Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

wisselende wifi snelheden

Pagina: 1
Acties:

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 14:28
Mijn laptop: Acer Aspire S7 391 heeft veel last van wifi problemen maar ik ben al een heel eind gekomen, helaas zit ik met het volgende probleem.

Als ik op mijn kamer zit dan heeft mijn laptop soms een snelle verbinding en soms een langzame verbinding. Eerst heb ik de volgende resultaten: 12,49mb/s download 4,65mb/s upload en een latency van 38 ms
Een minuut of minder er na heb ik de volgende resultaten: 0,65MB/s down, 0,58Mb/s up en 558 ms

Ik snap er helemaal niks meer van, de router heb ik al opnieuw geconfigureerd, nieuwe drivers op me laptop oude drivers op me laptop ga zo maar door. herkent iemand dit probleem ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dus als je laptop ergens anders is kan hij het wel goed doen. en op je kamer niet ?
Leg eens wat meer uit over de situatie, zodat we een bete gevoel krijgen van afstanden muren etc
"en ga zo maar door"
Vertel ...

Iperf

• daantjuh68
De laptop doet het op school wel goed, daar weet ik niet hoe de situatie met muren is.

Thuis is de situatie dat de router 1 etage lager hangt, dus moet het wifi signaal door het plafond komen. het verschil met mijn laptop en mijn mobiel is dat me mobiel een goed ontvangst heeft en mijn laptop niet. ook heeft de laptop van mijn vriendin beter bereik en een stabiele snelheid even als mijn mobiel.

Ik heb verschillende commands uitgevoerd die ik kon vinden op internet dit had ook te maken met het feit dat mijn adapter steeds de verbinding verbrak. Dat is nu wel opgelost.
Ook heb ik gekeken naar het beste kanaal voor de router.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan zou ik toch eerst eens kijken hoe het vlak bij het ap werkt. als dat goed werkt. ga er dan maar vanuit dat het je muren enzo zijn

Iperf

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 20:05
De was aan het drogen?
Water is de perfect blokker voor straling.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De antenne in je telefoon kan ook anders zijn gericht (vaak horizontaal itt de laptop vaal vertikaal)

allemaal factoren.

Iperf

• daantjuh68
ik heb nu mijn laptop in veilige modus gezet om te kijken of dat helpt, ik zit nu op een andere plek in het huis en daar heb ik 1,25mb/s down, en 1,04mb/s up en een latency van 34.

met mijn mobiel heb ik hier: 6.55mb/s down en 4.88mb/s up en ook een latency van 34.

even een testje zo'n 4 meter naast de router zonder tussenkomst van objecten:
laptop: kon eerst geen verbinding maken met het internet maar wel verbonden met de router, dus wifi aan en uit gezet en de volgende resultaten: 33.24mb/s down 4.84mb/s up en ping 40
mobiel: down: 18.67mb/s up: 4.87mb/s ping 26

dus ik zou zeggen zonder muren tussen het signaal en er is geen probleem, echter is het zo dat ik op mijn kamer soms een prima connectie heb (12mb/s down) en soms ineens heel slecht(0,5mb/s down)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe ver weg van- en hoeveel muren zitten er nou tussen je router en kamer?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan zijn als jij fysiek tussen de router en je laptop injzit dat dat ook extra stoort

Meet het eens met inssider (zie sig)

Iperf

• daantjuh68
@danger: er zit 1 plafond tussen (nieuwbouw dus zal aardig dik zijn.) en een gipsplaten muur met houten bielzen.

@fish ik heb daar ook aan zitten denken en heb dat een aantal keer gestest maar er kwam niets significants uit. Ik ga het nog even testen, de resultaten gooi ik vanavond even hier in.

Bedankt voor de reacties tot zover!

• daantjuh68
ik kan het moeilijk uitleggen maar ik probeer het toch, ik open speedtest en het gaat allemaal lekker vlot: 12mb/s down en 5mb/s up en 23 ping. echter test ik een paar seconde later en dan heb ik een ping van 402 een download van 3,91Mb/s en een up van 0,16.

tijdens de meeting kon ik goed zien wat er gebeurt: de download snelheid was prima en liep steeds meer af hij begon rond de 10Mb/s en liep af naar 4mb/s (zoals je ziet in het resultaat). Daarna word de Up snelheid getest en dan is die 0,16. als op dat moment de download snelheid word getest dan zou die ook rond de 60Kb/s zitten.(het rare is, ik kreeg wel een streepje extra bereik toen de snelheid zo enorm daalde)

daarom denk ik ook niet dat het met het bereik te maken heeft. De connectie blijft wel aan alleen de snelheid dropt naar 60 tot 0 Kb/s.

https://www.dropbox.com/s...sts-2014-04-25-081844.csv

Hierbij een link van alle tests via speedtest die ik gedaan heb de afgelopen tijd, let vooral ook op de testen met een hoge ping(400+) daar is goed te zien wat ik bedoel met wegvallende verbinding.

Test vergelijking laptop en mobiel
laptop: Ping 34, Down 3mb/s, Up 4,81.
mobiel: Ping 35 Down 17.37Mb/s, Up 4.84

hier zie je dat het veschil gewoon te groot is :(
ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen in het wirwar van dit verhaal!

[ Voor 20% gewijzigd door daantjuh68 op 25-04-2014 10:31 ]

• daantjuh68
sorry foutje.

[ Voor 120% gewijzigd door daantjuh68 op 25-04-2014 10:31 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28

D4NG3R

kiwi

:)

open op je laptop eens het command prompt en doe daar het commando "tracert www.google.com" en maak eens een screenshot van het resultaat. (Alt+printscreen zorgt er voor dat je enkel het venster opslaat ipv het hele scherm. Even in paint ofzo plakken en ergens uploaden).

Bij mij bijv:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CBiJblaQL7DiHIDXUatxXHxe/full.png

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2014 13:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 10:40
Voor dit soort snelheids tests is het eerst noodzakelijk om je internet verbinding uit te sluiten.
Heb je al eens een groot bestand via WIFI tussen jou laptop en een andere laptop geprobeer te kopieren?
Schommelt de snelheid dan ook? Zoja, probleem in wifi of laptop.
Zo nee, probleem met internet

Computer says no

• daantjuh68
@ Danger hier mijn versie:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img834/6664/yhel.png

@meekoh hierbij een flimpje van de snelheid:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LzmGLdmphzM]
Ik had verwacht dat dit geen probleem zou worden, ik heb een film een tijd geleden nog over gezet omdat ik die op mijn laptop wilde kijken. toen had ik deze problemen nog niet. :|

interessante toevoeging, de snelheid van de laptop dropt zodra ik deze op een oppervlakte neer zet. Ik probeerde de bestandsoverdracht een aantal keer waarbij ik de laatste keer een snelheid van 5mb/s had toen ik mijn laptop boven mijn hoofd hield. dit heb ik een aantal keer gedaan en het lijkt er me te maken te hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door daantjuh68 op 27-04-2014 14:35 ]

Pagina: 1