Ik draai al een tijdje een stabiele 4ghz overklok op een i7 860 (stock 2,8) op een p55-gd65 en 2 gtx 580sli op een 850watt voeding. Ik weet dat deze SLI opstelling eigenlijk meer power nodig zou kunnen hebben maar heb eigenlijk tot nu toe weinig problemen gehad.
Tot ik mijn geluidskaart eruit haalde, ik had wat distortion en kwam er snel achter dat mijn kaartje (jaartje of 5 oud) wellicht aan vervanging toe was. Denk dat ik er ivm ruimte in de kast maar een externe kaart van maak, maar dat terzijde.
Voorlopig dus even op de onboard chip. Ik had er geen rekening mee gehouden dat dit op de cpu intensievere momenten (alt tab dumpertfilmpjes tijdens het laden van bf4 en wat windows open) incidenteel zou leiden tot een bsod.
Wat ik hier wilde vragen is of de OC zoals ik m had dus eigenlijk alleen stabiel was in de configuratie met geluidskaart, en zo ja, kan iemand 'extra' belasting van cpu/mobo door onboard in voltage schatten/uitleggen?
Mijn OC ziet er verder zo uit:
(C states uit, spread spectrum disabled, pci e 100mhz)
CPU base = 191
CPU ratio = 21
freq = 4011mhz
Vdroop = high
CPU Volt = 1.345
VVT = 1.170
PLL = 1.880
PCH = 1.100
RAM 8-8-8-24 (2x8gb)
xmp enabled
1528 mhz ratio = 4
Tot ik mijn geluidskaart eruit haalde, ik had wat distortion en kwam er snel achter dat mijn kaartje (jaartje of 5 oud) wellicht aan vervanging toe was. Denk dat ik er ivm ruimte in de kast maar een externe kaart van maak, maar dat terzijde.
Voorlopig dus even op de onboard chip. Ik had er geen rekening mee gehouden dat dit op de cpu intensievere momenten (alt tab dumpertfilmpjes tijdens het laden van bf4 en wat windows open) incidenteel zou leiden tot een bsod.
Wat ik hier wilde vragen is of de OC zoals ik m had dus eigenlijk alleen stabiel was in de configuratie met geluidskaart, en zo ja, kan iemand 'extra' belasting van cpu/mobo door onboard in voltage schatten/uitleggen?
Mijn OC ziet er verder zo uit:
(C states uit, spread spectrum disabled, pci e 100mhz)
CPU base = 191
CPU ratio = 21
freq = 4011mhz
Vdroop = high
CPU Volt = 1.345
VVT = 1.170
PLL = 1.880
PCH = 1.100
RAM 8-8-8-24 (2x8gb)
xmp enabled
1528 mhz ratio = 4
[ Voor 12% gewijzigd door Bram82 op 23-04-2014 21:22 ]