Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Beeldscherm problemen Asus N55SF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal weken terug is er een glas water over mijn laptop heen gevallen. Na dat de laptop volledig was opgedroogd leek er niets aan de hand te zijn tot dat ik na een aantal dagen problemen met het beeldscherm kreeg.
Sinds kort heb ik echter last van een beeldscherm dat een soort van uitvalt. Het scherm wordt soms zwart/grijs/blauw (altijd 1 egale kleur) en vervolgens geeft windows (8) een melding dat het beeldscherstuurprogramma niet reageert en is hersteld. Soms valt het scherm helemaal uit en moet ik de laptop volledig van de stroom halen voor dat ik weer beeld heb. Wat mij opviel is dat er bij intensief gebruik van de videokaart (gamen) het probleem systematisch terugkomt.
Nu vroeg ik mij af of er een verband is tussen het eerstgenoemde en het probleem met mijn beeldscherm. Op basis van de melding in windows zou je zeggen dat het een software probleem is maar dit is natuurlijk ook niet compleet uit te sluiten.
Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart geinstalleerd en draait windows 8 64 bit.
Op dit moment weet ik niet waar ik de oplossing moet zoeken en zou daarom graag gebruik willen maken van jullie hulp. Bij voorbaat dank!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 11:16
Een softwareprobleem lijkt een beetje wishful thinking. Waarschijnlijk heeft het water (of residu daarvan, leidingwater is geen demiwater) een oxidatieproces in gang gezet. Je problemen zullen alleen maar erger worden, en ik denk niet dat er op dit moment nog echt iets aan te doen is. Je zou kunnen proberen om de hele boel open te halen en alles heel goed met demiwater en/of alcohol schoon te maken, goed laten drogen en dan hopen op het beste.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
T_knoop schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:03:
Een softwareprobleem lijkt een beetje wishful thinking. Waarschijnlijk heeft het water (of residu daarvan, leidingwater is geen demiwater) een oxidatieproces in gang gezet. Je problemen zullen alleen maar erger worden, en ik denk niet dat er op dit moment nog echt iets aan te doen is. Je zou kunnen proberen om de hele boel open te halen en alles heel goed met demiwater en/of alcohol schoon te maken, goed laten drogen en dan hopen op het beste.

Succes!
hartelijk dank voor je reactie! Ik vraag me trouwens wel af waarom de driversoftware crasht als het een hardware probleem betreft.

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 11:16
omdat de hardware respons geeft op input van de software die de software niet verwacht. Die veranderde respons komt door veranderingen in de hardware. Dat kan zijn het uitvallen van onderdelen (bijvoorbeeld een baan op een printplaat die 'door' is waardoor het signaal laag blijft, of subtielere veranderingen. Dit geeft allemaal gekke effecten waar de software geen rekening mee kan houden, en dus onderuit gaat.

Je zou trouwens nog kunnen proberen of dezelfde problemen met een ubuntu live usb/cd iets nogsteeds optreden, dan weet je helemaal zeker dat het niet aan je software ligt.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
je kunt proberen het met alcohol alsnog schoon te krijgen, soms heb je er mazzel mee.