[Prijs Indicatie] Werk computer

Pagina: 1
Acties:

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-04 12:40
Hallo Tweakers :)

Het bedrijf waar ik werk (Klein bedrijfje - 4 mensen) vroeg aan mij waar we rekening mee moeten houden kwa ict. Aangezien iedereen nu zijn eigen laptop mee na het werk neemt, en daar op ook zijn werk doet en hun prive dingen er ook op doen zou ik graag eerst computers willen voor op de zaak. (Met oog op veiligheid voor virussen aangezien de laptop verbonden zijn met een netwerkschijf ). Nu heb ik het voorgesteld en ze vonden het een goed idee, helaas is het geld er niet voor, maar ze wouden het graag in de begroting zetten zodat we ze indien mogelijk eind dit jaar kunnen kopen. Dit is duur puur een indicatie aan mij wat we zouden moeten hebben.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken, dit is bij iedereen verschillend maar ik zou graag één configuratie zien waar iedereen zijn / haar werk op kan doen. De volgende programma's zullen dan draaien op deze configuratie:
- AutoCAD / Solid Edge / Solid Works
- Office (Word, Excel Outlook etc)
- Adobe (Photoshop, Indesign)
- Gewone internetten zoals Youtube en Nederlandfm

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Eigenlijk geen budget, er word wel sterk naar de prijs per computer gekeken aangezien we dan +/- 4 van deze computers gaan bestellen. Assemblage kan ik zelf (en installatie).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope, helemaal niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles ook randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja, persoonlijk heb ik een grote voorkeur aan Corsair, dit omdat ik nooit problemen er mee heb gehad, en omdat ze altijd heel degelijk zijn. Daarnaast heb ik een grote voorkeur voor Dell voor het beeldscherm, aangezien deze (in mijn ervaring) zeer stabiel zijn en niet zo snel trillen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid is zeker belangrijk aangezien ze onder het beurea komen te staan, energie is niet van super groot belang maar het is niet zo dat het onnodig veel energie hoeft te kosten. Daarnaast wil ik graag dat de koeling ook goed is aangezien ik problemen ondervind met mijn computer als het warmer weer is.

Ga je overklokken?
Nee

Computer zelf:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,98€ 154,98
1ASRock B85M Pro4€ 52,90€ 52,90
1Corsair Carbide 300R€ 61,-€ 61,-
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 98,51€ 98,51
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,50€ 31,50
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 21,-€ 21,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,99€ 54,99
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,52€ 12,52
1Corsair CX600M€ 60,90€ 60,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 668,80

De I5 aangezien het een quadcore is, een I3 lijkt me wat te weinig en een I7 een beetje te veel (Alhoewel ik nog niet zeker weet of de I7 te weinig is). Moederbord is klein maar heeft alles wat ik wil, daarnaast is er ruimte voor upgrade als het later nodig blijkt te zijn. Ik heb een duurdere kast gekozen zodat ik zeker weet dat de kwaliteit, air flow en de kabel management goed is. De processor koeler voor de verbetering van de temperatuur en het geluid vandaar ook de twin pack Corsair fans. Daarnaast een voeding van 600 wat aangezien die dan ook upgrade bestendig is, en 250GB ssd aangezien bijna alles toch op een netwerk schijf komt te staan.

Alleen zit ik hier met de vraag of ik een videokaart nodig heb. Aangezien we wel gebruik maken van zwaardere programma's. Daarom zit ik te twijfelen tussen geen gpu / gewone HD serie of een quadro kaart. Aangezien we niet echt veel doen met Autocad en Solid edge behalve het bekijken van kleine 2D tekeningen (Niet zelf maken).

Randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 210,80€ 210,80
1Logitech Comfort Keyboard K290€ 23,12€ 23,12
1Microsoft Sculpt Comfort Mouse€ 27,59€ 27,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,51

Dell monitor aangezien ik met Dell goede ervaring heb, en het is een fhd scherm en IPS dus dat zit wel goed. Daarnaast een simpel muisje en toetsenbord. Er zullen dan ook simpele boxjes komen.

Hopelijk kunnen jullie helpen met wat verkeerd is of wat beter kan aan dit systeem :)

Alvast bedankt!

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vergeet je niet de software ook in de begroting mee te nemen ? 4x Windows, Office, AutoCAD,SolidWorks/Edge, tikt aardig aan natuurlijk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Uit een ander topic, maar net zo relevant hier:
br00ky schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:10:
Misschien ben ik erg pessimistisch, maar ik krijg zelf altijd een beetje kriebels van zelfbouw en bedrijf in dezelfde post. Als ik denk aan continuïteit, ondersteuning, stabiliteit etc.

Correct me if I'm wrong/paranoid.
Kan je geen mooie deal sluiten met bijv. Dell. Goede garantie erbij en je kan los. Aankloten met zelfbouw, geen garantie op het hele systeem etc.

• ghostman
Software is deels al aangeschaft en de rest is al begroot. :)

Zelf vind ik zelfbouw een stuk makkelijker aangezien je dan alles zelf kan kiezen. Daarnaast denk ik elke keer (uit slechte ervaringen) dat ze je een redelijke tijd laten wachten tot je een vervangende computer krijgt. Als ik hem zelf bouw en de videokaart zou kapot gaan dan kan ik een nieuwe bestellen en die heb ik dan binnen een dag. Als ik dan een RMA aanvraag en ik krijg na zoveel tijd een nieuwe kan ik die verkopen. Natuurlijk maak ik dan wat verlies maar het is beter dan iemand naar huis sturen omdat de computer kapot is en 4 weken ofzo te laten wachten.

En natuurlijk is het ook zo dat het een inschatting is van de prijs die ik moet aanleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door ghostman op 24-04-2014 17:56 ]

• RogierColijn
  • Laatst online: 14-12-2025
Mij wordt uit het topic niet helemaal duidelijk wat je nou precies met solidworks en autocad gaat doen? Is het de bedoeling dat je ook zelf models gaat maken, of ga je het alleen als "reader" gebruiken voor tekeningen? Want dan is een hele goede grafische kaart niet perse nodig, echter zodra je ook maar iets gaat doen met models wil je wel dat dit op een fatsoenlijke manier te doen is, en niet dat als je een object roteert je ongeveer 3 fps hebt...

• ghostman
Grootste gedeelte zou die idd puur als reader gebruikt worden. Misschien dat later in de toekomst ook tekeningen gemaakt zullen worden maar dit gaat nu niet gebeuren.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:08

TVL

Ik zou de voeding vervangen voor de Seasonic M12II of de S12IIvan 520 Watt, is al ruim voldoende en een supergoede voeding. Verder zou ik de SSD vervangen voor een Crucial M500 van 240GB. Is 240GB genoeg? Neem er anders nog een normale HD bij voor de bulk opslag.

pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

[ Voor 19% gewijzigd door TVL op 24-04-2014 18:36 ]

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:16
tip voor de monitoren, geef alsjeblieft wat extra uit zodat je iets kan halen met 1920x1200 pixels. Ik werk zelf veel met solidworks/autocad en op full-hd (met 1080 pixels in de hoogte) is het het allemaal net niet.

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart , kost e239, gaan jaren mee, is mijns inziens meer dan waard.

(nu ben ik verwend want heb al 7 jaar thuis een 24inch 1920x1200 monitor staan, misschien dat het daar door komt).

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 166,99€ 166,99
1ASRock B85 Pro4€ 59,61€ 59,61
1Corsair Carbide 330R€ 72,95€ 72,95
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 98,51€ 98,51
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,99€ 54,99
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,52€ 12,52
1Cooler Master VS V450S€ 67,39€ 67,39
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,81

is mijn lijstje, een net iets sterkere processor, met vooral een hogere turbo (hoge single-corespeed is wel prettig), een fullsize ATX moederbord (je hebt de ruimte nou eenmaal).
deze kast is nog net iets stiller, en voor deze setup zijn de stock fans echt voldoende, de towerkoeler van de Tranquillo 'verpest' de airflow wat minder, een topflow koeler is over 't algemeen meer voor HTPC's bedoeld. deze voeding kan prima een zware GPU aan, een GTX770 zul je hier zonder moeite aan vast kunnen knopen, en als jij nu twijfelt of je een GPU nodig hebt, dan knal je er niet direct een GTX780Ti met overklok op, dus een prima zuinige en stille voeding.

mocht je toch een uATX-bordje willen kun je altijd nog van Corsair afstappen: prima kasten, ook uit ervaring :) maar in 't low-end stiltesegment is 't toch wel de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 die erg stil is en toch goed koelt. de 350D/Define mini zijn toch wel een stukje duurder

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• ghostman
Volgens mij begint mijn persoonlijke voorkeur nu een beetje te reageren dus sorry hier voor :P

De Samsung SSD heb ik gekozen aangezien deze veel goede reviews heeft, en al mijn vrienden die hebben en aanraden. Persoonlijk heb ik ook liever een Samsung ssd dan een Crucial. Zelfde als met de voeding, al mijn vrienden zeggen dat je beter de Corsair kunt nemen aangezien deze ook betere kwaliteit heeft, en mijn voorkeur gaat ook naar Corsair.

240GB is genoeg, als de programma's er op staan en er daarna nog zo'n +/- 30GB overblijft is het eigenlijk voldoende. Nu heb ik voor de 240GB gekozen omdat je dan toch dat extra's hebt. Daarnaast word alles wat er gemaakt word ook direct op een netwerk schijf gezet omdat iedereen alle bestanden van elkaar nodig heeft dus een extra hdd is niet nodig.

Dus beter een 1920 x 1200 dan 1920 x 1080 kan, het is eigenlijk alleen maar voor het bekijken en printen van de tekeningen dus ik weet niet of het nodig. Aangezien het verschil niet al te groot is kan ik natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen. :)

Zelf vind ik Cooler Master kasten niet echt wat ( voeding trouwens wel), heb er 2 gehad (HAF 912 Plus en Silencio 650) maar ik vind van allebei de kwaliteit niet zo. Vandaar ook de voorkeur naar een Corsair kast. De voorkeur gaat ook uit naar een klein systeem zodat het niet al te veel ruimte in neemt.

Even voor de duidelijkheid dit is puur een indicatie voor wat het kan kosten dus over echte inhoudelijke dingen heeft niet veel nut aangezien dit systeem binnenkort gekocht gaat worden
Het gaat dus echt over dure fouten die ik er in heb staan zoals geen gpu mee rekenen in de prijs.

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-03 20:40
In dat geval gewoon uitgaan van 700 euro voor de pc + 300 euro randapparatuur.
Overigens heeft de Corsair CX...M CapXon caps deze caps zijn niet van goede kwaliteit en er wordt dan ook aangeraden deze te mijden.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 09:17
br00ky schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:44:
Uit een ander topic, maar net zo relevant hier:

[...]

Kan je geen mooie deal sluiten met bijv. Dell. Goede garantie erbij en je kan los. Aankloten met zelfbouw, geen garantie op het hele systeem etc.
Dit is eigenlijk wel een hele belangrijke.
Je zegt nu in geval dat er iets kapot gaat dat jij dat kan vervangen, maar wat gebeurt er in het geval als je ziek/verlof of naar een ander bedrijf bent gegaan? Ook nog eens heeft het bedrijf dan wel een budget ervoor dat je elke keer nieuwe onderdelen gaat halen? In plaats van het defecte onderdeel RMA te sturen (dat gerust 1 - 4 weken kan duren)?

Overigens business support is meestal next day service op het kantoor. Je gaat het budget wel oprekken maar het is een stuk veiliger.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen zelfbouw "geknoei" op werk. gewoon leuke dell of hp bakjes nemen. en business garantie.
het zijn beproefte combinaties. en de kans op compatibaliteits verassingen zijn minimaal.

wat kost het als iemand een paar dagen niet (efficient) kan werken. next day garantie nemen.

Dell stuurt gewoon een monteur langs. Of een onderdeel als je er om vraagt en uitlegt dat het stuk is.
veul beter

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 24-04-2014 19:27 ]

Iperf

• ghostman
Oke dus €1000 per pc mag ik wel van uit gaan.

Verlof doe ik niet aan :P. Het is een eigen bedrijf dus ik zou niet zo snel weg gaan haha. Daarnaast komt verlof bijna niet voor en ben ik toch elke dag op de zaak. Maar ik snap je wel.

Ik zal contact opnemen met Dell en andere bedrijven om te kijken wat mogelijk is, en wat de optie's zijn. Dit is overigens geen keuze wat ik maak omdat ik graag een computer in elkaar wil zetten maar om de kosten laag te houden, en te kijken wat er volgens mij het beste is. Daarnaast heb ik van een ander bedrijf gehoord dat hun problemen hadden met Dell, en hoe lang dat allemaal duurde vandaar ook de keuze dat ik hem zelf in elkaar wou zetten.

Bedankt voor jullie antwoorden! :)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:46

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

http://usa.autodesk.com/a...id=18844534&siteID=123112
http://cadspeed.wordpress...-card-ram-and-hard-drive/
http://helpx.adobe.com/nl...p_CS6_system_requirements
http://knowledge.autodesk...nts-for-AutoCAD-2015.html
http://knowledge.autodesk...irements-for-AutoCAD.html
http://tweakers.net/categ...XJytDAQAekMznVNzNPycqgFgA

Je kan het proberen zonder GPU maar zet hem in risico erbij dat je een paar Firepro kaarten moet bestellen als het niet werkt. Denk tevens met je ram dat ze niet 2 programma's tegelijk kunnen laten aanstaan.

• ghostman
Met ram geen twee programma's tegelijkertijd? Ik heb 8GB daar kan ik toch makkelijk een klein Autocad bestand en een Photoshop bestand open mee hebben staan?

Voor de rest, ik laat Dell me dan eerst adviseren over wat ik nodig heb met wat ik er mee ga doen, en daarop besluit ik of ik een gpu nodig heb of niet.

Iedereen bedankt voor de antwoorden! :)

Pagina: 1