Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Help] Hulp met mijn thuis netwerk!

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn thuis netwerk.

Sinds kort heb ik een Airport Extreme aangeschaft.
alleen heb ik thuis al een netwerk,

Zo: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QO0vGbc.jpg

Sorry voor mijn Visio skills..

Nu mijn vraag:

Ik kan van buitenaf geen RDP naar mijn PC, dit kan ik niet meer sinds ik de Airport Extreme heb "ja de poorten staan open"
Ik kan ook niet meer naar de Apple tv "via Airplay" of naar de NAS connecten??

heeft iemand enig idee wat ik moet aanpassen??

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05
Waarom 2 routers? Die lopen elkaar te klieren nu, daardoor kun je niet meer overal bij.

Ik zou het zo doen:
Modem > Airport > Switch > Rest devices

Als je qua wireless bereik niet uitkomt kun je de Netgear nog gebruiken als accespoint: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2014 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:20:
Waarom 2 routers? Die lopen elkaar te klieren nu, daardoor kun je niet meer overal bij.

Ik zou het zo doen:
Modem > Airport > Switch > Rest devices

Als je qua wireless bereik niet uitkomt kun je de Netgear nog gebruiken als accespoint: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Dat wil ik zelf graag ook maar mijn vader is niet z'n apple fan haha, die wilt zijn bestaande router houden.
dus heb ik het zo gedaan "omdat apple gewoon veel makkelijker te configureren. en heb hier ook een HDD aan hangen.

• ThinkPad
Waarom is de Airport er überhaupt gekomen dan? Wat mistte je met de Netgear waardoor je de Airport hebt aangeschaft? Lijkt me toch dat je niet dagelijks instellingen moet aanpassen etc? Op deze manier gaat het gewoon niet werken...

En voor HDD heb je toch de Synology al?

Edit: Je IP-range klopt ook niet trouwens, daardoor zien ze elkaar ook niet. Je moet alles of in 192.168.2.xx zetten, OF in 192.168.3.xx, niet allebei. Geef de Netgear eens 192.168.2.1, en de Airport 192.168.2.2. Dan moeten al je devices elkaar iig weer kunnen zien.

Maar ik blijf erbij, 2 routers in één netwerk gaat nooit goed werken.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2014 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze aangeschaft voor als ik op me zelf ga haha,
alleen wou hem gewoon even testen, kijken of dat zo zou werken

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:24:
....
Maar ik blijf erbij, 2 routers in één netwerk gaat nooit goed werken.
Onzin! Ik heb er hier 4 gelijktijdig in 1 netwerk in gebruik: Ziggo-Cisco (DHCP server), 2 netgears, 1 huawei, de laatste 3 in router-mode (DHCP uit).
Kleine greep uit de zowel bedraad en draadloos aangesloten apparaten: 2 unmanaged switches, Xbox, Syno NAS, Mede8er, HDD-decoders, Smart TV's, laptops, iPad, iPhone, Androids, ....
Alles ziet elkaar en verbind met elkaar.

Mijn tips:
  • Waar mogelijk, spullen bedraad in het netwerk opnemen.
  • Alle bedrade apparatuur voorzien van vaste IP adressen, buiten de DHCP range van je hoofdrouter.
  • Één IP range en subnet hanteren. Bijvoorbeeld 192.168.1.xxx (of 10.0.0.x). Een IP range kan 256 apparaten bevatten.
  • Primaire router regelt de DHCP in het hele netwerk. DHCP uit op secundaire routers.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:23

Fiber

Beaches are for storming.

Haal dat Apple geval ertussenuit en je probleem is zo ongeveer opgelost... :)

Eigenlijk is die switch ook overbodig, bij zo weinig bedrade clients... :z

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 23-04-2014 22:07 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:24:
Edit: Je IP-range klopt ook niet trouwens, daardoor zien ze elkaar ook niet. Je moet alles of in 192.168.2.xx zetten, OF in 192.168.3.xx, niet allebei.
Dat kan prima mits je routeerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Masimo schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:54:
[...]

Onzin! Ik heb er hier 4 gelijktijdig in 1 netwerk in gebruik: Ziggo-Cisco (DHCP server), 2 netgears, 1 huawei, de laatste 3 in router-mode (DHCP uit).
Kleine greep uit de zowel bedraad en draadloos aangesloten apparaten: 2 unmanaged switches, Xbox, Syno NAS, Mede8er, HDD-decoders, Smart TV's, laptops, iPad, iPhone, Androids, ....
Alles ziet elkaar en verbind met elkaar.

Mijn tips:
  • Waar mogelijk, spullen bedraad in het netwerk opnemen.
  • Alle bedrade apparatuur voorzien van vaste IP adressen, buiten de DHCP range van je hoofdrouter.
  • Één IP range en subnet hanteren. Bijvoorbeeld 192.168.1.xxx (of 10.0.0.x). Een IP range kan 256 apparaten bevatten.
  • Primaire router regelt de DHCP in het hele netwerk. DHCP uit op secundaire routers.
Ja, het 'werkt' maar je hebt wel Double-NAT

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• ThinkPad
Masimo schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:54:
[...]

[..]

Dan is het geen router meer, maar een switch/accespoint :p Meerdere routers kan dus wel, maar meerdere DHCP servers dus niet :z

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:34
ThinkPadd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:46:
[...]

Dan is het geen router meer, maar een switch/accespoint :p Meerdere routers kan dus wel, maar meerdere DHCP servers dus niet :z
Zelfs meerdere dhcp servers is gewoon mogelijk.
Wij hebben voor klanten altijd een Draytek Vigor 2130 (10.10.1.1)
En daarachter meestal 3 of 4 Draytek Vigor 210.
De 210's halen een ip op van de 2130, en de 210 routeert al het verkeer binnen dat netwerk (192.168.1.1)

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^Precies.
ThinkPadd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:46:
Zoals eerder gemeld, dat hoeft niet. Een router hoeft niet persé NAT/PAT te doen. Je kan prima meerdere ip-ranges (al dan niet met DHCP) naast elkaar gebruiken. Het enige is dat niet alle 'NAT' routers de optie hebben om routes toe te voegen en/of NAT/PAT uit te zetten.

• Fiber

Fiber

DukeBox schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:37:
[...]

Zoals eerder gemeld, dat hoeft niet...
Natuurlijk hoeft dat niet. Maar dan moet je er wel een beetje verstand van hebben, en dat hebben de meest consumenten nou eenmaal niet. Geeft ook niks, want het is meestal nergens voor nodig en hier dus ook niet. Het enige voordeel in de opstelling zoals op het plaatje in de OP is een extra wifi punt. Verder wordt de tweede router en ook de switch nergens echt benut. Kost dus eigenlijk alleen maar stroom... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:27:
[...]

Natuurlijk hoeft dat niet. Maar dan moet je er wel een beetje verstand van hebben, en dat hebben de meest consumenten nou eenmaal niet.
nofi, maar dan heb je (niet jij) eigenlijk niets op GoT te zoeken.

• Fiber

Fiber

DukeBox schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:53:
[...]

nofi, maar dan heb je (niet jij) eigenlijk niets op GoT te zoeken.
Laten we die discussie hier maar niet gaan voeren... ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.