• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:53

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik wilde na lange tijd (paar maanden) mijn camera, een Nikon D70 weer gaan gebruiken.

Nu is het zo dat mij een donkere waas opviel wanneer ik door de zoeker kijk. Ik kan uitsluiten dat het probleem aan de lens ligt. Meerdere lenzen geprobeerd en probleem blijft. Die waas zit dus in de camerabody. Ik heb alleen geen idee wat het probleem is waardoor ik die waas heb en wat ik er dus aan kan doen. Al die tijd heeft ie netjes in een cameratas gezeten met de lens naar beneden gericht, mocht dat uitmaken.

Wat zie ik dan? Nou dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wITcNRt2j65zWNEwloXCQrZ7/full.jpg
(een photoshop simulatie)

Wat is er aan de hand hier? En hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 10% gewijzigd door Zerora op 24-04-2014 15:58 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08
Zie je het ook op de uiteindelijke foto?
zo nee, dan lijkt me het het matglas of de spiegel.
Eerder het matglas eigenlijk. Misschien een coating?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Kan niet nog niet testen of het ook op de foto komt. Mijn accu is nog aan het opladen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ik me niet vergis is de D70 een van de camera's waarbij het matglas (en de LCD die daar overheen ligt) donkerder wordt als er geen accu in zit.

Ik neem aan dat je het gewoon met een volle accu hebt getest? Maar dan zou het dus kunnen dat er wat mis is met de stroomaanvoer. Doen alle functies van de zoeker het wel gewoon (focuspunten, infodisplay)?

En waar vergelijk je het precies mee? Als in: hoe kom je tot de conclusie dat er een donkere waas is? Is het daadwerkelijk een herkenbare waas, of was de zoeker in je herinnering gewoon wat helderder dan hij nu lijkt te zijn?
Zerora schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:03:
Kan niet nog niet testen of het ook op de foto komt. Mijn accu is nog aan het opladen.
Ah, duidelijk: probeer het nog eens zodra je er een werkende accu in hebt zitten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2014 16:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:38
Orion84 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:03:
Als ik me niet vergis is de D70 een van de camera's waarbij het matglas (en de LCD die daar overheen ligt) donkerder wordt als er geen accu in zit.
Dat weet ik zeker. Zonder accu is het matglas donker en heel korrelig. Datzelfde geld voor m'n D300 trouwens. Accu opladen, en het probleem is opgelost.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:03:
Het kwam inderdaad doordat er geen accu inzat (systeem zonder stroom) dat het glas donkerder wordt. Net even de met een nog lege accu, maar met inmiddels een klein beetje lading getest en het is nu in orde.

Dit is mij nooit eerder opgevallen, dus schrok er wel een beetje van. Gelukkig is het niets bijzonders.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 24-04-2014 16:13 ]

Verwijderd

Ik vermoed i.d. een lege accu ;)
Pagina: 1