• burnout963
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-11-2025
Op mijn werk hebben we nog een beamer liggen. Aan mij was de vraag of hij het nog doet. Eenmaal aangesloten kreeg ik rare strepen op het scherm (Zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://kilianharkema.nl/beamer/beamer.jpg

Ik vind het een raar patroon en denk dat er een logishe verklaring achter zit waarom ik deze lijntjes te zien krijg.

Wat ik al uitgesloten heb is:
  • Bekabeling (Nieuwe bekabeling aangesloten)
  • Laptop (Andere laptop aangesloten)
  • Lens (Er uit gehaalt en schoongemaakt)
Op internet kan ik niet vinden over dit patroon en met mijn kennis over beamers kom ik er ook niet uit.

Daarom is mijn vraag: Waar komen de lijntjes vandaan en is dit eenvoudig op te lossen?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Het patroon lijkt op de koperbaantjes van een printplaat.
Heb je de lamp zelf er ook al uit gehad? Als ik het patroon zo bekijk zit het niet tussen de lamp en lens of de lens en het scherm.
Als je de beamer openhaalt en een visuele inspectie doet zitten er geen rotte condensatoren in? Of zie je toevallig aanslag op de printplaat(en).

Je geeft aan dat dit op je werk is, heb je daar toevallig meer van deze type's? dan zou je voor de zekerheid de lamp kunnen wisselen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:19
ik vermoed eerder dat 't LCD schermpje in de beamer het begeven heeft. Vrij typisch patroon namelijk daarvoor.

• burnout963
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-11-2025
@Axewi
Lamp er niet uit gehad. Ik zie verder geen rotte condensatoren.

@consolefreak
Ik ga er ook van uit.

Ik heb net de plastic kappen er af gehad en het is (zo ver ik het zie) lastig om alles los te maken. Veel bekabeling en alles is om elkaar heen in elkaar gezet.

Het is al een aardige oude beamer en goedkoper om een nieuwe te kopen. Hartelijk dank voor de wijsheid en de hulp.

• alfredp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Rode lcd paneel is defect ,
rijp voor de recycling