Toon posts:

Aankoop Mediamarkt, maar kan moeilijk ruilen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 393995

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik ben al sinds eind februari bezig met het volgende.

Ik woon zelf in Enschede, en ben eind februari met mijn vriendin een weekendje naar Amsterdam geweest
Bij de Mediamarkt Amsterdam Arena, hebben we wat spullen gekocht, waaronder een Xbox tegoed van 50 euro.

Bij thuiskomst proberen te activeren, maar de code was al reeds gebruikt werd er aangegeven (de kraslaag zat er nog op!). Kan gebeuren, contact gehad met Xbox Support, die aangaven dat de code ruim een maand eerder door iemand is geclaimed. Chat opgeslagen.

Contact gehad met de vestiging in Enschede, want met het OV zou ik bijna evenveel kwijt zijn als dat ik een nieuwe kaart zou kopen. Verhaal vermeld, chat laten zien, kaart etc, maar ze konden/wilden mij niet verder helpen. Nou, op naar Hengelo dan maar. Zelfde verhaal.

Contact opgenomen met de Mediamarkt vestiging AA, die gaven aan, bij ons kun je hem zonder vragen weer omruilen. Maar, dan kan ik qua tijd/geld beter een nieuwe kaart kopen. Meermaals contact gehad, per post e.d was niet mogelijk (logisch, vragen kan altijd). Contact met Twitter support van MM, ah vervelend, mail ons even kijken we het na voor je. 3 weken en 6 tweets verder, geen reactie ergens op. Bellen met de algemene klantenservice, nee kunnen wij niets mee, dit moet je regelen met de betreffende filialen. Maar, ze geven wel aan dat je bij elke vestiging terecht kan voor vragen/garantie e.d.

Ik ben nu ruim 2 maand verder, maar ben eigenlijk geen stap verder. Is er nog iets wat ik kan doen? Of is het een kwestie van pech hebben?

Excuus als het onduidelijk is/verkeerd geplaatst is, en mochten er vragen zijn, stel ze gerust.

Alvast bedankt!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-01 10:13

Strunkie

> Post is rechts!

Contact opnemen met Microsoft, kassabon en code toesturen?
MM kan hier waarschijnlijk niks aan doen. Komt door de Microsoft.

^ Post is hierboven!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De wet zegt dat herstel van een niet-conform product (waar we hier duidelijk mee te maken hebben) kostenloos moet zijn. Dat betekent dus dat je in feite gewoon de reiskosten zou moeten kunnen declareren bij de Media Markt Amsterdam Arena.

Aangezien MM allemaal losse winkels zijn ga je er denk ik niet aan ontkomen om je recht te halen bij het filiaal waar je de kaart gekocht hebt (tenzij MM coulant is, maar blijkbaar niet).
Strunkie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:18:
Kan best door Microsoft komen, maar MM heeft je een niet werkende kaart verkocht, dus is het aan MM om dat op te lossen.

Sure, als Microsoft je een makkelijkere oplossing kan bieden dan is dat zeker te overwegen, maar MM is toch echt het juiste aanspreekpunt.

[Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2014 17:21]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Topicstarter
Strunkie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:18:
Dit heb ik ook gedaan, niet vermeld zie ik, bij deze.
Ik heb hun inderdaad een scan van de bon + kaart toegezonden, en kreeg hierop als reactie eigenlijk het zelfde als in de chat, dit dien je op te lossen met de Mediamarkt, omdat ik het niet via een officieel kanaal, lees de microsoft website, heb gekocht.

Nou, het betreffende filiaal zelf is behoorlijk coulant, uitstel gekregen voor het brengen e.d, maar de rest helaas niet. Die zeggen ''wij draaien niet op voor de kosten van een andere vestiging''. Hmm, dat is wel een goeie inderdaad! Heb je wellicht een bron van wat je zojuist hebt omschreven?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Orion84 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:19:
De wet zegt dat herstel van een niet-conform product (waar we hier duidelijk mee te maken hebben) kostenloos moet zijn. Dat betekent dus dat je in feite gewoon de reiskosten zou moeten kunnen declareren bij de Media Markt Amsterdam Arena.
Volgens mij hangen hier zeker mitsen en maren aan ? Anders stapt hij de taxi in, kan me niet voorstellen dat de MM de reiskosten gaat vergoeden van een klant, ook al is dat 2e klas met trein.

Zie ook :
http://www.klachtenkompas...-omruilen-defect-apparaat

• RemcoDelft
  • Laatst online: 19:35
Ik verbaas me over het "Kan gebeuren", want dit zou niet moeten kunnen gebeuren. Als de helpdesk aangeeft dat het vaker voorkomt, zit er een enorm lek in hun systeem.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Klacht indienen bij de Mediamarkt, belachelijk dat ze je niet willen helpen in Enschede.
Moet gewoon kunnen, andere winkels doen het toch ook? :?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

FlyEragon schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:22:
[...]

Volgens mij hangen hier zeker mitsen en maren aan ? Anders stapt hij de taxi in, kan me niet voorstellen dat de MM de reiskosten gaat vergoeden van een klant, ook al is dat 2e klas met trein.
De wet en achterliggende Europese richtlijn zijn heel erg helder: herstel van non-conformiteit moet kostenloos zijn voor de consument.

Arnoud Engelfriet schreef daarover onlangs het volgende:
En hoe dat zit met die benzine? Tsja. Dat zijn op zich óók kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen. Dus als je de wet heel strikt leest, mag je ook die paar liter vergoed krijgen. Maar dan moet je wel bewijzen dat je het ritje speciaal en enkel daarvoor maakte, en natuurlijk zin hebben om voor die paar euro te procederen. Het kan, maar het lijkt me het gedoe niet waard. Hoewel dat precies de reden is dat het consumentenrecht niet werkt: je laat het erbij zitten ook al sta je in je recht.
Als je zo ver wilt gaan in het halen van je recht is het natuurlijk wel verstandig om daarin zelf redelijk en billijk te blijven en dus niet voor een onnodig dure vervoersoptie kiezen. Bij voorkeur stem je het vantevoren af met de MediaMarkt.

Maar dit heeft al met al natuurlijk wel een vrij hoog recht hebben vs. recht krijgen gehalte.

[Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2014 17:37]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Topicstarter
Ja, kan gebeuren in mijn ogen. De codes worden gegenereerd, dus in mijn ogen is het goed mogelijk dat iemand anders dat misschien ook kan, of een fout in zijn code maakt, en de mijne gebruikt bijvoorbeeld.

En @Soldaatje, gedaan. Telefonisch, aan de balie, per e-mail. Maar ze blijven volhouden. Twitter support gaf aan, mail ons de situatie, geen enkele reactie, en ik stuur ze nog 4 tweets met de vraag krijg ik nog antwoord (over een periode van 3 weken) en krijg geen reactie op e-mail/tweets. Op anderen reageren ze echter nog wel gewoon.

Misschien morgen maar eens naar het Juridisch Loket. Kijken wat zij zeggen wat ik kan doen. Al denk ik bij mezelf, voor 50 euro ga ik niet heel ver :') En waarschijnlijk denkt de Mediamarkt het zelfde.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien twitter bericht naar Microsoft met link naar topic ?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:56
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:55
Anoniem: 393995 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:35:
Misschien morgen maar eens naar het Juridisch Loket. Kijken wat zij zeggen wat ik kan doen. Al denk ik bij mezelf, voor 50 euro ga ik niet heel ver :') En waarschijnlijk denkt de Mediamarkt het zelfde.
Heb je met MM al besproken of je dit eventueel via de post kan afhandelen? Ik zie persoonlijk niet waarom het niet opgelost zou kunnen worden met MM zelf, er zitten voor beide partijen volgens mij helemaal geen haken of ogen aan? Aangetekend versturen via het postkantoor, ze hebben immers aangegeven zonder vragen te willen ruilen, toch? Dan zou dit eigenlijk geen probleem mogen zijn... of ze lopen de boel echt te besodemieteren maar daar ga ik niet van uit. Sowieso als jij kan aantonen dat de kaart al een maand voor de aanschaf was geactiveerd dan kunnen ze het nooit over de wantrouwende boeg gooien.

[Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 24-04-2014 17:44]

Topicstarter
Fly, ik denk niet dat het veel zal uithalen. Het lijkt toch bij de MM mis te gaan.

En neen, ik heb geen rechtsbijstandsverzekering.

En MicGlou, heb ik inderdaad aangegeven, maar daar op kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was om het per post af te handelen helaas.

• Sytsuuh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05-2018
Stuur je klacht ook even naar consuwijzer.nl, zij kunnen je ook vertellen wat je rechten zijn in deze situatie en je helpen om tot een goede oplossing te komen.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Kijk voor Microsoft is het gewoon een druk op de knop. Voor een code half Nederland rondreizen is toch niet meer van deze tijd. Ook al moet je officieel gezien naar de MM, kan me niet voorstellen dat Microsoft je niet wilt helpen.

Slechte reclame voor een bedrijf wat zich profileert alszijnde de ultieme entertainment machine maker.
Met zogenaamd allerlei digitale shizzle, en dan vervolgens halve land doorreizen omdat hun code niet werkt. Wie zegt dat de volgende wel werkt?

Edit: Twitter berichtje richting Microsoft kost je ook niet de wereld aan moeite, gewoon proberen.
Dat je er 2 maanden mee bezig bent geeft mij een idee dat je ook wel erg afwachtend bent. Gewoon druk op de ketel houden tot ie ploft :P

[Voor 19% gewijzigd door FlyEragon op 24-04-2014 18:01]

• MicGlou
Anoniem: 393995 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:43:
En MicGlou, heb ik inderdaad aangegeven, maar daar op kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was om het per post af te handelen helaas.
Niet? Ze hebben toch ook een webshop... hoe doen ze de garantie daarvoor afhandelen dan?

Het scheelt per filiaal en ik moet toegeven dat ik ook geen onbekende ben met de creatieve garantie afhandelingen van diverse MM filialen... om vele quotes uit te sparen, de garantievoorwaarden van MM zijn doorspekt met allerlei rare eigen toevoegingen. Lees ze maar eens door... vrijwel iedere alinea waar ze uitleg geven over de rechten en plichten wordt afgesloten met een extra zinnetje wat niet (helemaal) klopt.

Als ze echt niet willen meewerken met de post dan kan je eigenlijk maar 2 dingen doen... 1. niets 2. Naar de bewuste MM gaan om de kaart te ruilen... en voor je dat doet, laat ze het zwart op wit vastleggen dat jij mag ruilen, want de persoon waarmee jij hebt gemailed/getwittered/etc is niet dezelfde persoon achter de balie en kan wel eens heel andere gedachten daarover hebben... een stukje ervaring zal ik maar zeggen.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

MicGlou schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:14:
[...]

Niet? Ze hebben toch ook een webshop... hoe doen ze de garantie daarvoor afhandelen dan?
Webshop is een apart bedrijf, net zoals dat alle vestigingen losse bedrijven zijn die onder dezelfde naam opereren. Dus het is niet heel vreemd dat daar verschillen tussen zitten en dat lokale vestigingen garantie ook alleen lokaal willen afhandelen (en ook geen garantiegevallen van andere vestigingen aannemen, zeker waar het waardebonnen betreft die vaak weer net even anders behandeld worden dan normale producten).

Klantvriendelijk is anders natuurlijk.

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:14:
[...]

Het scheelt per filiaal en ik moet toegeven dat ik ook geen onbekende ben met de creatieve garantie afhandelingen van diverse MM filialen... om vele quotes uit te sparen, de garantievoorwaarden van MM zijn doorspekt met allerlei rare eigen toevoegingen. Lees ze maar eens door... vrijwel iedere alinea waar ze uitleg geven over de rechten en plichten wordt afgesloten met een extra zinnetje wat niet (helemaal) klopt.

Als ze echt niet willen meewerken met de post dan kan je eigenlijk maar 2 dingen doen... 1. niets 2. Naar de bewuste MM gaan om de kaart te ruilen... en voor je dat doet, laat ze het zwart op wit vastleggen dat jij mag ruilen, want de persoon waarmee jij hebt gemailed/getwittered/etc is niet dezelfde persoon achter de balie en kan wel eens heel andere gedachten daarover hebben... een stukje ervaring zal ik maar zeggen.
09:20:51 31-03-2014 door Media Markt - Amsterdam ArenA

Geachte meneer IShotTheMaid, Per post is helaas geen optie. Wij moeten u hier in persoon aan de balie hebben staan met een geldig aankoop bewijs om een product om te kunnen retourneren of omruilen. Wij bieden u met onze coulance vanuit ons filiaal alle opties om u zo goed mogelijk te helpen. Als de reis niet haalbaar is hoop ik dat Microsoft snel een simpelere oplossing aan u kan bieden. Ik hoop u hier mee voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Media Markt Arena

Dit was de reactie die ik kreeg op het verzoek om het per post te doen :+

En ja, ik ben afwachtend, maar ik heb er telkens wat tijd tussen gelaten om Microsoft/MM de tijd te geven om een reactie of whatever te geven. En helaas ben ik qua tijd ook niet echt in staat om er elke dag mee bezig te zijn zeg maar :9

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ken je niemand daar in de buurt die voor je naar de balie wil? Dan kun je de boel op de post doen naar hem/haar en kan het geregeld worden. Blijkbaar werkt MM gewoon mee aan het omruilen dus dat zou verder geen probleem moeten zijn. Neem ook aan dat de kaart/bon niet op naam is en dat ze niet vervelend kunnen gaan doen om dat te controleren.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wij bieden u met onze coulance vanuit ons filiaal alle opties om u zo goed mogelijk te helpen
Wat een onzin. Niks coulance, gewoon wettelijke plicht. En die verzaken ze in zekere zin ook nog eens door niet mee te willen werken aan een oplossing die de overlast voor de consument beperkt.

Topicstarter
Bastien schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:12:
Ken je niemand daar in de buurt die voor je naar de balie wil? Dan kun je de boel op de post doen naar hem/haar en kan het geregeld worden. Blijkbaar werkt MM gewoon mee aan het omruilen dus dat zou verder geen probleem moeten zijn. Neem ook aan dat de kaart/bon niet op naam is en dat ze niet vervelend kunnen gaan doen om dat te controleren.
Klopt inderdaad, is gewoon een standaard kaart, geen naam niets.
Maar verder heb ik alleen vrienden/fam hier in de omgeving, dus dat geluk heb ik helaas niet.
Wel een aanbod gehad via DM van iemand die het wilde doen voor een kleine vergoeding, optie hou ik eventueel open als laatste redmiddel, maar dat zou in mijn ogen niet nodig moeten zijn :(

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Klopt, zou niet nodig moeten zijn. Ik heb snel even de algemene verkoopvoorwaarden van Mediamarkt doorgekeken maar daar zie ik geen voorbehoud opgenomen dat je naar de winkel van verkoop terug moet. Sterker nog, in artikel 11 en 13 staat elke NL vestiging.

Maar goed, mogelijk dat er ergens nog weer ontsnappingsclausules staan.

[Voor 9% gewijzigd door Bastien op 24-04-2014 19:40]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• MicGlou
Van Microsoft hoef je niets te verwachten, die gaat er niets aan doen. Even snel googlen en je vind topics van Microsoft/Xbox zelf tot zeer uiteenlopende fora... ze doen er niets aan mbt dergelijke gevallen.

Je zal simpelweg de afweging moeten maken... wat is die 50 euro je waard? MM doet niets verkeerd, ze bieden je een optie op 100% vergoeding en je kan ze zover ik weet en heb kunnen achterhalen niet dwingen dit via de post af te handelen. Verzaken zal ik dat niet willen noemen, klantonvriendelijk absoluut. Als je het de reis niet waard vind kan je het nog via andere kanalen proberen... mailtje naar het hoofdkwartier van MM Nederland bijvoorbeeld. Plaats eens een berichtje op hun facebook of twitter account... hou het vriendelijk en open en het kan wonder verrichten. Dat soort dingen zou mijn offensief worden :)

Wat Bastien zegt... die pdf geeft je het antwoord. Ik zat in de voorwaarden op de website te snuffelen en was die pdf nog niet tegenkomen. Die is goud waard, het staat er heel duidelijk... geen ruimte voor interpretatie. Het document is ook nog geen half jaar oud, kan geen oude troep zijn zogezegd.

Mail die link naar ze, verwijs ze naar artikel 11.1 en 13.1, daar zit weinig ruimte voor ze in, luid en duidelijk.

Maar misschien is het ook nog wel handig om artikel 11.3 te kijken... "Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
a. Prepaid- en softwarepakketten." Dat zou nog wel eens een probleem kunnen zijn, ik zou een dergelijke kaart onder 'prepaid' kunnen plaatsen.
Orion84 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:19:
[...]

Wat een onzin. Niks coulance, gewoon wettelijke plicht. En die verzaken ze in zekere zin ook nog eens door niet mee te willen werken aan een oplossing die de overlast voor de consument beperkt.
Dat heb ik na bijna iedere regel die ik lees in hun online voorwaarden, ze zetten overal wat extra bij of nuanceren de boel waar het allemaal een stukje ruimer geïnterpreteerd kan worden. Maar die pdf is heel andere koek, die is veel duidelijker en gebruikt veel minder vage termen.

[Voor 60% gewijzigd door MicGlou op 24-04-2014 19:57]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:01
Bastien schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:12:
Dat dus, woon zelf op 10 minuten van MM Arena. Mocht je er niet uitkomen neem even contact met me op.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

Topicstarter
Bastien schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:39:
Klopt, zou niet nodig moeten zijn. Ik heb snel even de algemene verkoopvoorwaarden van Mediamarkt doorgekeken maar daar zie ik geen voorbehoud opgenomen dat je naar de winkel van verkoop terug moet. Sterker nog, in artikel 11 en 13 staat elke NL vestiging.

Maar goed, mogelijk dat er ergens nog weer ontsnappingsclausules staan.
Dat is inderdaad een hele goeie.
Die houd ik even achter de hand, thanks! :)

Mensen, ik hou jullie op de hoogte.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 22:52
Mensen aanzetten tot fraude is niet de bedoeling, maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.

[Voor 78% gewijzigd door Perkouw op 24-04-2014 20:29]

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien dat je een oproep kunt doen aan een Tweaker in Amsterdam.

Dat hij/zij het verzenden etc verzorgt.

Ik sta er niet van te kijken dat MediaMarkt niet goed is in het verlenen van service.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 22:52
Cyclonic schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:13:
[mbr]Mensen aanzetten tot fraude is niet de bedoeling, maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.[/]
Is geen fraude, je stuurt gewoon iets terug wat niet werkt wat ze in eerste instantie niet voor je willen ruilen echter met een omweg.

Maar ja mag blijkbaar niet hier dus begrijp het wel :+

• Sytsuuh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05-2018
Freakie1NL schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:59:
[...]

Dat dus, woon zelf op 10 minuten van MM Arena. Mocht je er niet uitkomen neem even contact met me op.
Ik kom er ook zo'n beetje elke dag langs, dus ik bied me ook aan.
Genoeg keuze nu lijkt me. ;)

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:54
MicGlou schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:43:
Maar misschien is het ook nog wel handig om artikel 11.3 te kijken... "Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
a. Prepaid- en softwarepakketten." Dat zou nog wel eens een probleem kunnen zijn, ik zou een dergelijke kaart onder 'prepaid' kunnen plaatsen.
Het gaat hier niet om retour of omruiling, maar om levering van het product, of vervanging van een defect product. Omruilen zou zijn als je na aankoop bedenkt dat je toch liever Playstation-punten had gekocht.

Anyway, de TS kan er nog een fysieke brief naar de klantenservice van de vestiging aan wagen, waarin je de zaak uitlegt, alle bewijs meestuurt, en binnen veertien dagen een passende oplossing verwacht. Eventueel kun je noemen dat de eerder geboden oplossing alleen voor jou acceptabel is als ze ook je reiskosten vergoeden (en meld dan ook dat dat hun wettelijke plicht is). Misschien dat ze dan wel ineens de boel op afstand willen afhandelen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28
Sinds wanneer is het zo dat een verkopende partij ook de reiskosten moet vergoeden? Is voor het eerst dat ik dit lees op dit forum. Heeft iemand wat achtergrondinformatie over dit onderdeel?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:44

Croga

The Unreasonable Man

Schizo007nl schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:37:
Sinds wanneer is het zo dat een verkopende partij ook de reiskosten moet vergoeden? Is voor het eerst dat ik dit lees op dit forum. Heeft iemand wat achtergrondinformatie over dit onderdeel?
Orion84 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:33:
De wet en achterliggende Europese richtlijn zijn heel erg helder: herstel van non-conformiteit moet kostenloos zijn voor de consument.

Arnoud Engelfriet schreef
Kostenloos betekend kostenloos......

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20
Ik vraag me af of je dat makkelijk gaat winnen bij de balie.

Zo kun je natuurlijk hele bijzondere kosten rekenen.
Kijk als ze bij de MM in Amsterdam zeggen dat hun retourpunt in Den Haag ligt snap ik dat die kosten voor hun zijn. Maar dat je zelf uit de andere kant van het land komt kunnen zij ook niks aan doen

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken/aanbieden van retourneren mensen :)

Update: vanmorgen in alle vroegte gebeld met AA, meneer gaf aan dat het een zeer vreemde situatie was, alle mails + tweets etc zijn die kant op, hij belt me uiterlijk 13:00 terug.

Ik wacht af.

Edit: nog niets vernomen, ik ga maar even bellen :9

Edit 2: Geen gehoor op zijn eigen nummer. We gaan het hopelijk niet zoals Twitter spelen, 1 keer wat vervelend zeggen, we zoeken het uit, en dan radio stilte :')

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 393995 op 25-04-2014 14:49]

Topicstarter
Godverdomme.

Die kerel 3 keer gebeld, niet opgenomen. Bel de vestiging zelf, ja meneer is net 5 minuten geleden naar huis gegaan. Ugh.

• Schizo007nl
Croga schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:39:
[...]

[...]

Kostenloos betekend kostenloos......
Interessant artikel, mijn dank.

Herstelkosten en vervangende onderdelen oké, maar ook reiskosten (en wat allemaal nog meer)vind ik persoonlijk belachelijk. Je maakt namelijk zelf de keuze om bij Winkel X te kopen. Je gaat daar ook zelf naar toe, betaald zelf de parkeerkosten, de benzine, het blikje drinken omdat je dorst hebt etc etc.

Dat de consument beschermd dient te worden bij een conformiteitsgebrek is prima. Dan is omruilen of vervangen een prima oplossing, als repareren niet kan (zoals in dit topic), maar als je iets zelf gehaald hebt, kan je het ook zelf brengen.

Maar overige kosten is toch ook gewoon een risico van de consument? Hoe vervelend het ook is als je product kapot is, dan is reparatie de oplossing en de vorm waarin het gegoten wordt moet een samenspraak zijn tussen koper en verkoper.

Als jij je nieuwe fiets ophaalt bij de fietsen maker en twee weken later kom je er achter dat je verlichting het niet doet ga je toch ook zelf terug? Of heb je een pizza gekocht die niet goed is bij de appie Heijn dan ga je toch ook zelf terug?

• Schizo007nl
Anoniem: 393995 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:54:
Godverdomme.

Die kerel 3 keer gebeld, niet opgenomen. Bel de vestiging zelf, ja meneer is net 5 minuten geleden naar huis gegaan. Ugh.
Vergeet niet dat het personeel het soms op de winkelvloer ook ontzettend druk kan hebben... Vraag dan gewoon naar de afdelingsverantwoordelijke.. Het zijn er vaak minimaal twee per afdeling bij de mediamarkt ;)

Topicstarter
@Schizo, goed punt. Al twijfel ik of ik medewerkers spreek van de vloer eigenlijk. Klinkt niet zo namelijk :')

Gisteren nog een keer gebeld, vriendelijke dame aan de lijn. Ik zorg dat persoon X u vandaag terug belt. Ik kan vind het zeer vervelend als ik er zelf telkens achter aan moet gaan, dus ik begrijp u. Omdat meneer A naar huis is, neemt meneer X het over. Hij neemt straks contact met u op.

Tot 22:00 hoopvol naar de telefoon lopen staren.. :')

Ik denk dat ik vanmiddag wat minder vrolijk ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Updates:

Ik zou in totaal 3 keer worden teruggebeld, geen enkele keer ging hier de telefoon over.
Zojuist nog maar een keer de telefoon gepakt, helaas deze personen zijn er niet. Ik zal het opschrijven, maandag bellen ze je terug. En nee, er is niemand anders die je verder kan helpen, en ik zelf kan ook niets.

Sterf x infinite.
Ik ben er klaar mee.

Edit: MM Enschede nogmaals gebelt, en zij geven inderdaad aan dat dit onder een ''demo'' model gaat :') Omdat de kaart al gebruikt is. Ik zeg, dit is geen demo want deze behoort niet gebruikt te zijn en het zat nog gesealed. Ja, dat is dus een prepaid kaart. Dus moet je terug naar Amsterdam Arena.

Godverdomme zeg. Er kon ook niets van empathie van af.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 393995 op 03-05-2014 17:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ongelovelijk, heel veel succes nog en bedankt dat je dit hebt willen delen.
Weet in ieder geval dat ik iedereen in het vervolg zal afraden om bij de Mediamarkt binnen te stappen als diegene ergens anders in het land aan het winkelen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Mediamarkt Amsterdam ruilt de kaart wel voor je om? Ze zijn vandaag open. Als je wil rij ik je er naar toe. Kom zelf ook uit Enschede. Dan kan het gelijk worden afgehandeld vandaag.

[Voor 4% gewijzigd door Dysmael op 04-05-2014 10:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03 17:40
RolfLobker schreef op zondag 04 mei 2014 @ 07:41:
MM Amsterdam ruilt de kaart wel voor je om? Ze zijn vandaag open. Als je wil rij ik je er naar toe. Kom zelf ook uit Enschede. Dan kan het gelijk worden afgehandeld vandaag.
Is het inmiddels niet ook een principe kwestie geworden? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
Kan. Maar intussen heeft IShot nog geen werkende kaart en het levert alleen veel ergenis op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:28
Anne87 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 09:30:
[...]

Is het inmiddels niet ook een principe kwestie geworden? ;)
Het is wellicht een principekwestie, maar soms moet je principes even opzij zetten. Anders krijg je nooit wat je zou willen. Er zijn al meerdere tweakers geweest die het (gratis?) voor hem willen omruilen. Ik zou daar dan maar gebruik van maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
Ik hoef er niets voor terug in ieder geval. Met de auto ben je er zo. Lijkt mij praktischer dan verzenden en dan een mede-tweaker de discussie aan te laten gaan bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

we_are_borg

You will Comply

Meld dit ook op Twitter, Facebook en bij consumenten forums meestal wordt een zaak als Media Markt dan wakker. Nu sturen ze in de rondten en ze weten donders goed dat je niet een rechtszaak er van gaat maken. Ook een oproep aan mensen om de volledige naam te gebruiken van een zaak en niet af te korten naar bijvoorbeeld MM hoe meer er Media Markt wordt geschreven des te beter.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 393995 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:35:

En @Soldaatje, gedaan. Telefonisch, aan de balie, per e-mail. Maar ze blijven volhouden. Twitter support gaf aan, mail ons de situatie, geen enkele reactie, en ik stuur ze nog 4 tweets met de vraag krijg ik nog antwoord (over een periode van 3 weken) en krijg geen reactie op e-mail/tweets. Op anderen reageren ze echter nog wel gewoon.
Dat is het vervelende met grote bedrijven: ze hebben tegenwoordig Twitter, maar gebruiken die nagenoeg alleen maar voor makkelijke problemen en het maken van reclame. Kritische en moeilijke vragenworden genegeerd.
Grappige is overigens wel, dat anderen die vragen wel lezen, en zien dat er geen antwoord op komt: daarmee schieten die bedrijven zichzelf uiteindelijk in de voet omdat dat toch bijdraagt in een negatieve reputatie...

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 18:12

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

*knip* dit soort adviezen zijn dus niet de bedoeling.

[Voor 86% gewijzigd door gambieter op 04-05-2014 19:23]

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-06-2022
Het feit dat Microsoft zelf aangeeft dat de kaart al is verzilverd voor jij hem hebt gekocht, is in ieder geval voldoende bewijs. Beetje jammer dat er inderdaad mensen zijn die het voor elkaar krijgen die codes te genereren.

Beetje vage klantenservice daar bij de MM, maar daar heb ik zelf ook ervaring mee. Als het geen makkelijke/standaard kwestie is dan vragen ze je soms nog net niet om op te rotten, dat terzijde. Naar de mediamarkt/saturn ga ik alleen nog maar voor het "window shoppen" en producten uit te proberen.

Als je je gelijk wilt halen, zou ik datgene doen wat johanmulder zegt, maar vraag hierbij om de filiaalmanager te spreken onder het genot van een kopje koffie/thee op kosten van MM. Overhandig hierbij de bewijzen, de gang van zaken en wijs ze op hun eigen voorwaarden/de wet indien hij nog niet over gaat op vergoeden. Ik neem aan dat 'ie dan wel overstag gaat. Zo niet, kun je altijd nog verder bluffen dat je dan genoodzaakt bent om verdere stappen te ondernemen. Voor 50 euro zou ik het ook niet zo snel doen, maar wie weet: principekwestie?

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Update:

vanmorgen werd ik gebeld, door de zelfde vrouw die ik gisteren sprak en toen geen woord van af kwam, dat ze me super graag wilden helpen ( :') ) er bij de MM Enschede een kaart voor me klaar ligt. Dus, na bijna 2 maanden, kan ik vanmiddag mijn nieuwe kaart ophalen!

Dus het lijkt (ik heb hem nog niet in mijn handen) opgelost. Thanks voor alle tips, support en aanbiedingen om me persoonlijk te brengen naar MM Arena, waardeer ik erg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
Super! De aanhouder wint :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03 17:40
Anoniem: 393995 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:39:
Update:

vanmorgen werd ik gebeld, door de zelfde vrouw die ik gisteren sprak en toen geen woord van af kwam, dat ze me super graag wilden helpen ( :') ) er bij de MM Enschede een kaart voor me klaar ligt. Dus, na bijna 2 maanden, kan ik vanmiddag mijn nieuwe kaart ophalen!

Dus het lijkt (ik heb hem nog niet in mijn handen) opgelost. Thanks voor alle tips, support en aanbiedingen om me persoonlijk te brengen naar MM Arena, waardeer ik erg :)
Misschien hebben ze (hoofdkantoor of MM Enschede) dit topic dan toch gevonden :P .
Fijn voor je!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58
bij mediamarkt is mijn ervaring dat je je helaas altijd als een pitbull moet vastbijten om je gelijk te krijgen.
zelf meegemaakt met een playstation 3 spel, hoesje was stuk (barst in en stuk uitgebroken) maar dit was niet te zien door de cover / het folie. Na het verwijderen van folie zeiden ze dood leuk ja sorry geen service u heeft hem al geopend. Terwijl ik alleen maar vroeg om een nieuw hoesje en het spel niet hoefde te ruilen. Heb er heel wat tijd en juridische taal tegen aan moeten gooien om mijn recht te krijgen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee