Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

multimedia / game laptop rond 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 22:41
Wederom een multimedia / game laptop topic!

Wat ga ik op de laptop doen?
Hoofdzakelijk grafische zaken zoals photoshop (digital painting externe cintiq met eigen scherm ) en er wordt op gegamed.
Maar ook een filmpje en wat andere multimedia zaken.

Wat mag de laptop gaan kosten?
Ik wil er rond de duizend euro aan besteden.

Ben ik van plan om de laptop met me mee te slepen?
Ja, maar de grote en het gewicht maken mij niet zoveel uit. Liever gemiddelde grote dan een joekel van een apparaat. Maar prestaties vindt ik belangrijker.

Heb ik bepaalde merkvoorkeuren?
Ik heb wel iets op het oog, de Lenovo IdeaPad Y510P-00043NL de GPU in SLI.
Echter lees ik ook nadelen zoals slechte support voor de SLI drivers etc.
Wel lees ik dat je voor de prijs een hele snelle GPU setup krijgt (SLI).

Heb ik bepaalde merk voorkeuren?
Nee, niet echt, wel liever iets met een mat of duidelijk helder scherm! En een beetje kwaliteit is nooit weg!

Ik hoop dat iemand suggesties heeft

• jojoba007
Heeft er iemand ervaring met de Lenovo IdeaPad Y510P-00043NL met SLI? Zijn er problemen met games die de sli opstelling niet supporten? Of raden jullie voor dat bedrag toch een andere laptop aan?

Ook krijg ik van een mede tweaker een berichtje dat hij zijn alienware Mx17x R4 met HD7970m kaart http://tweakers.net/aanbo...970mfullhdi7-3630qm).html verkoopt. Is dit een betere keus?

[ Voor 39% gewijzigd door jojoba007 op 24-04-2014 18:54 ]

• jojoba007
Ook heb ik gekeken op de site van BTO. Ik zie dat je daar voor een aardige prijs best een snelle
laptop kunt samenstellen. Nu lees ik erg verdeelde reacties over de BTO laptops.

Wat ik graag wil weten van BTO is het volgende:

Zijn de schermen goed zichtbaar overdag, bijvoorbeeld onderweg?
Hoe is de kwaliteit van de omhuizing? Ook hier lees ik verschillende verhalen over.
Hoe is de algemene bouwkwaliteit? Erg veel slechter dan bijvoorbeeld een gemiddelde asus laptop?

Verwijderd

In dit topic zitten mensen met een BTO notebook :) : [Ervaringen] BTO notebook / laptops

Pas was er hier ook iemand die keek naar de Lenovo SLI versie. Zoek maar eens wat topics daarover. Verder heb je hier een review: http://nl.hardware.info/r...l-review-studentenpc-2013

• jojoba007
Ik ga toch kijken bij paradigit naar de y510p sli. Ik lees er meer positieve dan negatieve verhalen over. Voor het geld heb ik dan denk ik een laptop die best nog een tijd alle games kan draaien.
Wel wil ik even kijken hoe het scherm eruit ziet. Ik begrijp dat deze erg reflecteerd.

BTO durf ik niet goed aan na al de verhalen op Internet. Misschien dat het de laatste jaren beter is geworden, maar toch liever een regulier merk.

[ Voor 20% gewijzigd door jojoba007 op 25-04-2014 10:24 ]

• jojoba007
Ok, het is toch een andere geworden. Ik kon voor een goede deal (1100,- euro) onderstaande laptop kopen, nieuw:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Gaming Series GE70 2PE-041NL Apache Pro€ 1.448,-€ 1.448,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.448,-

Verwijderd

Heb je die met studentenkorting kunnen kopen?

• jojoba007
Nee, coolblue 2e kansje! Niet door mankement retour, maar onder tevredenheidsgarantie. Stond voor 1100,- op Coolblue. Medewerker had hem zelf nog niet eens zien staan, ik was er snel bij zei hij. Die zou zo weg zijn geweest. Gewoon 24 maanden garantie.

Verwijderd

Mooie deal :). Toevallig is er nu een review op T.net van deze laptop :).

• jojoba007
Leuk om de T.net review te lezen en te bekijken. Wel voor de GE60 inplaats van GE70, maar toch.

Maandag wordt hij bezorgd. Ik ga er na wat gebruik een review voor plaatsen.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-11 22:26
Ik heb voor 1049 een Y510P met SLI gekocht. Ik heb er tot nu toe wat spellen opgezet en ze draaien eigenlijk allemaal netjes in SLI. Je kunt zo op 1680X1050 of op Full HD altijd wel op hoog of ultra spelen. Alleen Company of Heroes 2 draait niet lekker in SLI... Hij gebruikt gewoon maar 1 kaart, wat erg jammer is...
Verder gaat Far Cry 3, Battlefield 4, Empire: Total War, Metro: Last Light, Dirt 3, FIFA 14 en Skyrim allemaal goed met hoge framerates en veel detail. De kaarten worden hier niet warmer dan 85 graden.

De touchpad kan een beetje wennen zijn voor je, die is over het hele oppervlak "indrukbaar" en kan daardoor een beetje zompig aanvoelen...
Nog een nadeel is dat er een beetje kiertjes zitten tussen de overgang van aluminium op het plastic. Hierdoor blijft er makkelijk vuil tussen zitten.

De speakers zijn verder ook als een pluspunt te noemen want die klinken heel lekker!

Voor de accuduur hoef je hem echter niet te kopen. De interne HD 4600 word vanuit de BIOS uitgeschakeld als je de laptop opstart met de SLI kaart in de Hyperbay. Nvidia Optimus werkt dus niet en de computer zal de hele tijd op de GT 755 draaien in plaats van de GPU op de processor. Als je hem op energiebesparend zet krijg je net 3 uurtjes uit de accu.

Kijk verder ook uit als je zelf een M.2 SSD wilt inbouwen. Dit slot blijkt soms niet te zitten in laptops de standaard neit met een caching SSD komen.

Edit: Oh, je hebt al een andere gekocht ;) Succes ermee!
Pagina: 1