Toon posts:

[Time Machine] Wat wordt teruggezet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een clean install van Mavericks doen aangezien mijn Mac om de zoveel tijd kuren vertoont.
Ik heb een 2TB nas van Western Digital en daar heb ik een time machine back-up op gemaakt.
Nu ga ik via de door mij gemaakte bootable USB drive, Mavericks clean-installen.

Mijn vraag is : Als ik na de clean install de time machine back-up terugzet, worden hierbij dan ook niet de "oude systeem files" teruggezet? dus de "foute bestanden oid" die ik niet meer terug wil want daarom doe ik een clean install.

Of worden alleen de documenten en programma's etc teruggezet maar blijft het systeem onaangetast?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
Die keuze kan je zelf maken. Als je hem opnieuw installeert, vraagt hij voor de installatie wat je wilt terugzetten: Foto en documenten, accounts en/ of de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Inderdaad. Clean instal en daarna via je timemachine aangeven wat je precies wilt terugzetten. Werkt prima. Zelfs onlangs ook zo gedaan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Ik heb je titel iets beschrijvender gemaakt: "[Time Machine] Wat wordt teruggezet?". Probeer altijd het probleem te noemen in de titel.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Waar ik vervolgens wel eens last mee kreeg, was dat sommige schijfbevoegdheden niet in orde kwamen. Ik had al m'n documenten bijv. handmatig teruggezet en die kon ik niet openen. En gedoe met account namen: ik had tijdens schone installatie dezelfde naam als van het account van de TimeMachine back-up die ik terug wilde zetten....

Ik ga binnenkort ook een clean install doen en wil dan alleen m'n documenten foto's en filmpjes terug hebben. Applicaties installeer ik wel opnieuw. Ik denk dat ik het zo ga doen dat ik een Mavericks installeer met gebruikersnaam 'tijdelijk' (oid) en daarna mijn eigen account terugzet vanaf de TimeMachine.

[ Voor 10% gewijzigd door autoreverse op 24-04-2014 21:31 ]