Windows 8.1 error: "Your pc ran into a problem"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle.v.A
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 08:40
Hallo internet.

De afgelopen dagen geeft mijn computer rond een enkele tijd een foutmelding neer: ''Your pc ran into a problem and needs to restart just collecting some information and we will restart for you''. Dit gebeurde maar weinig voor en daarna was er niks aan de hand, tot vandaag. Al na een paar minuten kreeg ik deze foutmelding binnen en toen mijn computer opnieuw was opgestart reageerde mijn toetsenbord en muis helemaal niet. Aangezien je in Windows 8 meteen je wachtwoord moet invullen kan ik nu helemaal niet bij mijn computer.

Natuurlijk ben ik niet 100% kneus en heb ik het opgezocht op Google maar daar kom ik niks op uit.
Ik heb mijn toetsenbord in verschillende USB poorten geprobeerd maar dit werkte niet. Ook heb ik het stroom van mijn PC eraf gehaald en een tijdje gewacht, maar dit leidde tot hetzelfde resultaat. In het BIOS menu werkt mijn toetsenbord en muis wél prima, het ligt dus aan Windows. Ik heb mijn computer zelf in elkaar gezet in de specs zijn het volgende:

CPU: AMD FX-8350 Black Edition
Mobo: Gigabyte GA-970A-DS3
GPU: Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2
Voeding: Corsair Builder CX750 (750 watt :P )

Volledige lijst staat op mijn profiel (Wenslijsten > momentele PC)

Betekend dit dat ik Windows opnieuw moet installeren? Windows staat op een SSD en mijn andere bestanden op een HDD, dus heel erg vind ik het niet...

Alvast bedankt :9

[ Voor 4% gewijzigd door Jelle.v.A op 24-04-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Wat je nu meld is het standaard blue screen of death, er staat echter nog een foutmelding nummer bij, 0x00000 nummer als het goed is. Met wat je nu vermeld kan zelfs Bill Gates je niet helpen. Maak de volgende keer even een screenshot, of typ de volledige foutmelding over.

For now, windows installatiecd'tje erin en windows repareren. Mocht dit niet helpen herstellen naar oudere versie voor je de foutmelding kreeg. Dit werkt 90% procent van de keren en voorkomt een herinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle.v.A
Stitch! schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:20:
Wat je nu meld is het standaard blue screen of death, er staat echter nog een foutmelding nummer bij, 0x00000 nummer als het goed is. Met wat je nu vermeld kan zelfs Bill Gates je niet helpen. Maak de volgende keer even een screenshot, of typ de volledige foutmelding over.

For now, windows installatiecd'tje erin en windows repareren. Mocht dit niet helpen herstellen naar oudere versie voor je de foutmelding kreeg. Dit werkt 90% procent van de keren en voorkomt een herinstall.
De code heb ik dus niet, aangezien mijn comuter dus ''vast zit'' bij het inloggen en ik de foutmelding niet altijd heb. Bovendien gaat de BSOD snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Virus??? Erg rare melding allemaal!
Start eens op in veilig modus
En kijk of je door heen kan komen!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrichvdv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Nivida_intel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:28:
Virus??? Erg rare melding allemaal!
Start eens op in veilig modus
En kijk of je door heen kan komen!
Doe meer even rustig ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

In bios zetten op DVD opstarten en recovery opstarten, optie is herstelpunt van voor gaande datum ;-)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle.v.A
keur0000 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:34:
In bios zetten op DVD opstarten en recovery opstarten, optie is herstelpunt van voor gaande datum ;-)
Tja ik heb geen backup tussendoor gemaakt van mijn computer in de tijd toen hij het wel goed deed, maar dit is niet zo erg aangezien al mijn bestanden (games fotos ect) op een HDD staan en mijn windows op een SSD. Dus als het echt moet doe ik dus dit.
Pagina: 1