• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-01 16:24
Voor de aankomende tijd ben ik op zoek naar een nieuwe televisie. Nu zag ik in de pricewatch dat er ook Franse modellen van bepaalde televisie's aan worden geboden, het gaat om de volgende:
pricewatch: Samsung UE55F6400 (Frans model) Zwart

Ik snap dat dat met een analoge verbinding niet zou werken, echter hebben wij een glasvezel kastje van kpn en dat verloopt dus via HDMI. Zou een Frans model dan goed kunnen werken?

Bij voorbaat dank.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:56

weebl

YARR!

Een glasvezelkastje dat verloopt via USB?? Ik neem aan dat je HDMI bedoeld... Dat zou inderdaad moeten werken. Met een beetje mazzel analoog ook wel hoor :)

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-02 12:23
Denk dat je je eerder moet afvragen wat er gebeurt als je garantie nodig hebt. Bij mijn Nederlandse Samsung tv komt er netjes een mannetje aan huis om de boel te repareren. Bij die Franse zul je zelf je tv naar de winkel waar je hem koopt moeten gaan brengen/sturen. En da's niet fijn met een 55" tv.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Norbert.O
weebl schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:18:
Een glasvezelkastje dat verloopt via USB?? Ik neem aan dat je HDMI bedoeld... Dat zou inderdaad moeten werken. Met een beetje mazzel analoog ook wel hoor :)
Moet inderdaad HDMI zijn, post aangepast.
Antaresje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:21:
Denk dat je je eerder moet afvragen wat er gebeurt als je garantie nodig hebt. Bij mijn Nederlandse Samsung tv komt er netjes een mannetje aan huis om de boel te repareren. Bij die Franse zul je zelf je tv naar de winkel waar je hem koopt moeten gaan brengen/sturen. En da's niet fijn met een 55" tv.
Ga 'em gewoon kopen bij een Nederlandse winkel dus de garantie zou goed moeten zitten. Zal er toch wat meer navraag over doen. Bedankt voor het meedenken.

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 11:57
Antaresje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:21:
Weet niet hoe dit geregeld wordt bij Samsung, maar heb zelf (als Belg) mijn Panasonic plasma in Nederland gekocht... vooraf Panasonic zelf gecontacteerd en daar vertelden ze me dat ik mijn televisie eender waar in Europa kon kopen en dezelfde rechten op herstelling heb als had ik die in België gekocht.

• Norbert.O
PinkPanther1970 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:37:
[...]
Weet niet hoe dit geregeld wordt bij Samsung, maar heb zelf (als Belg) mijn Panasonic plasma in Nederland gekocht... vooraf Panasonic zelf gecontacteerd en daar vertelden ze me dat ik mijn televisie eender waar in Europa kon kopen en dezelfde rechten op herstelling heb als had ik die in België gekocht.
Denk dat het bij Samsung ook wel zo geregeld zal zijn.

• swbr
Bij Samsung krijg je voor dit formaat tv's recht op hun home service tijdens je garantieperiode. Maar dat geldt binnen Nederland alleen voor Nederlandse modellen. Dus ja, je hebt volledige garantie bij je verkooppunt als je een Frans model koopt, maar je zult wel zelf moeten zorgen dat je tv daar terecht komt. Daarmee wil ik niet zeggen dat je absoluut geen Frans/Duits/whatever model moet kopen, maar wat als je straks met een 55" tv op sjouw moet naar de andere kant van het land?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Norbert.O
Voor minimaal €100 prijsverschil wil ik in de eventuele situatie van een defect (nog nooit gehad) wel een stukje rijden.

• swbr
Dat snap ik, en daar valt ook wel iets voor te zeggen. Het ging mij er maar om dat je op de hoogte was hiervan, mensen genoeg die voor 100 euro prijsverschil precies andersom redeneren :)

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:18
Wacht even, even wat duidelijk in verhaal scheppen.
Mijn vader heeft een LG tv uit Duitsland (Redcoon, wisten we niet).
LG Benelux kwam kijken en mocht niet repareren. We moesten het dus naar Redcoon brengen en die gaat het OPSTUREN naar Duitsland. Dus je bent de TV een goede maand kwijt!
Samsung weet ik niet zeker, maar dat moet je bij Samsung even navragen.

Panasonic is een ander geval, die heeft de hele Europese markt onder 1, ipv in te delen in landen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Behalve eventuele vraagtekens bij de garantie moet je er ook bij stil staan dat eventuele CI+ modules waarschijnlijk niet werken en dat je kans hebt dat het "smart"-gedeelte (voor wat het waard is) mogelijk niet goed werkt omdat je niet de juiste apps krijgt.

• Norbert.O
S1NN3D schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:23:
Behalve eventuele vraagtekens bij de garantie moet je er ook bij stil staan dat eventuele CI+ modules waarschijnlijk niet werken en dat je kans hebt dat het "smart"-gedeelte (voor wat het waard is) mogelijk niet goed werkt omdat je niet de juiste apps krijgt.
Dat zou dus wel een probleem kunnen zijn. Ik vraag me sowieso af of het smart gedeelte wel iets waard is bij deze televisie's. Morgen maar eens wat meer informatie inwinnen bij tv winkels.
Pagina: 1