[Xp-Win8] Goedkoop mogelijk 10-30 licenties icm VM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 20:56
Ik ben op zoek naar een zeer goedkope maar legale oplossing om voor mij in de toekomst
legale kopietjes op mijn Vm clones te hebben voor mijn eigen werk en andere toepassingen

het draait allemaal op 1 of 2 workstation en omdat ik nog in de ontwikkel fase zit wil ik graag de vrijheid willen hebben om te kiezen welke Windows versie ik ga draaien voor mijn project

nu ben ik benieuwd of er een soort windows volume licentie iets voor mij is zonder poespas of ondersteuning en het liefst in niet abbonnee vorm

ik heb al rond gekeken maar de informatie ziet er allemaal vrij summier eruit voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat je wil uitzoeken is hoeveel licenties je nodig hebt.
Bij mijn weten (geheel bronloos) betaal je alleen voor VM's die je aanhebt staan met Windows.
Ook al heb je 30 machines, als je er maar 1 draait mag je deze dekken met 1 licentie.

Daarnaast, wat heb je zelf al uitgezocht en gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 24-04-2014 13:06 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Virtualisatie rechten zijn er alleen voor de Enterprise versies van Windows client. Dus, Windows Vista Enterprise, Windows 7 Enterprise en Windows 8(.1) Enterprise. Plus je hebt Software Assurance nodig erbij om het client OS te virtualiseren. Elke versie van Windows Server bevat standaard virtualisatie rechten.

Maar goed, er zijn meer opties om legaal VM's met Windows te draaien. Een trial licentie voor Windows 8.1 is geloof ik 180 dagen. Indien je een VM niet langer dan dat gebruikt kan je gewoon binnen een trial licentie alles doen. Richt je een template in voor een standaard VM en deploy je die telkens opnieuw. Of je zet de VM terug naar een snapshot.