Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-08 12:12
Hallo allemaal,

als jullie tijd hebben zouden jullie naar dit probleem willen kijken?

Thuis heb ik 1 modum(Experia box v8) en een router(Cisco linksys e1200).
modum zit benden router zit boven. dan heb ik overal wifi.

zo zit mijn kabel netwerk

modum>router>P.c

Modum>router>draadloos> mijn telefoon

Modum>draadloos> moeders leptop en telefoon

ik wil graag al mijn bottle necks uit mijn netwerk halen. is toch niet moeilijk(dacht verkeerd).
op mijn modum wil ik een ipaddres 192.168.1.1
en op mijn router een ipaddres van 192.168.1.2
op mijn router heb ik DCHP uit gezet op botsing te voorkomen

maar op een rare manier kan ik niet mijn modum op 192.168.1.1 zetten.
ik krijg dan een bericht '' The LAN IP Addres can't be in the IP Addres pool 8)7 ''

dus ik liet het zoals het was. en de volgende dag kon ik geen internet krijgen op me p.c
allen als ik mijn router er tussen uit haal kon ik gebruik maken van internet...
ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..

Ik heb mijn modum en mijn router helemaal gereset

als iemand mij kan helpen zou ik fijn vinden.

of als je noch info nodig voor mijn probleem kan het mij prima vragen hoewel ik niet zoveel kennis hier mee heb.

Grts TheDutchRitual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Lastig om precies te zeggen, maar ik vermoed dat er in je Experia al een router (NAT) zit.

Die Experiabox deelt een 192.168.1.X adres uit aan de WAN kant van je Linksys. Uiteraard kun je dan niet de binnenkant van je Linksys een IP Adres in dezelfde 192.168.1.X range geven.

Is er een reden dat je gaat dubbel-NATten? Je zet nu 2 routers achter elkaar. Ah, zie het, je zoekt dekking voor je Wifi. Dan is de truc in het kort: DHCP op de Linksys uit, en de LAN van de Experia aan de Lan van de Linksys. De Linksys geef je op de LAN kant dan hetzij via DHCP een IP, hetzij fixed (192.168.1.2 bv)

[ Voor 25% gewijzigd door SkiFan op 24-04-2014 14:48 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

DHCP range aanpassen op het modem. Het ip dat je wil gebruiken zit in de dhcp pool.
Dus pool aanpassen: 192.168.1.10 - 192.168.1.254
Apply.
Ip-adres modem instellen op 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
SkiFan schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:46:
Lastig om precies te zeggen, maar ik vermoed dat er in je Experia al een router (NAT) zit.

Die Experiabox deelt een 192.168.1.X adres uit aan de WAN kant van je Linksys. Uiteraard kun je dan niet de binnenkant van je Linksys een IP Adres in dezelfde 192.168.1.X range geven.

Is er een reden dat je gaat dubbel-NATten? Je zet nu 2 routers achter elkaar. Ah, zie het, je zoekt dekking voor je Wifi. Dan is de truc in het kort: DHCP op de Linksys uit, en de LAN van de Experia aan de Lan van de Linksys. De Linksys geef je op de LAN kant dan hetzij via DHCP een IP, hetzij fixed (192.168.1.2 bv)
sorry ik weet geen eens wat dubbel nat is(ga er van uit dat je nat open staat modum en router??)

ehm.... als ik nu allen aan sluit modum>router>p.c zegt mijn p.c dat ik internet heb.. maar niks wilt laden.

de sergestie van killer nl heb ik noch niet geprobeerd.

maar de ip van me router(linksys) zit nu op 192.168.1.1

ehm... van de regen in drup:P
wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Gewoon wat ik zei;

DHCP Server op de Linksys uitzetten en een LAN poort van het modem (de Experiabox) aansluiten op een LAN poort van je Linksys.

Dat lost je probleem op.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dit eens door [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Het is in feite hetzelfde als wat KillerAce_NL zegt, maar KillerAce vergeet erbij te zeggen dat je de WAN poort van die Linksys router niet moet gebruiken op de manier waarop je 'm nu wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

TheDutchRitual schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:36:
maar op een rare manier kan ik niet mijn modum op 192.168.1.1 zetten.
ik krijg dan een bericht '' The LAN IP Addres can't be in the IP Addres pool 8)7 ''
Zoals ik hier lees inderdaad staat je DHCP pool ingesteld om addressen uit te delen van 192.168.1.1 tot 192.168.1.254. Als je de scope van de DHCP zou aanpassen naar 192.168.1.10 - 192.168.1.254 dan zou dit probleem verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
Lawwie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:15:
[...]

Zoals ik hier lees inderdaad staat je DHCP pool ingesteld om addressen uit te delen van 192.168.1.1 tot 192.168.1.254. Als je de scope van de DHCP zou aanpassen naar 192.168.1.10 - 192.168.1.254 dan zou dit probleem verholpen moeten zijn.
ja het is opgelost:). nu noch mijn router tot een acces ponit maken.
die nu helemaal... niks doet.. dus die reset ik weer(gud) XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:12:
Lees dit eens door [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Het is in feite hetzelfde als wat KillerAce_NL zegt, maar KillerAce vergeet erbij te zeggen dat je de WAN poort van die Linksys router niet moet gebruiken op de manier waarop je 'm nu wilt gebruiken.
ben hem aan het lezen th
Pagina: 1