Redelijke videokaart voor PC

Pagina: 1
Acties:

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Hallo Allen,

Daar ben ik weer.
Ik heb mijn oude AMD Triple-Core even in de kast gezet, om er een andere PC voor terug te plaatsen.
Dit is een 1e gen. Core i5 650.
Er zit nu een ATI Radeon HD5450 (die uit de triple-core pc) in, maar daar kan ik nog niet eens fatsoenlijk World of Warcraft e.a. mee spelen...

Overige specs van de i5:
  • Acer Veriton M490G
  • 8GB DDR3 Ram
  • Voeding 300Watt merk onbekend, maar wel zo'n "80plus bronze" sticker. (neem aan dat Acer geen troep levert, haha).
Moederbord is van Acer zelf.
Dus concreet, wat gaat het me kosten om er een ong. 1GB DDR5 in te knallen?
Ik had deze kaart op het oog: pricewatch: Asus HD7770-DC-1GD5-V2
Oja dit keer mag er ook een NVidia in 8)7

Alvast bedankt mensen!!

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceFreak op 24-04-2014 19:32 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:27

Thomg

Aww yiss

Ik zou gewoon een 750 halen.
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 1GB GAMING
Die is echt veel sneller dan een 7770 en verbruikt nog minder ook :)

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Thomg schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:35:
Ik zou gewoon een 750 halen.
Die is echt veel sneller dan een 7770 en verbruikt nog minder ook :)
Helemaal met Thomg eens. Als je eens helemaal gek wil doen, zou je zelfs voor de pricewatch: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING kunnen gaan. Kost 30 euro meer, maar dan heb je ook wel echt wat.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Dank jullie beiden voor de tips.
Maar trekt mijn CPU de kaart wel?
Dus geen bottlenecks o.i.d.?

Gr. Rik

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-02 12:11
Je moet een behoorlijk slechte CPU hebben om die kaart te bottlenecken :)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
rikdegraaff schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:48:
Dank jullie beiden voor de tips.
Maar trekt mijn CPU de kaart wel?
Dus geen bottlenecks o.i.d.?

Gr. Rik
Een i5 is voor de hedendaagse games nog vlot genoeg. Eerste generatie is niet meer de nieuwste en snelste maar is nogsteeds krachtig genoeg. Een maat van me heeft er al 3 jaar lang plezier van en hoeft de komende 2 jaar nog niet up te graden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Ik denk dat ik dan net voor die drie tientjes de 750Ti pak...
Maar is mijn voeding voldoende?
Tis maar 300 Wattjes... 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

moet makkelijk kunnen als het een fatsoenlijke PSU is.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Dat weet ik dus niet, helaas.
Toch schoot er mij nog even wat te binnen.

Ik heb nu dus een 5450.
Maar is er ook redelijke kaart die ongeveer 70~85 euro kost, en waarmee je toch een beetje mee kan gamen.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zonde om meteen zo'n "dure" kaart aan te schaffen.
Zoveel game ik ook weer niet.

Concreet: Is er ook een middenweg tussen de 5450 en de 750Ti???

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Als je je kast aan de zijkant openmaakt dan kun je waarschijnlijk wel het label van de voeding (met merknaam ) lezen of een fototje ervan maken.

Ik denk dat tot 100 euro de 750 de beste kaart is.
Voor 80 euro heb je een 7770 : pricewatch: Club3D Radeon HD 7770 GHz. Edition VGA

Allebei natuurlijk veel krachtiger en goed genoeg voor WoW

De 750 is wel een stuk sterker dan een 7770.

en verder heeft de 750 geen PCI-E stekker nodig (de 7770 wel) das in combinatie met je voeding wel handig (300W hebben vaak geen 6 pins aansluiting voor videokaarten en dan moet je dus met verloopje aan de gang).

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Mischien een Hd radeon 7770. Alleen heeft deze een hogere stroomverbruik dan de 5450. Ze beginnen vanaf ongeveer 80 euro excl. verzend kosten in de pricewatch.

Verder heeft hij ook een 6 pins aansluiting nodig. dus die moet ook op je voeding zitten. hij trekt full load ongeveer 80 wat. Dus laten we zeggen 80watt voor je gpu, 100 wat voor je processor en 50 wat voor hardeskijven enzo. dan kom je uit op 230 watt wanneer alles echt stroom doet trekken.

Het hangt dus echt af van de kwaliteit van de PSU. mischien dat je aan de hand van het plaatje op de psu wat reviews of gebruikers ervaringen kunt opzoeken en kijken of ze geschikt is.

Edit: na wat zoeken zou de mogelijke dit de mogelijke PSU http://www.amazon.com/Ace...Y-30009-019/dp/B00G3GAKXM

Hij beschikt over een 4 pins aansluiting maar dit zou kunnen worden omgezet met een adapter(volgens mij)

Alleen kan ik zeer weinig (lees:niks) vinden over de kwaliteit van de voeding, mischien dat iemand anders hier meer van weet.

Het beste is wel even een fototje te maken van de voedingsticker dit hierboven komt puur door zoeken op het type van jouw pc. Waarschijnlijk kunnen er ook andere voedingen inzitten.

[ Voor 30% gewijzigd door Splitinfinitive op 25-04-2014 13:00 . Reden: Mogelijke type voeding toegevoegd. ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rikdegraaff schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:16:
Dat weet ik dus niet, helaas.
Toch schoot er mij nog even wat te binnen.

Ik heb nu dus een 5450.
Maar is er ook redelijke kaart die ongeveer 70~85 euro kost, en waarmee je toch een beetje mee kan gamen.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zonde om meteen zo'n "dure" kaart aan te schaffen.
Zoveel game ik ook weer niet.

Concreet: Is er ook een middenweg tussen de 5450 en de 750Ti???
Kijk eens in V&A voor een leuk 2ehandsje anders.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie.
Druk druk druk 8)7

Maar als ik deze koop: pricewatch: Club3D Radeon HD 7770 Ghz. Edition
Dan heb ik zo'n PCI-E voedingsstekker nodig.
Is deze "convertor" goed voor de videokaart: http://www.allekabels.nl/...nterne-voedingskabel.html ?

En toen zag ik tot mijn verbazing (bij 4AllShop dan), het volgende staan:

Minimum system power supply 500 W
Is dat echt zo?
Want mijn voeding is maar 300W...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Je zou altijd nog kunnen kijken naar een 7750:
pricewatch: MSI R7750-PMD1GD5/OC V2

Meer dan genoeg voor WoW, nóg goedkoper en ook geen voedingsstekker nodig.

Verwijderd

Ik heb een club3d radeon 7750 1gb ddr3 die weg kan. Ook deze heeft geen pci stroom nodig. DM me maar als je interesse hebt.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Ik ga er nog even goed over nadenken.
In ieder geval, allen bedankt voor de hulp!

Gr. Rik
EDIT: Nu kijk ik bij de 7750 en die heeft minstens 450W nodig.
Ik schrik hier een beetje van, omdat ik niet een videokaart wil kopen die uiteindelijk niet genoeg power krijgt...
Dus kan iemand mij dat helder krijgen?

[ Voor 54% gewijzigd door PeaceFreak op 27-04-2014 17:23 ]

Verwijderd

Op sites staat vaak een groter wattage dan nodig is. Dit doen ze uit voorzorg, omdat er een groot verschil zit tussen een ms-tech 450W (bagger kut ding) en een Seasonic S12G 450W (super ding). Als jij een brakke 450 voeding hebt, kan het. Heb je een goede 400W, kan het waarschijnlijk ook wel.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:35:
Op sites staat vaak een groter wattage dan nodig is. Dit doen ze uit voorzorg, omdat er een groot verschil zit tussen een ms-tech 450W (bagger kut ding) en een Seasonic S12G 450W (super ding). Als jij een brakke 450 voeding hebt, kan het. Heb je een goede 400W, kan het waarschijnlijk ook wel.
Aha, dus zo zit dat...
Maar ik zit hier met 300W... probleempje?
Ik zal zo effe een foto maken van mijn voeding

Komt 'ie: Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2u3y3b6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door PeaceFreak op 27-04-2014 18:09 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:29
Een degelijke 300W kan het prima aan, met een videokaart zonder extra power stekker ga je normaal gesproken niet boven de 200W uitkomen.
Echter, ik acht de kans groot is dat acer wel troep levert, dus zonder echt specifiek te weten wat voor voeding het is zou ik er uit voorzorg niet teveel van verwachten.
Foto zal verduidelijking brengen :)

Edit: het is een matige voeding, maar je i5 setup met een simpel videokaartje moet nog wel lukken.
Neem bij voorkeur een kaart die average minder dan 75W verbruikt en peak niet meer dan 125W.
http://www.techpowerup.co...SUS/GTX_750_Ti_OC/23.html

[ Voor 27% gewijzigd door mitsumark op 27-04-2014 22:52 ]

Verwijderd

Je hebt een 300W bronze dus dat lukt wel, zolang er geen extra power aansluitingen zitten op de kaart.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:34:
Je hebt een 300W bronze dus dat lukt wel, zolang er geen extra power aansluitingen zitten op de kaart.
dat bronze certificaat zegt geen ruk, het zegt in principe niets over de kwaliteit van de condensatoren + de voltages. deze voeding zou in staat moeten zijn zo rond de 222W op de 12V lijn te geven; dus 't moet kunnen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Sorry voor de bump.
Ik heb nu wel een goede keus gemaakt en ga voor de GTX750.

Maar nu zie ik 2 keer dezelfde 750, allebei van MSI, maar wel een behoorlijk prijsverschil.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waarom dat prijsverschil er is, wellicht weet een van jullie dat?
Het gaat om deze twee:

pricewatch: MSI GeForce GTX 750

Als de goedkope variant ongeveer net zo goed is, ga ik voor die.
Ik hoor het wel, in ieder geval bedankt.

Gr. Rik

Verwijderd

De duurdere heeft betere koeling en is net iets beter geklokt. Is de 5 euro misschien wel waard volgens mij.

Verwijderd

Ik zou de duurdere gaming doen. Die is idd hoger geclockt en zal ook nog.eens stiller zijn. Verder denk ik dat je die beter kunt overclocken.

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-02 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:53:
Ik zou de duurdere gaming doen. Die is idd hoger geclockt en zal ook nog.eens stiller zijn. Verder denk ik dat je die beter kunt overclocken.
overclocken lijkt mij niet erg slim met zo'n voeding.

Verwijderd

De HD 6850 op V&A kopen vereist 1 pcie (6pin) 5 tientjes trekt de games van nu nog makkelijk :)

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:12:
De HD 6850 op V&A kopen vereist 1 pcie (6pin) 5 tientjes trekt de games van nu nog makkelijk :)
Ja, maar ook de games die over ± 1 jaar uitkomen??
Ik kan niet steeds maar een nieuwe videokaart kopen...

Dus misschien is het toch handiger om die GTX te halen...
Alle anderen, bedankt voor de uitleg van het verschil tussen die twee NVIDIA's!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Sorry voor de bump van dit topic.
Mijn twijfel speelt weer eens op... :F

Ik zit effe te googelen op deze kaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 750 1GB GAMING

Is dit voor mijn systeem, zie eerste post, niet een beetje overkill?
Tsja, ik weet het niet, dus daarom deze vraag.
Ook omdat het niet over een paar tientjes gaat, maar meteen over ongeveer 120 euro...

Nogmaals mijn excuses voor de bump.
Ik hoop gauw wat te horen.

Fijne avond (nacht),

Rik

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Een beetje overkill is niet erg, je kunt em altijd meenemen naar je volgende systeem ;)
Verder, als je vooral gamet is een goeie videokaart je eerste prioriteit, de CPU komt daarna. Verder uiteraard de randapparatuur (monitor, knaagdier + ramplank) en een goeie voeding. Die FSP Fortron zal z'n werk nog wel ongeveer doen, maar als je er wat budget voor vrij kunt maken zou ik die op de lijst zetten om te vervangen.
ps. als je echt op de centen moet letten is tweedehands ook een goed plan, dat scheelt de nodige euros. Een 660 doet z'n werk ook uitstekend, en AMD is helemaal in de uitverkoop nu het coin-minen even wat minder is. 7770s voor 50-60 euro, of een 7950 voor 125. Die laatste veegt de vloer aan met alle genoemde voorstellen, maarrrr... dan wil je wel je voeding vervangen, want anders doet ie het niet.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Oke, dank je voor je bericht.
Ik ben niet van plan echt veel te gamen, daarom vroeg ik het.
Ook ben ik het nog lang niet van plan in een andere PC te stoppen, aangezien ik al een game-pc heb... :D

Dus ik zocht eigenlijk een middenmootje...
De kaart zal niet dagelijks heftig gebruikt worden.

Maar je/jullie blijven erbij dat een 750 dan het beste is voor mijn uitgangspunt?
Ik hoor het wel ;)

Grz. Rik

• JayDz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 17:20
De 7770 is zo'n €100, als je voor die prijs gaat zou ik je aanraden een 2e hands kaart te kopen.
Voor ditzelfde bedrag heb je een 6950 2gb (goedkoper en beter)

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Echter is de 6950 een zuiplap van de bovenste plank met z'n 200 W verbruik. Als je een middenmootje zoekt zou ik me daar ook op richten, en een 750 of 7750 halen, afhankelijk van budget.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
FreezeXJ schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:49:
Echter is de 6950 een zuiplap van de bovenste plank met z'n 200 W verbruik. Als je een middenmootje zoekt zou ik me daar ook op richten, en een 750 of 7750 halen, afhankelijk van budget.
Dan kijk ik naar mijn budget en lijkt mij de 7750 toch wat duurder.
Of niet?
Want ik krijg bij de pricewatch allerlei 7750's en weet niet meer welke jullie bedoelen...

[ Voor 32% gewijzigd door PeaceFreak op 04-06-2014 19:01 ]

Verwijderd

de GTX750 is wel een trage kaart, wil je een snelle kaart voor weinig geld in verhouding. dan zou de GTX770 de beste optie zijn.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:50:
de GTX750 is wel een trage kaart, wil je een snelle kaart voor weinig geld in verhouding. dan zou de GTX770 de beste optie zijn.
Misschien handig dat je de post van de TS leest, hij heeft maar een 300W budget voeding.

TS, je moet kijken naar het midden segment. Een oudere high-end kaart mag misschien sneller zijn, maar die gaan gewoon niet in jouw systeem, heel simpel. De nVidia GTX750 die je eerder al noemde is prima! En ja, wat is overkill... Je wil af en toe gamen, maar gamen doe je niet op een budget kaart. Dus dan moet je een kaart nemen die wel wat games trekt. De GTX750 komt dan weer goed uit de bus.

Kortom, ga gewoon voor de GTX750, alleen nog kiezen welke versie/merk.
Pagina: 1