[Win7] Muis en toetsenbord bevriezen tijdelijk na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Zodra Windows 7 is opgestart bevriezen toetsenbord en muis een kleine 10 seconden.
De muis kan niet bewogen worden en er kan niets ingetypt worden.

Na de 10 seconden werkt alles verder compleet normaal, er treden op een later moment geen freezes meer op van toetsenbord en muis.
In de event log van Windows is geen enkele foutmelding te vinden en in Device Manager zijn ook geen problemen met devices.

Het betreft hier een net geassembleerd zelfbouwsysteem met een SSD. Ik heb verder geen ervaring met SSD's maar nu vraag ik me af of het daar aan zou kunnen liggen.
Het systeem start namelijk zo snel op, - het windows vlaggetje krijgt niet eens tijd om volledig te vormen bij het booten -, dat ik het idee had misschien daar aan zou kunnen liggen; dat de USB driver nog niet volledig geladen is en de hardware nog aan het initaliseren is terwijl het login scherm al getoond wordt.

Aan de andere kant zijn er tegenwoordig genoeg computers uitgerust met een SSD en kom ik geen anderen tegen met soortgelijke problemen.

Nu is dit natuurlijk een vooral een luxe probleem want die 10 seconden extra wachten na booten valt in het niet bij de tijdswinst die de SSD oplevert maar het is toch erg irritant om te moeten wachten.
Dus ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem weet.

Wat systemspecs:

Hardware:
  • Moederbord: MSI H87M-G43 (Intel H87 chipset)
  • CPU: Intel Core i5 4440
  • SSD: Corsair M500 240GB
  • 2x 4GB Kingston ValueRam DDR3 (type KVR16N11S8K2/8)
Software:
  • Windows 7 Professional SP1 NL - 64 Bit
  • Intel Chipset driver versie 9.4.0.1027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

Zitten ze in een USB3 poort of (via) hub ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Zowel toetsenbord als muis zitten in twee van de vier USB 2.0 aansluitingen aan de achterkant.
Leek me zonde om de USB 3.0 poorten hiervoor te gebruiken.

Maar ik ga wel even testen of het uitmaakt wanneer ik ze daar op aansluit.

[Edit] Getest en wanneer het toestenbord en muis op de USB 3 poorten zijn aangesloten werken ze wel direct na opstarten!

Iets met de USB 2 poorten dus. Viel me net op dat als je de muis blijft bewegen tijdens het booten de pointer wel een heel klein stukje beweegt op het inlogscherm voordat de 10 seconden bevriezing in gaan.
Hij doet het dus een fractie van een seconde, dan 10 seconden niet en daarna gewoon normaal.

[ Voor 47% gewijzigd door Vliegvlug op 23-04-2014 22:41 ]