Toon posts:

Custom HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Bij deze het zoveelste "welke componenten moet ik hebben voor mijn HTPC" topic.

Wens: een HTPC voor het kijken van film/series via XBMC. Full HD 3D films moeten soepel afgespeeld kunnen worden op mijn Sony KDL-50W805 tv. De video bestanden staat op een NAS, het is hierdoor niet nodig om extra opslag te hebben.

In mijn tv meubel is enkel plaats voor een 42cm brede en 17cm hoge kast. De diepte van de kast is 44cm. Hierdoor vallen er veel cases af.

Ik ben gekomen tot de volgende samenstelling:
  • Case: Silverstone Milo ML05B
  • Moederbord: ASRock FM2A88X-ITX+, socket FM2+
  • Processor: AMD A8-5600K Boxed
  • Geheugen: Crucial 4 GB DDR3-1600
  • SSD: Samsung 840 EVO MZ-7TE120BW, 120 GB SSD
  • Voeding: be quiet! SFX Power 2, 300 Watt
Voldoet dit systeem aan de kracht die nodig is om full hd 3d films te bekijken? Ben ik iets vergeten? Fans?

Alvast bedankt!

PS; hoe kan ik hippe links toevoegen van mijn producten?

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Denk dat dit wel prima is, maar een A8 heb je niet per se nodig een A6 is voldoende denk ik.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Een A6 volstaat inderdaad. Wil je nog eens incidenteel gamen, dan kan een A8 of A10 meerwaarde bieden vanwege de (aanzienlijk) sterkere GPU. Kies je voor een A6, dan volstaat DD3-1600. Voor een A8 kan je beter dan naar DDR3-1866 en een A10 is het beste af met het snelst mogelijke geheugen dat supported wordt (volgens mij DDR3-2133)
Overigens zou je nog een CEC-adapter kunnen toevoegen voor besturing. Werkt prima icm Sony TVs. Als je er nog een receiver tussen hebt zitten is dat uiteraard de bepalende factor.

[ Voor 21% gewijzigd door kroegtijger op 24-04-2014 01:35 ]

iRacing Profiel

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je hebt er op dit moment geen stille CPU-koeler in. de boxed kan best aanwezig zijn onder load.
verder kun je de M500 SSD van crucial pakken; erg goedkoop en 't verschil in prestaties ga je echt niet merken. ik dacht dat een A6 idd voldoende was, je zou ook met een goedkoper moederbord nog toekunnen!

edit; en die hippe lijstjes maak je zo: Handleiding Pricewatch

[ Voor 12% gewijzigd door NLBUURMAN op 24-04-2014 16:00 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:57:

PS; hoe kan ik hippe links toevoegen van mijn producten?
Hippe lijst kan je zo maken. Hippe links in je post is slechts een kwestie van de Pricewatch link copy-pasten.

De lijst kan je tevens gebruiken om totaal bedrag te berekenen inclusief best mogelijke prijscombinatie aan webshops waar je kan bestellen (inclusief bestelkosten).

• kroegtijger
NLBUURMAN schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:55:
je hebt er op dit moment geen stille CPU-koeler in. de boxed kan best aanwezig zijn onder load.
verder kun je de M500 SSD van crucial pakken; erg goedkoop en 't verschil in prestaties ga je echt niet merken. ik dacht dat een A6 idd voldoende was, je zou ook met een goedkoper moederbord nog toekunnen!

edit; en die hippe lijstjes maak je zo: Handleiding Pricewatch
Aftermarket CPU-koeler is zeker een goede toevoeging. Een Scythe Big Shuriken 2 Rev B. zou prima zijn (controleer wel even of deze past; ik dacht van wel).
Wat betreft SSD is inderdaad een m500 ook prima, maar ik zou het gewoon van beschikbaarheid af laten hangen. Qua performance zal je het zoals gezegd niet merken, en alle2 is prima. Prijsverschil is ook geen heel groot gat, dus dat wat op voorraad is zou mn voorkeur genieten dan.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik ben weer een stuk wijzer.

Is het verstandig om te kiezen voor mSATA boven SATA-600 aangezien er weinig ruimte in de kast is?

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-03 20:40
Nee hoor ik zou gewoon voor sata 600 gaan

• kroegtijger
jort99b schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:36:
Nee hoor ik zou gewoon voor sata 600 gaan
Eens

iRacing Profiel

Pagina: 1