Per ongeluk stock AMD CPU cooler ondersteboven neergezet

Pagina: 1
Acties:

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-01 14:13
Hoi,

Ik ben momenteel voor het eerst een pc aan het bouwen, en heb per ongeluk de CPU cooler ondersteboven op mijn bureau gezet. Toen ik hem optilde zat er thermal paste op mijn bureau, maar het zit ook nog onderop mijn heatsink. Wat moet ik doen?

• vikt0r94
Zou het veiliger zijn om nieuwe thermal paste te halen en wat rubbing alcohol om het opnieuw te doen? Kut.....

Verwijderd

Het beste is om de heatsink even schoon te vegen met bv een wc papiertje en dan nieuwe koelpasta aan te brengen op de cpu of heatsink (gewoonlijk doe je dit op de CPU, behalve bij stock coolers waar het al op zit).

Beetje afhankelijk van de hoeveelheid die op je buro is achtergebleven zou je hem zo ook nog kunnen gebruiken, maar dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet zien :P

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:43

Fiber

Beaches are for storming.

Minder is toch beter...? Bij koelpasta...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• vikt0r94
Wacht, ik upload even een afbeelding.

• vikt0r94

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 23:19
Lijkt me nog wel veilig

• vikt0r94
Ik heb geen extra koelpasta gekocht, dat zal ik dus moeten bestellen en morgen monteren.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:43

Fiber

Beaches are for storming.

Valt het nog wat beter te verdelen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• vikt0r94
Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:03:
Valt het nog wat beter te verdelen...?
Ik zou niet weten hoe....

Verwijderd

Daar hoef je ECHT niets aan te doen, die kan nog gemakkelijk gemonteerd worden. Niets aan doen, gewoon erop doen (het is overigens al perfect verdeelt hoor)

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:56

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Met ^

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:21

mrc4nl

Procrastinatie expert

en gebruik de Wijzig knop rechts ipv voor iedere wijziging een nieuwe post te maken

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 24-04-2014 20:06 ]

ora et labora

• vikt0r94
Bedankt iedereen. Ik ga nog even mijn cpu schoonmaken met een keukenpapiertje omdat er een vette vinger opzit, en daarna de cpu cooler monteren. ik houd jullie op de hoogte. :)

En sorry, mrc4nl

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:21

mrc4nl

Procrastinatie expert

vikt0r94 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:07:
Bedankt iedereen. Ik ga nog even mijn cpu schoonmaken met een keukenpapiertje omdat er een vette vinger opzit, en daarna de cpu cooler monteren. ik houd jullie op de hoogte. :)

En sorry, mrc4nl
graag gedaan hoor :)

ora et labora

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je het gemonteerd hebt en de pc aanzet kun je even naar de temperatuur kijken, voor de zekerheid. Mocht het aan de hoge kant zijn dan kun je altijd nog nieuwe pasta erop doen, en als dat niet zo is dan is het kennelijk helemaal prima.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Gewoon erop duwen. AMD gebruikt sowieso te veel pasta. Ook zal de pasta nog een vloeitijd hebben de eerste 1000 uur of zo. Kan niets mis mee zijn. (tenzij airbubbles, maar ja stock coolers kan je na een x aantal uur gewoon een beetje draaien, zodat dat zich ook weer verdeelt).

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ja niets aan doen. De pasta is imo amper aangeraakt.

Er zit sowieso al zeer rijkelijk pasta op de koeler.

• vikt0r94
Heb en externe build gedaan en ik geloof niet dat er iets raars aan was. Morgen even in de case bouwen (hopelijk, want heb daar ook een probleem mee: een hex schroef draait wel en is niet dol maar komt er niet meer uit wat ik ook probeer) en dan uitvoerig testen!

Nogmaals bedankt voor alle reacties :)

[ Voor 7% gewijzigd door vikt0r94 op 25-04-2014 00:24 ]

Pagina: 1