mint 13 xfce: schijfruimte en itunes draaien?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
ik heb 2 vragen:
1. ik heb mint draaien in dual boot. Nu heb ik sinds afgelopen week mijn laptop vreemd deed en vast liep het vreemde probleem dat ik steeds een melding krijg dat er geen schijfruimte meer is.
Dropbox kan bijv. niet synchroniseren.

Ik heb gekeken maar op al mijn partities is ruimte genoeg:
https://db.tt/EFEZR346

(screenshot van gparted in mijn dropbox)

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Op het linuxmintusers.be forum kreeg ik een weinig behulpzame reactie.

2. ik heb mint zoals gezegd draaien in dual boot met een aparte xp installatie. nu probeer ik itunes in mint werkend te krijgen maar dat wil niet echt met wine e.d.
ik zit te twijfelen of ik in virtual box xp nog installeer, het is nogal dubbel aangezien ik al een volledige xp install draaiend heb. Alleen moet ik dan weer speciaal daarvoor opnieuw opstarten.

wat zou jullie advies zijn? ik wil in principe de xp install zo min mogelijk gebruiken vanwege de weggevallen ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
...dat ik steeds een melding krijg dat er geen schijfruimte meer is.
Welke applicatie geeft je die melding? Hoe luidt hij letterlijk? Welke partitie betreft het?
Wat is de uitvoer van df?
Heb je al een fsck op de "volle" partitie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
de applicatie die de melding nu geeft is dropbox. Die kan nu niet syncen omdat er geen vrije schuifruimte beschikbaar is. Ik had hetzelfde probleem met het installeren van applicaties via Wine (o.a. office 2007 en iTunes). om antwoord te kunnen geven op je andere vragen ga ik thuis even checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is wel handig om te weten wat er zoveel ruimte inneemt. Waarom heb je bijvoorbeeld je /home nog geen 5 GB gegeven? Daarbij vraag ik mij ook af waarom je zo nodig iTunes en Office 2007 wilt gebruiken in Linux. Als je Windows programma's gaat draaien, blijf dan op Windows. Kan je dat niet, vanwege XP, probeer dan om naar de open source varianten te gaan van je programma's, want via Wine draaien is vragen om problemen. Office klinkt leuk, maar je gaat gegarandeerd tegen issues aanlopen. En iTunes wil je niet eens gebruiken in Wine. Als het voor je iDevice is, kan je het wel vergeten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb de opensource variant van office geprobeerd. Noodgedwongen heb ik office toch maar onder wine erop gezet (doet het prima voor wat ik nodig heb).

een standaard PowerPoint template wordt door libreoffice totaal verkeerd geopend / weer gegeven, dus ondanks alle verhalen dat libre office prima met office bestanden overweg kan is mijn ervaring anders.

wat er zoveel ruimte in neemt? geen idee. dat wil ik nog wel uitpluizen, ik heb echter het idee dat het komt door thunderbird vanwege mijn mailaccounts (al zijn dat imap accounts), blijkbaar worden veel mails toch wel automatisch volledig gedownload.

iTunes wil ik gebruiken om toegang te hebben tot de store, daar is geen opensource alternatief voor. Het afspelen kan prima met andere applicaties die gewoon in Linux draaien.

op windows blijven kan niet vanwege XP, die heb ik alleen voor noodgevallen die echt niet draaien onder Linux (zoals CNCNet (online spelen van C&C). Ik zit te denken of ik iTunes daar maar beter kan installeren en kan kijken hoe ik XP verder zo pot dicht mogelijk krijg door alleen de cncnet poorten en de iTunes verbinding open kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wat is de exacte melding die dropbox geeft en hoeveel data staat er in je drop box.
Wil dropbox misschien synchroniseren en ziet van te voren dat er niet voldoende ruimte ervoor is?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
sam.vimes schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:12:
[...]

Welke applicatie geeft je die melding? Hoe luidt hij letterlijk? Welke partitie betreft het?
Wat is de uitvoer van df?
Heb je al een fsck op de "volle" partitie uitgevoerd?
de uitvoer van df:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bestandssysteem 1K-blokken Gebruikt Beschikbaar Geb% Aangekoppeld op
/dev/sda2          7689384  6162708     1136072  85% /
udev                375896        4      375892   1% /dev
tmpfs                76640      952       75688   2% /run
none                  5120        0        5120   0% /run/lock
none                383188      228      382960   1% /run/shm
/dev/sda1         10243768  8997336     1246432  88% /media/XP
/dev/sda7          4392956  4010368      382588  92% /media/sharedHD
/dev/sda5          4806140  3230556     1331444  71% /home

de partitie die het betreft is sda7 (daar staat de gedeelde dropbox folder)

de exacte foutmelding van dropbox:
can't sync (not enough free disk space)
downloading "filexx.png"
Wat is de exacte melding die dropbox geeft en hoeveel data staat er in je drop box.
Wil dropbox misschien synchroniseren en ziet van te voren dat er niet voldoende ruimte ervoor is?
ik ga de ruimte even checken.

[ Voor 13% gewijzigd door DeRooney op 25-04-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ruimte is gecheckt. Komt waarschijnlijk doordat de mappen die gesynchroniseerd moeten worden samen teveel ruimte innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alias duf='du -sk * | sort -n | perl -ne '\''($s,$f)=split(m{\t});for (qw(K M G)) {if($s<1024) {printf("%.1f",$s);print "$_\t$f"; last};$s=$s/1024}'\'

die alias gebruik ik voor opvragen van opslag/data per folder "duf" op gewenste path ingeven

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2014 11:19 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
wat je nu schrijft is voor mij allemaal abracadabra. zover ben ik (nog) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kopieer code, plak in terminal
typ 'duf' in mapje waar je grootte van wilt weten

ps: Je hoort nu zo onderhand te weten dat LMGTFY linkjes hier NIET gewenst zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Hero of Time op 06-05-2014 16:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00

Apache

amateur software devver

Wat ik kan bedenken is dat je met tune2fs misschien het percentage space dat gereserveerd is voor root zou kunnen terugschroeven.

Standaard is dat wel 5% als ik het goed heb en niet 8 wat het hier zou moeten zijn ...

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1