Toon posts:

Met welke kaartlezer kan ik deze hd uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude HD gevonden maar ik heb geen idee waar ik deze mee kan uitlezen en was benieuwd of jullie mij hier verder mee op weg zouden kunnen helpen.

Het gaat om de volgende schijf

http://storage.toshiba.eu/cms/nl/hdd/product_overview/product_detail.jsp?productid=22

Mochten jullie nog additionele informatie nodig hebben of fotos dan hoor ik dit tevens ook graag.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom wil je deze schijf uberhaupt uitlezen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
lijkt erop dat het een oude ata aansluiting heeft uit p1 era. Heb je misschien nog een oude pentium staan ergens in een hoekje ? dat zou een optie zijn , anders zou je naar controller kaarten moeten kijken die dit nog eventueel zouden ondersteunen , al vermoed ik dat dat allemaal ISA kaarten zijn dus dat je er weinig mee zal kunnen.

Beste optie zou een oude pc zijn waar je hem in kan stoppen. ik denk dat je zonder een oude pc nog een aardig klusje hebt om hem uit te lezen .

veel suc6 ermee ! :D

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan heb je een schijfcontroller nodig met een "1.8 inch embedded ATA" interface (zoals gewoon in de specs op die pagina te lezen valt).

Geen idee of die los te koop zijn, zal wel een soort compacte ATA aansluiting zijn die onder andere in laptops (en andere mobiele apparatuur met 1.8inch schijven) gebruikt werd.

Wellicht kan je eens googlen of er converters zijn naar reguliere ATA (ook wel bekend als IDE) of naar SATA.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die staat bekend onder de naam ZIF P-ATA aansluiting , er zijn wel convertorbordjes naar gewoon p-ata te vinden op ebay of aliexpress idd.
bijv: http://www.aliexpress.com...-converter/906111750.html

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hmm, ik twijfel, omdat deze van ZIF direct naar SATA gaat. Ik zou een adapter/converter verwachten die er een gewone, ouderwetse P-ATA van maakt. Het zou kunnen dat er een P-ATA -> SATA bridge ding in zit, maar misschien zijn er later ook ZIF SATA 1,8" drives op de markt gekomen, en is dat echt wat anders.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik kan hier meer mee dan ik voor mogelijk had gehouden

• u_nix_we_all
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:27:
[...]

Hmm, ik twijfel, omdat deze van ZIF direct naar SATA gaat. Ik zou een adapter/converter verwachten die er een gewone, ouderwetse P-ATA van maakt. Het zou kunnen dat er een P-ATA -> SATA bridge ding in zit, maar misschien zijn er later ook ZIF SATA 1,8" drives op de markt gekomen, en is dat echt wat anders.
Ik heb nog even gekeken, en denk dat dat ding waar Orion naar linkt wel gaat werken, daar zit dus een IDE -> SATA bridge in.
Dat ding waar ik zelf naar linkte is een verloop naar 1,8" p-ata aansluiting, dus daarmee ben je er waarschijnlijk nog niet, dan is zo'n sata ding makkelijker denk ik.

Verwijderd

Mocht je er echt niet uitkomen heb ik thuis nog een oude Dell X1 notebook liggen die dergelijke schijfjes gebruikt, daarmee zou ik hem kunnen uitlezen en kopieren naar een usb stick/andere harddisk

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ik denk dat dat misschien nog wel de makkelijkste methode is.

ubuntu live cd'tje erin, schijf lezen en gaan.
Pagina: 1