Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 592791

Topicstarter
Volgende maand mag ik een nieuw toestel uitzoeken. Korte geschiedenis: Samsung galaxy young, LG P900, samsung galaxy s2, samsung galaxy s3.

Altijd Android gehad omdat Apple toestellen zo grof duur zijn en ik een vreselijk hekel heb aan nieuwe dingen. Nu mijn huidige toestel, S3, behoorlijk wat kleerscheurtjes begint te krijgen, heb ik besloten in het vervolg geen samsung meer aan te schaffen. Ik heb behoorlijk wat opties open staan, ook Apple toestellen.
Mijn favoriete opties:

- Iphone 5c/5s
- Sony Xperia Z1/Z1 compact

Ik ben geen 'apple-hater' maar ik ben absoluut geen fan van een telefoon die niet open kan qua accu en SD kaart. Naar mijn idee zijn iPhones gewoon belachelijk dure toestelletjes die nogal 'communistisch' zijn. ALLES gaat via Apple. Maar nu mijn samsung software gewoon niet meer fatsoenlijk werkt, overweeg ik over te stappen op IOS aangezien deze software gewoon simpelweg doet wat hij hoort te doen zonder alle poespas.

Maar dan kom je terecht bij de Sony Xperia telefoons. Die een, voor mij, heel belangrijk kenmerk hebben: ze zijn waterdicht en behoorlijk professioneel qua muziek.
Ook is de camera van 20.7 mp vele malen beter dan die van de iPhone van 8 mp. Ik ben als de dood om een iphone te laten vallen, waarna hij in 278674 stukjes breekt. Sony is gewoon veel telefoon voor minder geld.

iemand ervaringen, do's en don't met deze kwestie? Ik ben echt een ramp in kiezen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent fel tegen Apple maar zou enkel een iPhone nemen omdat hij "doet wat hij hoort te doen". Lijkt mij dat je dan absoluut geen Apple telefoon moet nemen. Elke moderne smartphone zou immers prima werken. Sterker nog, een nieuwe ROM op je S3 en hij zal ook als nieuw werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ben na de S1, S2 ook eens iets anders gaan doen.. maar uiteindelijk toch weer (zeer tevreden) bij de S4 beland.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Is een Nexus 5 niets voor je? De s3 die ik heb heeft ook haarscheurtjes, maar werkt nog goed. Plastic is erg stevig... ben zelf niet zo'n ios fan. Zou je misschien je software kunnen fixen? Qua hardware is de nieuwe serie van Samsung overigens ook niet slecht. Je kan veel met de software maar er is ook veel wat mis kan gaan bij iOS. Gras is niet altijd groener aan de overkant! Vind mijn s3 beter oud geworden dan andere telefoons.

[ Voor 12% gewijzigd door Umbrah op 24-04-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Blackberry Z30 overwogen?
Niet afhankelijk van de lasten die google's android soms met zich mee kan brengen,
Maar van BBos10, een relatief licht aanvoelend OS, goed in multitasking, privacy & communiceren.
Mooie is, dat je de lusten van android (veel apps) niet hoeft te missen. Doordat je die met SNAP kan installeren.

Ben zelf overgestapt van een Nexus5 naar Blackberry OS, Op android had je allemaal zooi die begon te installeren waar ik niet op zat te wachten, die ik niet kon weigeren, en niet kon verwijderen. Naast services als play-service die permanent in de achtergronddraait en allerlei updates wilde Ineens kreeg ik te maken met : PLAY KIOSK, PLAY GAMES,Google photo's.

De Z30 blinkt trouwens ook uit in geluid.
In dit filmpje doet hij het geluid van een HTC-one verbleken:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7kazvhLJC2Y]
De interface van de native muziekspeler is wel armzalig,
Maar daarvoor zijn genoeg android-alternatieven.

Microfoons (4) van de in de VS geproduceerde Z30 functioneren volgens ervaringen ook beter dan generieke china-microfoontjes in andere high-end apparaten, en kent hij actieve ruisfiltering.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gFa4Fyi2lAI]

De iphone 5, heeft minder glas tot de rand.
Dus is minder val-schade gevoelig.

[ Voor 5% gewijzigd door 3x3 op 25-04-2014 00:06 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

@ 3x3 hierboven, grappig dat je met dat filmpje komt terwijl hij aan het eind zegt dat qua beeld de HTC toch een stuk beter is.
Leuk dat je mobiel goed geluid heeft maar hoe vaak gebruik je dat in praktijk?

ik iig nooit als ik youtube/serie of muziek luister doe ik dat met een koptelefoon op en op momenten dat ik geen koptelefoon op zou willen en toch een serie wil kijken ben ik in 99,9% van de gevallen gewoon thuis en doe ik dat op mijn tv.

Een mooi beeld daarentegen heb je wel iets aan gezien je daar constant naar kijkt.

Waarom je dat 2e filmpje plaatst is me helemaal een raadsel "Wij van Wc-eend adviseren... Wc-eend"...
Daarnaast is de kwaliteit van telefoongesprekken via GSM niet gelimiteerd aan het GSM netwerk?

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-04-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 592791

Topicstarter
Ben nog steeds zwaar aan het twijfelen. Mijn oude S2 kreeg na nog geen jaar al geen updates meer en was bij verkoop nog amper 100,- waard. Het grote voordeel van iPhone (lijkt mij) is dat ze nog lang updates krijgen en amper in waarde dalen. Nu is een iphone 4s nog steeds 200,- waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Anoniem: 592791 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:11:
Ben nog steeds zwaar aan het twijfelen. Mijn oude S2 kreeg na nog geen jaar al geen updates meer en was bij verkoop nog amper 100,- waard. Het grote voordeel van iPhone (lijkt mij) is dat ze nog lang updates krijgen en amper in waarde dalen. Nu is een iphone 4s nog steeds 200,- waard.
Ik weet niet of hij dat "waard" is; sowieso: daar zijn ze beter in geworden, de S3 draait op Android 4.3 wat al niet slecht is, en 4.4 is aangekondigd. Wil je sowieso updates? Zet er desnoods cyanogenmod op!

Andersom zou je ook voor een "google experience" device kunnen gaan, je hebt Galaxy S-modelen daarvan, en uiteraard ook de gehele Nexus serie. De Nexus 7 is een van de beste tablets, en erg populair, en de Nexus 5 is een geweldige telefoon.

Persoonlijk denk ik dat je een hoop gaat missen met een overstap naar iOS. "Het doet het gewoon", net zoals elke andere smartphone tegenwoordig, maar daarvoor heb je een hoop beperkingen, vage laadkabels, en ze zijn ook vrij onvoorspelbaar qua support & bouwkwaliteit. Tevens zit je dan ineens vast aan iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Als je een stabiele smartphone zoekt, dan moet je niet bij de Nexus lijn zijn want dan krijg je gewoon bleeding edge updates toe geschoteld en ik ben nog niet vergeten hoe mijn Nexus 7 2012 plots hartstikke traag werd door Android 4.2.

Zelfs bij de Nexus 4 bleken er allerlei irritante problemen te zijn. De Nexus lijn is inderdaad de nieuwste Android versie hebben, maar ook met eventuele irritante bugs ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Apart ik heb ook wel eens naar een 2e hands S2 gekeken maar die bleef vrij lang nog best duur.
Een vriend van me heeft een s3 en de s4 ziet er ongeveer net zo uit en die vind ik echt oerlelijk.

Ik probeer al mijn toestellen nu 2e hands te kopen. Ik ben van een nieuwe Desire (wat mijn beste koop ooit was) naar een Sensation naar een One X gegaan.
Nieuwste updates krijg ik via XDA-developers.com als je dat niet wilt moet je inderdaad een nexus kopen.
Maar ik snap zelf niet zo goed waarom mensen zo graag de nieuwste android versie willen hebben en dit ook verwachten.
Als je een pc koopt met windows 7 krijg je ook niet zomaar windows 8 via een update er bij. Je krijgt wel servicepacks maar je krijg ook beveiligingsupdates als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verschil is dat je Windows 8 wel kan kopen en zelf kan installeren. De hardware ondersteuning zit gewoon in het OS dus problemen heb je eigenlijk niet. Bij telefoons moet je al snel naar custom ROM's gaan kijken waar je maar moet hopen dat alles goed werkt en stabiel is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572916

Stabiliteit, snelheid, betrouwbaarheid bouwkwaliteit,sd-opslag en geluidskwaliteit zijn dusn belangrijk? Je bent wel bereid, over te stappen van Android, maar je ziet nadelen in de geslotenheid v Apple.

Dan zou ik gaan voor de BlackBerry z30.
-hij draait androidn apps
-bloatware-vrij
-snel licht os met fijne flow
-voor een telefoon zeer goede audiokwaliteit, in speakers en headset
- een interface die lijkt op Android
-5 inch model
- sd opslag
- stijling gelijkend op Sony telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-05 10:10
Hmm, ik denk dat ik ook over ga naar de iPhone. Na 4 jaar Android te hebben gebruikt ( HTC Desire en One X ) lijkt het me leuk om iets anders te proberen, de hele familie loopt met een Samsung Galaxy rond dus het zal misschien wel even wennen zijn. Ben op zich tevreden met Android, maar er zijn zo veel dingen die ik niet doe zoals custom ROMS en widgets. Heb ooit wel eens GO Launcher en Nova Launcher gebruikt maar na een uurtje vond ik dat toch maar weer niks. O ja, Cyanogen heb ik ooit gebruikt, vond het prima maar absoluut geen must.

Tja de prijs, ik ben bereid om er 800 euro voor neer te leggen. Veel geld is het wel ja, maar goed.
Ik denk dat ik wacht op de iPhone 6, want 4,7 vind ik persoonlijk fijn.

Ik hoop dat iOS me tevreden maakt als het zo ver is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:44

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:57:
Als je een stabiele smartphone zoekt, dan moet je niet bij de Nexus lijn zijn want dan krijg je gewoon bleeding edge updates toe geschoteld en ik ben nog niet vergeten hoe mijn Nexus 7 2012 plots hartstikke traag werd door Android 4.2.

Zelfs bij de Nexus 4 bleken er allerlei irritante problemen te zijn. De Nexus lijn is inderdaad de nieuwste Android versie hebben, maar ook met eventuele irritante bugs ;) .
En de support kapt er na 18 maanden ook gewoon mee...De Nexus 5 is maar tot mei 2015 supported..
Kans dat de 4 wel weer sneller wordt bij een update naar 4.4? Of krijgt ie die niet meer?

Cyanogen is leuk maar de vraag is hoe stabiel het is..heb bij mijn LG 2x nog geen 100% stabiele rom gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_gadget op 06-06-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:00
Kunnen jullie mij wat voorbeelden geven waaruit blijkt dat IOS zo gesloten is tov Android? Ik gebruik nu al een jaar of 4 IOS en heb tussendoor 2 maandjes een adroid device gehad maar eigenlijk mis ik nooit wat bij IOS.

Natuurlijk is het persoonlijke voorkeur maar ik heb nooit behoefte aan meer opslagruimte en dus is een sdkaart voor mij overbodig. Daarnaast gaan we toch steeds meer naar de cloud toe dus volstrekt onbelangrijk tenzij je films gaat kijken ofzo. Maar dat doe ik persoonlijk liever op een tv...

De camera van de 5s is volgens mij nog steeds 1 van de beste op de markt. MP zegt helemaal niks.

Je hebt bezwaar tegen het feit dat alles via Apple moet maar ik zou me minstens net zoveel zorgen maken over google qua privacy.

Voor mij doet IOS alles wat ik wil en het werkt gewoon altijd. Daarnaast jarenlange support qua software.

De Sony T1 schreef in 2 maanden meer af dan mijn laatste iphone in een jaar...
Pagina: 1