Toon posts:

[Windows 8.1] Fout bij verplaatsen van bestand of map.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Wij hebben een klant met een Windows 8.1 Pro.

De storing:
- PC zou geregeld vast lopen
- Veel voudigde bsod's
- Vaak een zwart of blauw scherm
- Gebeurd tijdens kopieeren / uit slaapstand halen

De PC:
- Windows 8.1 Pro 64-bit
- SSD schijf
- 1TB Sata schijf
- Alle updates van Windows geinstalleerd
- Office 2013.

Omschrijving:
De PC is bij ons geweest en hebben we nagekeken op fouten op de harddisk maar niets kunnen vinden.
Wij hebben de PC compleet geupdate: Bios, videokaart

De storing is dat de PC vaak vastloopt op kleine dingen.
Voornamelijk te reproduceren met een kopie van 11,4GB aan foto's vanaf een iPhone. Dit word gedaan via een USB 2.0 kabel.
Hiermee loopt de PC volledig vast met een error als gevolg, zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/e6yw5k.jpg

Tijdens het werken en na het halen uit de slaapstand gebeurd het volgende ook vaak;
De PC krijgt geregeld een blauw of zwart scherm.
Met de PC is dan niet meer te werken totdat deze opnieuw opstart, af en toe loopt deze hierbij al vast dmv een zwart scherm.
Zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2isk09g.jpg

Wij hebben de logboeken doorgenomen, behalve dat de reset knop gebruikt word staat er geen fouten in.
Harddisk ziet er goed uit en werkt prima, chkdsk mocht geen resultaten geven.
PC is snel, geeft geen rare foutmeldingen tijdens andere applicaties die gebruikt worden.
Geen minidump folder aanwezig, geen echte BSOD, meer een blauw scherm van vastlopen.

Iemand enig idee wat de bovenstaande melding kan zijn?
Wij hebben op het moment even geen idee wat we kunnen doen behalve een herinstallatie te doen.
De PC is verder niet aan een test ondergaan voor de hardware zoals stress tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat zegt memtest86 ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Geen minidump folder aanwezig, geen echte BSOD, meer een blauw scherm van vastlopen."
Dat kan niet, dan staat minidumps opslaan simpelweg uit, een blauw scherm met de bekende witte tekst is altijd een BSOD. Zet dit eens aan via deze handleiding http://www.carrona.org/setmini.html

Als hij dan nog eens 2x crasht kun je me dan de dmp bestanden sturen (mail staat in mijn profiel), dan wil ik wel eens een kijke voor je nemen :)

Ik ga ervan uit dat dit een RAM fout is zoals het klinkt.

Ik zie wel de bestanden tegenmoet komen als je het een poging wilt geven.

Groeten,
Yuri
Microsoft MVP Windows Expert - Consumer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 18:23
Dit is geen blauw scherm... Dit is dat donker-paarse kleurtje van het standaard Windows 8 thema... dat zie ik bij het opstarten van mijn laptop ook in een flits voorbij gaan. Geen wonder dus dat er geen mini-dumps zijn.