Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snijpunt van twee lijnen in een 3D-ruimte bepalen

Pagina: 1
Acties:

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 22:31
Hallo,

Ik ben uit aan het zoeken hoe ik in 3D het punt kan vinden waar 2 lijnen elkaar kruisen.
Ik heb 2 positie start vectors en 2 vectors die de richting aangeven van de lijn. Ik heb al een berekening gevonden http://math.stackexchange...ersection-of-two-3d-lines En volgens mij is de reactie van Robjohn wat ik zoek. Maar ik snap niet hoe hij aan het getal 400 komt in zijn berekening:

is perpendicular to the first line; therefore, (−40,−40,200)⋅u is constant along the first line. In this case, that constant is 400. The general point along the second line is

Iemand enig idee of dit de juiste berekening hiervoor is en hoe hij aan dit getal komt?

Alvast bedankt :)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

• SoulRyder
Thanks ga er naar kijken! :D

• SoulRyder
Klopt het als ik denk dat je daarmee wel kan kijken of 2 lijnen intersecten, dus als L1 gelijk is aan L2. maar dat er niet uitkomt wat de positie is van die intersectie is in vector? Want dat heb ik nodig maar als ik het goed begrijp word die positie niet berekent alleen of de intersectie plaats vind.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Je krijgt meestal een waarde t terug die je dan weer in je ray formule kunt stoppen om de uiteindelijke positie uit te rekenen.

Er van uitgaande dat je direction vector normalized is:
code:
1
point = start + t * dir;

• SoulRyder
Beetje laat, maar thanks het werkt :D
Pagina: 1