Toon posts:

Kapotte subwoofer van FPS1000 maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em opgeblazen volgens mij...
Want bij het minste geringste kleine beetje bass begint ie al onwijs te storen en te ruisen en te kraken enzo. Ookal zet ik het knopje op de subwoofer heel laag...

Maar ik vroeg me af, als ik ergens een nieuwe speaker ofzo ervoor koop, is hij op die manier te maken ?
En zo ja, waar kan ik die kopen en kan ik er ook eventueel een sterkere speaker inzetten ?

Verwijderd

Een nieuwe speaker is waarschijnlijk duurder dan je hele sub :+
www.conrad.nl

Maar je kunt ook nog een creative set erbij kopen.
Je hebt dan 8x mid en 1x sub een 8.1 set!
Die zijn wreed en je blaast er menig audiofiel mee weg.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23

FFF

je kunt er wel een andere woofer in doen, maar ik dnek toch dat je de eigenschappen van je woofer moet weten voordat je dta kunt doen, dus hoever hij kan rekken etc, wnat anders verplaatst hij misschein te weinig lucht en vervalt de helf van de bas, of klopt de kast niet i.c.m de woofer.

Verwijderd

Weetje wel zeker dat het 'm aan de luidspreker zelf ligt dan? De versterker/transistoren binnenin kunnen ook gewoon oververhit en gemold zijn...

Probeer eens de kast open te halen en haal de losse luidspreker eruit. Kijk of er zichtbare beschadigingen zijn, en probeer of de conus nog normaal heen en weer kan bewegen zonder gekraak enz. Als de luidspreker nog heel is (en de versterker dus kapot) kun je het wel vergeten....trouwens, ook als het wél aan de luidspreker zelf ligt kun je het wel vergeten...een losse 13cm woofer van een beetje kwaliteit kost al gauw 60-70 gulden. Dan moet je 'm nog inbouwen (wat moeilijk gaat zijn aangezien die kast van plastic is...)

Kortom, ben bang dat je gewoon het beste een nieuwe set kunt kopen...

Verwijderd

mischien ligt er ook wat los in ik hed net zo iets gewoon ff losmaken (gebruik wel een lange smalle kruiskop) en kijken ;) ;) ;)