[OSx86] Niresh Boot Problems

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:26
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs besloten om op mijn desktop pc Niresh (OS X distro) te installeren (puur uit interesse). Na veel prutsen heb ik een HFS+ schijf gemaakt: de installatie is gelukt (met Clover bootloader ipv Chameleon wel) Maar ik kan niet booten in OS X. Het is me wel eenmaal gelukt 1) via de niresh usb dus niet Clover 2) met de volgende parameters : -v GraphicsEnabler=No -f -x. Als ik dit probeer zonder de '-x' (safe mode) lukt dit ook al niet meer dan stopt hij met de volgende error : iemand ideetjes? Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/-B6krJ0C-S8g/U1jPitk9VnI/AAAAAAAAAa8/qtY3lLZwiIE/w737-h553-no/IMG_20140424_075508.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Ik heb de OSx86 tag toegevoegd aan de titel: "[OSx86] Niresh Boot Problems". Let op dat dit verplicht is :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:07
Enkele vragen:

1. Heb je een extra partitie / hd met een NTFS partitie?
2. Heb je post-install wel kexts etc. geinstalleerd? Denk het niet omdat je met -x moet booten.

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
roughtodacore schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:21:
Enkele vragen:

1. Heb je een extra partitie / hd met een NTFS partitie?
2. Heb je post-install wel kexts etc. geinstalleerd? Denk het niet omdat je met -x moet booten.
ja ik heb inderdaad een ntfs partitie op men schijf met data voor mijn windows en 2 : nog geen post install gedaan : is dit dan zoals multibeast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Dat klopt, met Multibeast kun je post-install kexts (drivers) installeren. Maar welke je moet installeren hangt van jouw type CPU, mobo etc. af. Kun je eens de volledige specificaties van jouw machine plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
roughtodacore schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:17:
Dat klopt, met Multibeast kun je post-install kexts (drivers) installeren. Maar welke je moet installeren hangt van jouw type CPU, mobo etc. af. Kun je eens de volledige specificaties van jouw machine plaatsen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Asus TUF Sabertooth Z87€ 193,-€ 193,-
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 274,90€ 274,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 78,-€ 78,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,99€ 54,99
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 92,95€ 92,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,29

dit zijn mijn specs: Macintosh staat op 2e Partitie van mijn 2TB schijf (nu zit ik al met 2x bootloader clover na elkaar :?

[ Voor 4% gewijzigd door 33Fraise33 op 24-04-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Het is best practice om met Windows en OSx86, eerst Windows te installeren, en vervolgens OS X. Wat hierbij belangrijk is, is dat je vanuit de OSX installer EERST jouw disk partitioneert, hierbij 2 partities aanmaakt met een GUID partitietabel. Hierbij dien je de eerste partitie HFS+ journaled te maken, en de tweede partitie FAT. Vervolgens sluit je jouw computer af, en installeer je Windows op de FAT partitie. Dit is een belangrijk detail!

Tevens zou je dit zonder Niresh moeten kunnen doen; gewoon een Unibeast installer maken, en hiermee jouw disk partitioneren en later OS X installeren. Dan post-install de benodigde kexts installeren (voor sound, CPUPowermanagement etc.), en een bootloader. Hierna kun je met deze bootloader (in mijn persoonlijke geval Chimera), booten naar OS X en Windows.

Ik zal je alvast vertellen dat je er niet meteen zult komen, en het wel trial en error is. Ook post-install, maar zo op het eerste gezicht lijkt me dat jouw moederbord wel goed ondersteund is in OS X.

Ik kan je niet helpen met Clover icm. UEFI boot, hier heb ik geen ervaring mee (alleen BIOS en Chimera / Chameleon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
roughtodacore schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:39:
Het is best practice om met Windows en OSx86, eerst Windows te installeren, en vervolgens OS X. Wat hierbij belangrijk is, is dat je vanuit de OSX installer EERST jouw disk partitioneert, hierbij 2 partities aanmaakt met een GUID partitietabel. Hierbij dien je de eerste partitie HFS+ journaled te maken, en de tweede partitie FAT. Vervolgens sluit je jouw computer af, en installeer je Windows op de FAT partitie. Dit is een belangrijk detail!

Tevens zou je dit zonder Niresh moeten kunnen doen; gewoon een Unibeast installer maken, en hiermee jouw disk partitioneren en later OS X installeren. Dan post-install de benodigde kexts installeren (voor sound, CPUPowermanagement etc.), en een bootloader. Hierna kun je met deze bootloader (in mijn persoonlijke geval Chimera), booten naar OS X en Windows.

Ik zal je alvast vertellen dat je er niet meteen zult komen, en het wel trial en error is. Ook post-install, maar zo op het eerste gezicht lijkt me dat jouw moederbord wel goed ondersteund is in OS X.

Ik kan je niet helpen met Clover icm. UEFI boot, hier heb ik geen ervaring mee (alleen BIOS en Chimera / Chameleon).
Dus hoe doe ik het best: kun jij mij helpen met die unibeast installer etc? Ik zou graag als ik dan toch alles moet wissen OSX op mijn SSD en Windows op 1TB partitie HDD en nog een partitie voor gezamelijke data. is dit mogelijk zoja hoe begin ik er dan best aan? Hoe maak ik best een unibeast installer?

EDIT: ps is mijn GPU compatible? na wat zoeken zeggen de ene wel en de andere niet : neem ik dan best GraphicsEnabler Yes of No?

[ Voor 4% gewijzigd door 33Fraise33 op 24-04-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
buggyfreak schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:58:
[...]

Dus hoe doe ik het best: kun jij mij helpen met die unibeast installer etc? Ik zou graag als ik dan toch alles moet wissen OSX op mijn SSD en Windows op 1TB partitie HDD en nog een partitie voor gezamelijke data. is dit mogelijk zoja hoe begin ik er dan best aan? Hoe maak ik best een unibeast installer?
Dit kan. Aangezien je twee afzonderlijke harde schijf wilt gebruiken voor elk OS, is het zelfs iets makkelijker om dit allemaal te realiseren.

1. Installeer OSX op jouw SSD (dus GUID partitietabel en HFS+ journaled). Doe vervolgens post-install setup.

2. Installeer Windows op jouw 1TB HDD. Maak hier twee partities op aan, 1 NTFS voor Windows, andere FAT. Deze zou ik later vanuit OSX Disk Utility omzetten naar ExFAT voor uitwisseling tussen de twee OS'en.

3. Stel nu in jouw BIOS in dat de SSD 1st priority is. Als je post-install vanuit Multibeast een bootloader hebt geïnstalleerd, zal je nu kunnen dual booten.

Met jouw SSD verwacht ik nog problemen met het installeren van de bootloader, maar hier kan ik je later wel mee helpen. Eerst even alles stap voor stap bij langs gaan :).
buggyfreak schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:58:
[...]
EDIT: ps is mijn GPU compatible? na wat zoeken zeggen de ene wel en de andere niet : neem ik dan best GraphicsEnabler Yes of No?
"Do I need GraphicsEnabler Injection or Not?"

GraphicsEnabler=No
All ATI/AMD Radeon 5xxx, 6xxx, 7xxx, Rx-200
NVIDIA GeForce 640+, 7xx, TITAN

GraphicsEnabler=Yes
ATI Radeon 4xxx
NVIDIA GeForce 9xxx, 2xx, 4xx, 5xx
NVIDIA GeForce 610-630

Btw: om een Unibeast installer te maken moet je beschikken over een werkend OS X systeem, waarbij je Mavericks uit de app store download en hier vervolgens een Unibeast installer mee maakt. Ik had bijv. ooit een Snow Leopard VM onder Windows draaien waaruit ik de installer gemaakt heb.

Zie: http://www.tonymacx86.com...orted-intel-based-pc.html

[ Voor 15% gewijzigd door roughtodacore op 24-04-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
Een uitgebreide dankjewel! ik zal nu kijken om alles uit te voeren: ik laat het resultaat nog weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Geen probleem! Zie btw m'n vorige post voor toevoeging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
roughtodacore schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:06:
[...]
Btw: om een Unibeast installer te maken moet je beschikken over een werkend OS X systeem, waarbij je Mavericks uit de app store download en hier vervolgens een Unibeast installer mee maakt. Ik had bijv. ooit een Snow Leopard VM onder Windows draaien waaruit ik de installer gemaakt heb.

Zie: http://www.tonymacx86.com...orted-intel-based-pc.html
Ik heb wel geen beschikking tot een mac (de OS X file kan ik wel aanraken maar dan kan ik de unibeast niet installeren? :? )
Ik zal proberen dit in virtualbox ook uit te voeren

[ Voor 3% gewijzigd door 33Fraise33 op 24-04-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
buggyfreak schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:16:
[...]

Ik heb wel geen beschikking tot een mac (de OS X file kan ik wel aanraken maar dan kan ik de unibeast niet installeren? :? )
Hmm beetje vaag verwoord? :P Anders even in die tonymacx topic jouw vraag stellen. Ik had zover ik er nog van kan herinneren ook wel problemen mee, maar Google heeft me toen op weg geholpen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
roughtodacore schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:18:
[...]

Hmm beetje vaag verwoord? :P Anders even in die tonymacx topic jouw vraag stellen. Ik had zover ik er nog van kan herinneren ook wel problemen mee, maar Google heeft me toen op weg geholpen :P.
Ik zal proberen dit nu toch te doen via een virtualbox om de usb stick aan te maken, De Mavericks file kan ik aan raken, nu is het wachten op de downloads voor virtualbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
Beste,

Ik heb dit proberen installeren in mijn virtualbox maar voor de installatie blijft hij hangen op het apple logo: virtualisatie staat ingeschakeld in bios want ik heb nog andere virtual boxes.

enig idee? ik gebruik volgende tuto: YouTube: How to install Mac OS X Lion onto VirtualBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Gebruik je een speciale osx "distro" of gewoon vanilla osx? Apple heeft namelijk een check ingebouwd waamee ze o.a installatie op VM's niet mogelijk maken, zonder een aangepaste installer zal het niet gaan werken.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
blouweKip schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:35:
Gebruik je een speciale osx "distro" of gewoon vanilla osx? Apple heeft namelijk een check ingebouwd waamee ze o.a installatie op VM's niet mogelijk maken, zonder een aangepaste installer zal het niet gaan werken.
Ik maak gebruik van iAtkos_L2.dmg -> iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Ik heb in het verleden wel eens osx gedraaid op virtualbox, ik kan me nog herinneren dat de virtual disk op AHCI moest staan (en de volgorde van bootmedium was destijds ook nog van invloed)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
De problemen zijn opgelost door gewoon gebruik te maken van iAtkosML2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Dus je hebt nu een Unibeast install USB stick weten te maken? Zo ja, gewoon OSx installeren zoals ik eerder aangaf. Mocht je vragen hebben, post je het hier maar :).

Pagina: 1