Hex schroef in behuizing draait maar komt er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo,
Bij mijn fractal design r4 case zaten hexschroeven (met bijgeleverde kruiskop opzetstukjes) waar je je mobo mee kunt vastzetten. Voordat ik het moederbord erin zette besloot ik er even een te proberen. En wat denk je? Ik krijg hem er met geen ene mogelijkheid meer uit. De schroef kan gewoon draaien en de kop is niet dol ofzo. Hij gaat er alleen niet verder in of uit, wat ik ook probeer.

Wat kan ik eens proberen? Ik heb geen dremel waarmee ik hem eraf kan slijpen. Ik heb al geprobeerd met een kleine platte schroef onder de hex schroef te steken en hem er zo uit te schroeven. Lukte niet. Ook lukt het niet als ik er heel hard aan trek terwijl ik hem er uit probeer uit te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:46
Kleine, dunne platte schroevedraaier of een scherp mes onder de schroef wurmen, dan de schroef losdraaien en de schroevedraaier/mes iets kantelen of optillen? Je duwt dan de schroef omhoog tijdens het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
Al geprobeerd, maar die schroevendraaier schiet steeds weg... Kan ik hem eraf zagen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Laatst online: 19:14
probeer er plakband omheen te doen en dan los schroeven, dat heb ik wel eens gedaan bij zon standoff bij mn vaders pc case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
Trekken en draaien en tegelijk een beetje heen en weer wrikken, niet forceren maar 'helpen'. Als dat niet werkt dan moet je het ding eruit 'slopen' ben ik bang. De draad van de schroef of van de inwendige schroefdraad zal denk ik beschadigd zijn waar het ding niet meer pakt... regelmatig voorkomend probleem bij pc behuizingen en/of gebruikte schroeven, gebeurd meestal als je de boel te strak probeert aan te draaien. Hopen dat het de schroef is die beschadigd is, anders kan het nog wel eens zijn dat andere schroefjes ook niet meer gaan werken.

Ik weet overigens niet precies hoe die schroefgaten eruit zien, open aan de onderkant? Kan je misschien via de andere kant voorzichtig een andere schroef erin draaien en zo de boel eruit drukken?

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 25-04-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
Ik heb het (een soort van) opgelost! Ik heb de hex schroef erin laten zitten, kruiskop opzetstukje eraf gehaald, moederbord erop gezet en gewoon vastgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
vikt0r94 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:37:
Ik heb het (een soort van) opgelost! Ik heb de hex schroef erin laten zitten, kruiskop opzetstukje eraf gehaald, moederbord erop gezet en gewoon vastgedraaid.
Dat kan, maar als het busje speling heeft kan dat resulteren in een vervelend geluid omdat het kan gaan trillen... de praktijk zal het aantonen :)
Pagina: 1