Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spatie in SSID

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste Tweakers,

Mijn Sitecom WL341 300N router gebruik ik als 2e AP, en de bedoeling is dat deze dezelfde naam heeft als mijn 'hoofd' router. Er zit een spatie in de SSID, (e.g. 'Mijn Internet'), en ik zie met een Windows 7 laptop ook netjes 1 netwerk. Maar wanneer ik met mijn Android kijk, zie ik twee netwerken, namelijk:

- Mijn Internet
- Mijn�Internet

Dus het lijkt iets met de encoding van de naam van de SSID. De makkelijke oplossing is natuurlijk de spatie verwijderen, maar dan dwing ik al mijn gasten opnieuw dit netwerkje in te stellen. Dit zou ik graag voorkomen, vandaar mijn vraag hoe dit te fixen.

Ik heb de firmware van het oude routertje geupdate, maar dit hielp niets. Het invullen van
code:
1

als spatie pakt de adminsite niet als geldige invoer..

Curiousity is a bitch

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat ga je niet kunnen wijzigen. Je hebt mijn inziens een aantal opties:

1. ticket aanmaken bij leverancier en hopen dat het wordt gefixed in een nieuwe fw
2. OpenWRT, DD-WRT of desnoods Tomato als custom FW installeren (wellicht is het daarmee gefixed)
3. zelf hacken (maar daar zijn maar weinig die dat ook kunnen :P)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dr_Dirk
Ok thanks, dan verander ik de naam wel

1. Duurt te lang
2. Optie, maar veel meer potentieel gedoe dan even de naam veranderen
3. Tja, als ik dat kon, had ik bovenstaande niet hoeven vragen denk ik :)

Curiousity is a bitch

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17
Mocht je erg aan de spatie gehecht zijn in de naam dan kun je de (linker)alt-255 optie proberen.
Dit is een spatie die gezien wordt als letterteken.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:23

Fiber

Beaches are for storming.

4. Nieuwe router kopen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat laatste - de WL341 is een bijzonder low-end en buggy (probeer de GUI maar eens met IE6 te benaderen - internetverbinding valt uit en je moet een factory reset doen :+ ) apparaat. Geen 5GHz, geen Gb Ethernet - al heb je dat met brakke 2.4GHz niet bepaald nodig. En zoals je merkt ook niet bepaald een denderende GUI.

Oslik blyat! Oslik!

• Dr_Dirk
Thanks voor de input, maar het veranderen van de SSID werkt prima. Vooralsnog prima signaal en geen buggy ervaringen..

Curiousity is a bitch

Pagina: 1