file opnemen (google 't):
109.72.85.122 wendysmoro.nl
109.72.85.122 www.wendysmoro.nl

Vervolgens krijg je inderdaad een foutmelding:
"Fout bij het maken van de databaseconnectie"
Je zal daarvoor even je configuratie bestand van je website moeten bekijken. Controleer mysql server adres, gebruikersnaam & wachtwoord.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
Okee super. Het toevoegen aan hosts is gelukt en als ik nu naar de site ga krijg ik inderdaad die foutmelding ipv de geen pagina foutmelding.

Ik ben via Filezilla naar wp-config.php gegaan (het is een Wordpress website) en wat ik van google begrijp moet ik de volgende vier aanpassen:

/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'database_name_here');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'username_here');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'password_here');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'localhost');

Ik heb aan de ene kant mijn FTP login gegevens, en aan de andere kant zie ik dit onder MySQL bij pcextreme: http://oi57.tinypic.com/2z65k4j.jpg

Waar ik niet uitkom is wat ik bij die DB_NAME, DB_USER, DB_PASSWORD en DB_HOST moet invullen? Zijn dit mijn FTP gegevens? Of MySQL gegevens? Moet ik iets aanmaken op die MySQL pagina van pcextreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Dat zijn MySql gegevens die je de wp-config.php file moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
Ah okee, op basis van wat ook in die screenshot te zien is heb ik:

DB_NAME: 6495764957
DB_USER: 6495764957
DB_PASSWORD: het password dat ik aan 6495764957 heb gekoppeld
DB_HOST: sql8.pcextreme.nl

Toch krijg ik nog dezelfde foutmeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Nu online
Ik zou je aanraden dan even te googlen op "Fout bij het maken van de databaseconnectie". Ik zie diverse topics op Wordpress met precies dezelfde fout-melding, alleen zijn er allerlei mogelijk oorzaken en oplossingen.

Het probleem kan zijn dat je tikfoutje hebt gemaakt, het kan ook zijn dat er iets is aan de kant van je hosting-partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
Wederom bedankt voor de reacties :).

Ik ben nu zo ver dat ik die foutmelding niet meer krijg. Wel krijg ik een witte lege site. Maar als ik naar een image ga die ik op de FTP heb staan van pcextreme krijg ik deze wel gewoon te zien: www.wendysmoro.nl/kaas.jpg.

Het lijkt me dus dat de verwijzing succesvol is gelukt :), bedankt hiervoor! Nu verder even kijken wat er scheelt aan de Wordpress files.

[ Voor 54% gewijzigd door Cealin op 25-04-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Nu online
In de wp-config file heb je een regel define('WP_DEBUG', false);

Als je false vervangt door true dan zie je mogelijk waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
Ben eruit gekomen! De site werkt :D.

Heel veel dank voor de hulp mensen, top :).
Pagina: 1