Op naar win 8.1 met updates voor div (oem) installaties

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
Dag Tweakers,

De titel zegt het al ik ben op zoek naar windows 8.1(.1) met de windows updates al toegevoegd aan de Iso. deze versie gebruik ik om PC's opnieuw te installeren met gebruikt van de (oem) licentie het liefst één die geschikt is voor de normale en pro versie waar je dus je eigen legale serial kan invullen. Dit vanwege de lange update tijd.

Ik heb toegang tot spotnet maar daarop kwam ik dit niet tegen wel unattended en reeds illegaal geactiveerde versies dit zoek ik dus niet. Zelf een kleine aanpassing doen in een tekstbestand vind ik geen probleem maar zelf slipstreamen te veel goede.

voor de liefhebbers heb ik een windows 7 nl alle versies bijgewerkt tot okt 2011 geschikt voor eigen (oem) serial en wil best de nzb ofzo delen via mail of wetransfer. een meer up to date versie is ook welkom.

al er beschikking is tot een bijgewerkte versie wordt hier uitgelegd hoe je dvd zowel geschikt kan maken voor standaard als pro met dank aan schoonepc.nl

Hoewel de DVD's van de twee Windows 8-versies (de versie voor thuisgebruik en de Pro-versie) niet uitwisselbaar zijn, is er wel een trucje om van een willekeurige Windows 8 installatie-DVD een opstartbare USB-stick te maken (zoals hierboven beschreven) die voor beide versies gebruikt kan worden. Maak daarvoor met Notepad een tekstbestand aan met de naam ei.cfg en plaats deze op de USB-stick in de map sources. Op de eerste regel van dit tekstbestand moet [EditionID] komen te staan en op de tweede regel Retail. Wordt vervolgens vanaf deze USB-stick opgestart dan worden beide Windows-versies getoond.

als je een windows 8 versie hebt in je wilt naar windows 8.1 moet je eerst alle updates installeren en dan naar de store. Dit schijnt een snellere manier te zijn. (niet getest)
Je hoeft maar twee updates te installeren om de 8.1 update te activeren hoor Namelijk KB2871389 en KB2917499. Er van uitgaande dat je een schone Windows 8 installatie hebt zonder patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zie in jou post een aantal zaken die we liever niet zien op Tweakers en daarom sluit ik je topic ook.
  • Een Windows 7 ISO NZB delen via mail/wetransfer etc.
  • Je wilt niet zelf slipstreamen, dus vraag je dan om een kant en klare ISO?
Daarnaast vraag ik mij af wat je zelf al hebt gevonden m.b.t. het slipstream van updates, want dat is toch echt iets wat je zult moeten doen...als je zelf geen Windows 8.1 with Update ISO hebt.

Daarnaast snap ik niet helemaal precies de discussie waarde nu is van dit topic.

Dit topic is gesloten.